Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ziggo verhuisbox en EVK80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verhuisd binnen het Ziggo gebied, maar krijg geen verhuisbox met stekkertjes of wat dan ook. Ook na tig keer bellen geen verhuisbox, en een klantenservice die zegt dat er geen verhuisbox meer bestaat en vervolgens doorverbindt met de 'technische dienst' die doodleuk meldt dat je een verhuisbox krijgt. Tot nu toe dus niets gehad.
Uit het oude huis maar alle aansluitingen meegenomen op aanraden van de helpdesk van Ziggo. Waaronder de EVK80 (het AOP, denk ik). Van de muur 'gerukt' omdat ik die EVK80 niet openkreeg.
Vraag is nu hoe ik de EVK80 open krijg. Met veel kracht het draaischijfje er af 'wippen'? Ben bang dat ik het hele ding beschadig.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben niet helemaal op de hoogte van wat een EVK80 is, maar bedoel je daarmee dat huisjesvormige datafilter?

Mijn ervaring met aansluiten ziggo is: huisje op kabelaansluiting in meterkast/woonkamer, die kabel die er onderuit komt in modem en netwerkkabel naar router. Coax kabel vanuit huisje naar tv-radio-apparatuur en klaar.

Wat had jij precies voor ogen bij een 'verhuisbox'?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
verhuisbox is iets dat Ziggo op de website aanprijst als je verhuist. geen idee wat er in zit.
EVK80 is volgens mij het AOP (abonnee overname punt), en die wil ik in het nieuwe huis netjes monteren, maar ik krijg dat kastje niet open. Hoe doe je dat???

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je daadwerkelijk iets wilt openschroeven dan ben je volgens mij verkeerd bezig.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/4025/esn85pdf65sb51003dm2.jpg
Dat witte ding links op het plaatje moet je meenemen. Dat metalen ding met ESN85 wat voor het gemak op het plaatje maar uit de muur geschroefd is hoort in de muur te blijven.

Na wat verder gekeken te hebben is een EVK80 ongeveer hetzelfde als die ESN85 op het plaatje, maar kan me vergissen natuurlijk O-)

[ Voor 17% gewijzigd door spone op 21-03-2009 00:31 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:28:
Als je daadwerkelijk iets wilt openschroeven dan ben je volgens mij verkeerd bezig.

[afbeelding]
Dat witte ding links op het plaatje moet je meenemen. Dat metalen ding met ESN85 wat voor het gemak op het plaatje maar uit de muur geschroefd is hoort in de muur te blijven.

Na wat verder gekeken te hebben is een EVK80 ongeveer hetzelfde als die ESN85 op het plaatje, maar kan me vergissen natuurlijk O-)
Hierbij een foto van mijn EVK80. En nogmaals de vraag, hoe krijg ik die open zonder te beschadigen????
[afbeelding]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
dat lijkt me een gewoon COAX-aansluitinkje (maar er kan ook een datafilter inzitten?). Zo ja, dan laat je die gewoon zitten, in je nieuwe huis sluit je het modem gewoon weer aan met een COAX-kabeltje...

[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 21-03-2009 12:53 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Officieel mag je het aop niet meenemen. Je moet het dus aan de muur laten hangen.
Als het goed is heb je toen je destijds ziggo aanvroeg een aansluitpakket ontvangen.
Daar zit al het materiaal al in wat je nodig hebt, aangezien je het niet gebruikt hebt moet je dat nog hebben liggen.

Wat dat verhuispakket betreft, dat is nog steeds verkrijgen: http://www.ziggo.nl/klantenservice/verhuizing
Dus ik zou gewoon nog een keertje bellen.
Ook vraag ik me af dat als je evk80 open krijgt of je er zelf wel wat mee kan. Grote kans dat het aangesloten moet worden met een f-connector. Ik weet niet of jij zelf een f-connector krimptang hebt... maar de kans is dus dat je straks de nieuwe bewoner met een probleem opzadelt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
job schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:56:
Ik weet niet of jij zelf een f-connector krimptang hebt... maar de kans is dus dat je straks de nieuwe bewoner met een probleem opzadelt.
De meeste F-connectors kan je er gewoon handmatig op draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
ben ondertussen wel wat verder, heb fabrikant gevonden (Kathrein), maar ik wil die opbouwdoos netjes openmaken. Is er iemand die weet hoe je dat doet? Nogmaals: zie foto.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

maarud schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:06:
[...]

De meeste F-connectors kan je er gewoon handmatig op draaien :)
Uiteraard, maar als je het aop van de muur rukt, de kabel doorknipt.. dan heeft de nieuwe bewoner er weinig aan
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:03:
ben ondertussen wel wat verder, heb fabrikant gevonden (Kathrein), maar ik wil die opbouwdoos netjes openmaken. Is er iemand die weet hoe je dat doet? Nogmaals: zie foto.
Laat dat ding nou lekker voor wat het is. Het aop is van ziggo, niet van jou.
Bel de helpdesk en vraag om het verhuispakket (of ga opzoek naar je eigen aansluitzet die je kreeg bij het afsluiten van ziggo).

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:10:
[...]

Uiteraard, maar als je het aop van de muur rukt, de kabel doorknipt.. dan heeft de nieuwe bewoner er weinig aan
[...]

Laat dat ding nou lekker voor wat het is. Het aop is van ziggo, niet van jou.
Bel de helpdesk en vraag om het verhuispakket (of ga opzoek naar je eigen aansluitzet die je kreeg bij het afsluiten van ziggo).
Dat zou ook de normale weg moeten zijn, maar ik ben al drie weken aan het bellen. Er is me al verschillende keren een verhuispakket beloofd, er zou zelfs een monteur komen. Maar loze beloften, een factuur met verhuiskosten, maar daar blijft het tot nu toe bij. Vandaar dat ik het maar zelf probeer op te lossen!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:46:
[...]

Hierbij een foto van mijn EVK80. En nogmaals de vraag, hoe krijg ik die open zonder te beschadigen????
[afbeelding]
Oh joh, die had ik in mijn vorige appartement ook. Is niks anders dan een soort van inbouw-koppelstuk. Doet bij mijn weten echt niks anders als de groene kabel die binnen komt, doorzetten naar de kabel die er uit komt. Op de kabel die uit de EVK80 komt zit een volledig signaal. Je hebt alleen nog een kastje nodig dat het datasignaal naar je kabelmodem stuurt. Daarvoor zet je de kabel die hier uitkomt op een splitter zoals die in het topic al getoond is. Daarop de rest (antennedozen) en dan gaan met die banaan :Y)

Overigens kun je Ziggo ook gewoon bellen en zeggen dat je modem dood is. Sturen ze een nieuwe - en die hebben ze niet los dus dan krijg je de hele bende ineens. Verhuispakketten kennen ze volgens mij idd niet echt, alleen volledige ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 24-03-2009 11:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bellen helpt nog steeds niet, want ik krijg niks, niks, niks. Dus nogmaals de vraag: weet iemand hoe ik die draaischijf van dat huisje afkrijg? Want dan kan ik de boel netjes afmonteren. Zie foto [img]http://www.flickr.com/photos/36565691@N05/3372696542/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zo'n Ziggo (@Home) geval een tijd terug nog gezien. Als m'n geheugen me niet totaal in de steek laat moet je het tegen de klok in draaien, na zo'n 30 graden kun je het er recht uittrekken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1