Home cinema set... uitgangsvermogen

Pagina: 1
Acties:

• rjale
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08-2021
Hallo,
ik ben al een aantal weken flink aan het zoeken naar een home cinema set. Ik heb al vele topics en forums gelezen. Het is de bedoeling dat ik met deze set ook met redelijke kwaliteit muziek af kan spelen.

Heb afgelopen paar dagen ook de mediamarkt en de bcc afgestruind opzoek naar een goede home cinema set. Nu heb ik een aantal setjes echt goed geluisterd en advies gekregen van de verkopers... in hoeverre dit objectief advies is, maargoed. Bij de mediamarkt werd mijn neus richting een Harman Karbon AVR145 gestuurd. Met een het daarbijbehorende geluidssetje JBL SCS 200.5 (receiver + speakers = 399 euro).
Bij de bcc wezen ze me op de Onkyo HT-s5105 receiver met bijbehorende satteliet speakers (299 euro).

Ik vond ze allebei goed klinken. Alleen nu keek ik bij kieskeurig.. en daar staat dat de HK een uitgangsvermogen heeft van 40W terwijl die Onkyo een uitgansvermogen heeft van 130W.
Bij de mediamarkt vertelden ze me dat de HK een goede keus was ook met oog voor later (woon nu bij mn ouders) als ik opmezelf ga wonen, dan zou ik er met gemak een veel beter speakersetje aan kunnen sluiten.

Wat ik me dus afvraag.. waar moet ik mijn waarde aan hechten, want 40W uitgangsvermogen is voor mijn gevoel wel heel laag. Dat is het enige verschil wat ik zie, en dan het negatief prijsverschil.

ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
alvast bedankt!!

Groetjes Ron

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

Shunt

Boe

Ronnos1989 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:57:
Hallo,
ik ben al een aantal weken flink aan het zoeken naar een home cinema set. Ik heb al vele topics en forums gelezen. Het is de bedoeling dat ik met deze set ook met redelijke kwaliteit muziek af kan spelen.

Heb afgelopen paar dagen ook de mediamarkt en de bcc afgestruind opzoek naar een goede home cinema set. Nu heb ik een aantal setjes echt goed geluisterd en advies gekregen van de verkopers... in hoeverre dit objectief advies is, maargoed. Bij de mediamarkt werd mijn neus richting een Harman Karbon AVR145 gestuurd. Met een het daarbijbehorende geluidssetje JBL SCS 200.5 (receiver + speakers = 399 euro).
Bij de bcc wezen ze me op de Onkyo HT-s5105 receiver met bijbehorende satteliet speakers (299 euro).

Ik vond ze allebei goed klinken. Alleen nu keek ik bij kieskeurig.. en daar staat dat de HK een uitgangsvermogen heeft van 40W terwijl die Onkyo een uitgansvermogen heeft van 130W.
Bij de mediamarkt vertelden ze me dat de HK een goede keus was ook met oog voor later (woon nu bij mn ouders) als ik opmezelf ga wonen, dan zou ik er met gemak een veel beter speakersetje aan kunnen sluiten.

Wat ik me dus afvraag.. waar moet ik mijn waarde aan hechten, want 40W uitgangsvermogen is voor mijn gevoel wel heel laag. Dat is het enige verschil wat ik zie, en dan het negatief prijsverschil.

ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
alvast bedankt!!

Groetjes Ron
bij 80% van die setjes is dat uitgans vermogen gebaseerd op nattevinger werk of een ander vage berekening.
alle versterkers in dat prijs segment hebben ongeveer een gelijke maximale watage per channel. alleen zoals je zelf al aangeeft hoeveel waarde moet je er aan hechten eigenlijk niets vooral zolang je geen vloerstaanders of flinke boekenplank speakers er op aan gaat sluiten. kijk eerder naar aansluitmogelijkheden als HDMI.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Volgens mij maakt in deze prijsklasse echt niet zo heel veel uit. Een vriend van me heeft laatst het setje van de mediamarkt gekocht waar jij het over hebt. Klinkt toch goed! Receiver ziet er ook zeer gelikt uit, maar is inmiddels natuurlijk ook wel wat verouderd.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb de AVR145 en daar haal ik echt enorm veel power uit. Blijft nog goed klinken. Geluidsdruk werd zo hoog dat mijn radiator losgeschoten is (Heeft nooit goed vastgezeten). HK geeft meer realistische Wattages op. Kijk gewoon naar het maximale verbruik en deel dat door 8 (Voor 5 kanalen) Dan heb je een redelijk aardige indicatie van het maximale vermogen. En veelal die setjes die zeggen 5x 100Watt terwijl het maximum opgenomen vermogen 200Watt is 8)7

Die 5x 40W van HK moet je niet onderschatten. Ik sta er versteld van dat het zo goed klinkt. Ook op wat hogere volumes blijft het allemaal goed helder zonder vervormingen.

Heb zelf 200 euro betaald voor de AVR145.

Edit: 1 Watt vermogen kan al enorm hard gaan. Kijk je niet scheel op de Wattages (Ik ben ook cijfergeil)

[ Voor 10% gewijzigd door Twazerty op 21-03-2009 01:16 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik heb hier een Pioneer uit jaren 80, dat ding doet volgens de specs 2x65W RMS, maar meten en berekenen kom ik op 2x40W RMS.

Ik kan je zeggen dat 40W erg luid kan gaan: een 60's fender gitaarlampenversterker is vaak maar 25W RMS, maar daar vul je met gemak een zaal van 300man mee. (wel met de nodige lampenvervorming, dat geef ik toe, maar dat klinkt net zo mooi!)

Het gaat vooral om het rendement* van de speakers, ik ga volgens de VU-meter op m'n amp niet verder dan 2x10 Watt. Daarboven moet ik de kamer uit. (toch redelijk groot volume)

Watts zijn leuk, rendement is veel leuker, vlakke weergave van ca. 40 tot 16.000Hz is nog veel leuker. (voor muziek dan, film hou ik niet van :p)

*dipool heeft minst rendement, hoorn is zowat het best qua rendement, gesloten kasten en open kasten zijn tussenweg, daarnaast heb je ook het rendement van de drivers zelf..

Cijfertjes zeggen veel, maar alleen je oren zijn eerlijk tegen jezelf!

</onzin>

• rjale
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08-2021
soow, al hartelijk bedankt voor de reacties!. :D
Ik denk dat t dan die HK gaat worden. Al heeft die geen hdmi aansluiting, ik heb die niet nodig.
Aan jullie reacties te horen is dat toch een goede keus.

Alleen als ik dan de prijs zie, dat Twazerty 200 euro voor de HK heeft betaald, ben ik er eigenlijk wel nieuwsgierig naar waar hij die heeft gehaald, want dan zou ik misschien deze speakerset erbij kunnen kopen: Boston Acoustics MCS 100.
Die klonk nog wat beter naar mijn oor. Alleen daar zijn weinig reviews van te vinden. Ik weet niet of iemand hiermee bekend is?,,, en of die goed klinken op deze HK; dat zou in principe wel moeten.
Pagina: 1