WIFI van laptop over LAN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Beste Tweakers,

Ik zat mij laatst iets af te vragen.

Stel ik heb 1 laptop en die is verbonden met wifi, LAN poort is nog vrij, is het dan mogelijk om het wifi internet te delen met de LAN poort?

Dus de wifi verbinding van de laptop doorsturen (als het ware) naar LAN.

Ik had namelijk het volgende in gedachten.

Laptop met een draadloze wifi verbinding delen en doorsturen naar LAN
Dan die LAN aansluiten via UTP kabel naar Linksys PowerLine AV Ethernet Adapter 1
Dan ergens anders in huis Linksys PowerLine Ethernet Adapter 2 in het stopcontact
PowerLine Ethernet Adapter 2 aansluiten op de Linksys Wireless router via de internet poort (deze zit naast de aansluiting voor netspanning)

Als ik dit doe krijg ik wel steeds bij LAN in het netwerkcentrum:

(Kabel is niet aangesloten) te zien. Als ik een netwerk brug maak blijft dat in beeld.
Maar het gekke is dat de router wel lijkt of hij internet ontvangt.

Op de tweede Linksys Powerline Adapter zie ik dus ook internet branden, bij de eerste adapter (die verbonden is met de laptops LAN poort) brand er alleen Power en Ethernet.

Ik zal wel iets verkeerds doen denk ik ?

De reden waarom ik dit wil opzetten is omdat ik dan me Xbox aan de powerline adapter kan hangen en later ook de slingbox.

Dus dat Wifi van de laptop overal via het stopcontact beschikbaar is.

Is dit mogelijk of zal dit alleen werken op de normale manier? Dus gewoon internet uit de muur naar de modem naar de router en dan de router via het stopcontact het signaal door geven.

Mocht er iemand zijn die weet of wat ik wil proberen ook echt werkt zonder een crossover af Ad-Hoc netwerk te maken zou ik dat graag lezen.

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lijkt me in principe niet zo heel veel anders dan de 'ouderwetse' internet connection sharing. (Modem direct op PC en die via een ander interface de verbinding laten delen). Dus zou zeker moeten kunnen. Het is alleen heel lang geleden dat ik dit heb gedaan, dus ik weet niet precies hoe je dit ook alweer instelde.

Google leverde dit op.

Volgens mij moet je wel even opletten, dat omdat je je internet niet direct van een modem krijgt, maar vanaf de Wifi, je dat interface buiten beschouwing moet laten (die moet namelijk geconfigureerd blijven zoals het is, omdat die in dit scenario de 'rol' van modem vervult).

[ Voor 38% gewijzigd door Keypunchie op 20-03-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Ik weet niet of je Xbox via DHCP een IP adres moet krijgen of dat je dat ook handmatig kunt configureren, maar in het tweede geval is het eenvoudig internet delen, zoals hier te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Internet delen doe je gewoon via ICS.
De LAN verbinding word dan 192.168.0.1 en gaat als DHCP server fungeren waardoor de xbox een lease krijgt. (de XBOX kan je ook op statisch instellen)

Kortom: niet zo moeilijk denk, gewoon internet delen aanzetten :)

Edit: Ik zie dat je zit te bridgen? Dat heeft niets met internet delen te maken, die bridge kan je dus weer uitzetten :z

[ Voor 19% gewijzigd door Dysmael op 20-03-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Opgelost : )

[ Voor 98% gewijzigd door maartn op 05-04-2024 22:13 ]