1333 fsb cpu mogelijk op een GA-965QM-DS2 (rev. 2.0)

Pagina: 1
Acties:

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Ik heb de mogelijkheid een GA-965QM-DS2 (rev. 2.0) over te nemen wat een leuk mATX mobo is, maar enkel 1066 fsb cpus ondersteunt

http://tw.giga-byte.com/S...?ProductID=2464#anchor_os

Echter heb ik hier een e8600 maar ook een e6750 liggen die beiden 1333fsb cpus zijn, nu heb ik met een dergelijk chipset (965p op een Asus Commando) zonder probleem de e8400 en later de e8600 kunnen draaien, geloof wel dat fsb default op 266mhz draait en dan op 333mhz ingesteld moest worden ( of hoger :p) maar dat gaf geen enkel probleem, kan ik iets dergelijks hier ook verwachten, of zijn er tweakers die een soortgelijke combi niet werkend kregen!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, het wordt niet officeel ondersteund, maar als je de procs hebt liggen, probeer het gewoon. De 965P chipset is weer net iets anders als de 965QM, dus het is niet te zeggen of het wel of niet gaat werken. Gewoon proberen en kijken of het boot of niet en op welke snelheden.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
thnx 4 the quick reply, maar tis dat het boardje te koop staat en ik een leuk mATX boardje zoek O+

had gehoopt dat iemand me kon vertellen dat ie, welliswaar geOCt, het netjes zonder vreemde bij-effecten heeft draaien ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
sain onez schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:46:
thnx 4 the quick reply, maar tis dat het boardje te koop staat en ik een leuk mATX boardje zoek O+

had gehoopt dat iemand me kon vertellen dat ie, welliswaar geOCt, het netjes zonder vreemde bij-effecten heeft draaien ;)
Met alle respect, ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat als mijn moederbord een FSB van 400 haalt, die van jou dat niet hoeft te halen? Is maar een voorbeeld..

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
uiteraard snap ik dat wel, maar als hij zondermeer al niet zal booten doordat hij de cpu niet herkend, heb ik geen muur waar ik em voor de lol aanhang, en kan ik het geld beter besteden aan andere dingen :>

en 400fsb is al vrij hoog, 333mhz acht ik al voldoende ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-03-2009 08:33 ]