Asus Rampage II Extreme Crossfire Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-05 17:57
Sindskort een 2e Gainward 4870 GS aangeschaft om crossfire te draaien. Alleen zijn dit dubbele slot kaarten.
Aangezien de Rampage II Extreme de PCI-e sloten nogal dicht op elkaar heeft zitten zitten de 2 videokaarten dus vrijwel tegen elkaar aan. Hierdoor krijgt de bovenste kaart vrijwel geen lucht en word super warm.

Wat eigenlijk mijn vraag is weet er iemand alternatieve koeling die overweg kan met crossfire. ( wilde eerst een artic accelero kopen maar volgens mij neemt die meer als 2 sloten in beslag.

Ik weet ook dat BMWMAN ( user van dit forum ) het probleem ook had ( gaf ie aan in het ATI topic ) alleen heeft hij zijn PM uitstaan dus hoop ik dat hij dit leest.

Asus G501

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

water koeling is misschien een oplossing van je probleem , je hebt een stuk plattere koeler dan en een betere temp :)

Signature

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou voor je bovenste kaart ook een Thermalright HR-03 GT kunnen overwegen, een koeler die je boven de kaart kunt monteren ipv er onder, je zit dan wel met je processorkoeler eventueel in de clinch.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft verder vrij weinig te maken met je moederbord, ieder moederbord dat de PCIe sloten op die manier heeft geplaatst heeft er last van.

Welke koeler je kunt gebruiken is iets dat je prima zelf uit kan zoeken. Ga op zoek naar wat er allemaal verkrijgbaar is, zoek naar reviews en kijk wat het beste gaat passen in je kast met 2 kaarten dicht op elkaar.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat je dit soort zaken zelf uit kunt zoeken.

Dit topic is gesloten.