Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Goedenavond,

Iemand die ik ken gaat in mei een midweekje naar london. Kom je dan ook langs de dixons tax free store? En moet je dan ook invoer rechten / btw betalen als je de macbook meeneemt naar nederland? Ik dacht namelijk van niet omdat het binnen europa blijft maar iemand anders zegt dat je dat wel moet betalen.. Wie kan mij op deze vragen een duidelijk antwoord geven. Op internet werd ik niet veel wijzer. Alvast bedankt!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hier is toch wel redelijk wat over te vinden via de search hoor...

Volgens mij raden mensen hier altijd aan de laptop los mee te nemen en de papieren/drivercd`s per post naar thuis te sturen. Zo lijkt de laptop een gebruiksobject dat al in je bezit was. (ff een eigen wallpaper + wat progsels installeren, stickertje derop...)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Michael Knight schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:26:

Volgens mij raden mensen hier altijd aan de laptop los mee te nemen en de papieren/drivercd`s per post naar thuis te sturen. Zo lijkt de laptop een gebruiksobject dat al in je bezit was. (ff een eigen wallpaper + wat progsels installeren, stickertje derop...)
Ja dat snap ik, Maar ik wil hem gewoon in de doos houden en ik was in de veronderstelling dat ik gaan btw / invoerrechten hoef te betalen omdat dit product in de EU is gekocht. Als dat niet het geval is kan ik jou methode gebruiken. Maar kom je uberhaupt wel langs de dixons tax free shop op het vliegveld als je maar een midweekje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

souljah1h schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:28:
[...]

Ja dat snap ik, Maar ik wil hem gewoon in de doos houden en ik was in de veronderstelling dat ik gaan btw / invoerrechten hoef te betalen omdat dit product in de EU is gekocht. Als dat niet het geval is kan ik jou methode gebruiken. Maar kom je uberhaupt wel langs de dixons tax free shop op het vliegveld als je maar een midweekje gaat?
Daar moet iemand anders even uitsluitsel over geven... ik ben alleen met de boot richting London geweest :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
Michael Knight schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:26:

Je moet het zelf niet aanpassen. Je kan het toch altijd net opnieuw geinstalleerd hebben :+

iig, ik ben zelf niet 100% zeker hoe of wat maar ik zou het ook zoals dit doen om ieder conflict the vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Is het niet zo dat er binnen de EU vrij verkeer van goederen is. Bovengenoemde oplossingen zijn meer voor als je iets uit de VS meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Jonniii schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:34:
Is het niet zo dat er binnen de EU vrij verkeer van goederen is. Bovengenoemde oplossingen zijn meer voor als je iets uit de VS meeneemt.
Dat dacht ik dus ook. Maar om het zeker te weten kan ik altijd bovenstaande oplossingen gebruiken. Nou heb ik dus nog 1 vraag, kom ik langs de dixons tax free shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 23:16
Jonniii schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:34:
de UK valt niet onder het Schengen verdrag en daardoor is vrij verkeer van goederen nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
M@rijn schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:36:
[...]

de UK valt niet onder het Schengen verdrag en daardoor is vrij verkeer van goederen nog niet mogelijk.
Ik lees het net op wikipedia, jammer maar helaas. Dan doen we het op de andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic hoort in SF, dus een move die kant op :)

ACS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik ken helemaal geen dixsons tax free shop op schiphol. In geen van beide terminals.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

souljah1h schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:40:
[...]

Ik lees het net op wikipedia, jammer maar helaas. Dan doen we het op de andere manier.
NL > UK > IRL > NL? :+
Geloof namelijk dat er tussen UK/IRL wel weer vrij verkeer van goederen is
Of je dan langs een taxfree Dixons komt durf ik dan weer te betwijfelen.

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 20-03-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Duane.nl zegt over goederen meenemen naar nederland: "Reist u vanuit een ander EU-land naar Nederland (EU = Europese Unie)?
Reizen binnen de EU is hetzelfde als het reizen tussen Groningen en Amsterdam. De Douane bemoeit zich daar niet mee."

Ook zie ik daar bij details en uitzonderingen hiervan nergens iets staan over dat het niet zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Schengen gaat over paspoortcontrole aan de grens. Dwz: schengenlanden hebben geen onderlinge grenscontrole voor personen.
De EU gaat over het vervoer van goederen, diensten etc. en dat is dus wel vrij tussen alle EUlanden inclusief UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Laatst online: 13:40
souljah1h schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:21:
Goedenavond,

Iemand die ik ken gaat in mei een midweekje naar london. Kom je dan ook langs de dixons tax free store? En moet je dan ook invoer rechten / btw betalen als je de macbook meeneemt naar nederland? Ik dacht namelijk van niet omdat het binnen europa blijft maar iemand anders zegt dat je dat wel moet betalen.. Wie kan mij op deze vragen een duidelijk antwoord geven. Op internet werd ik niet veel wijzer. Alvast bedankt!

Tim
Als je via Stansted vliegt, zit inderdaad de Dixons Tax Free shop na de douane. Heb zelf een D90 meegenomen en een vriend van me de MacBook. Zoals al aangegeven kun je deze zonder problemen meenemen (geen invoerrechten of iets dergelijks). Koop in Nederland een verloopstekker en klaar is Kees. Daarnaast is de toetsenbordindeling iets anders, maar niet echt schokkend. Succes!

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

[...]

nu blijft schengen voor de gemiddelde EU kenner een onbegrijpelijk samenhangsel van van alles. .. Maar het vrij verkeer van goederen heeft (volgens mij) geen bal te maken met schengen..

volledigheidshalve http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-01.html

edit / veel te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Vozze schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:59:

Als je via Stansted vliegt, zit inderdaad de Dixons Tax Free shop na de douane. Heb zelf een D90 meegenomen en een vriend van me de MacBook. Zoals al aangegeven kun je deze zonder problemen meenemen (geen invoerrechten of iets dergelijks). Koop in Nederland een verloopstekker en klaar is Kees. Daarnaast is de toetsenbordindeling iets anders, maar niet echt schokkend. Succes!
Een betere tip is om die stekker gelijk erbij te kopen aangezien die krengen van UK naar NL in NL slecht te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
Misschien is dat in Nederland anders, maar in België (Zaventem) passeer je enkel tax-free shops als je een reis boekt buiten de EU. Anders betaal je gewoon de taksen van het land waarin je je bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Zoals al gezegd werd: je hoeft geen belasting te betalen als je goederen meeneemt via de reizigersbagage (Alleen op auto's en accijnsgoederen moet je belasting betalen). Dit heb ik namelijk zelf al telefonisch nagevraagd aan de douane.

Je komt als het goed is wel langs de dixons tax free shop, als je weer terug naar Nederland gaat. Het heet dan wel een tax free shop, maar dat is het in weze niet. Ze geven gewoon 15% vaste korting op alle goederen. Als je bij je aankoop een VAT receipt vraagt, dan krijg je gewoon keurig een bon met daarop de belasting vermeld als het goed is. Dit is ook namelijk van toepassing op schiphol bij een aantal winkels.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:41:
[...]

Een betere tip is om die stekker gelijk erbij te kopen aangezien die krengen van UK naar NL in NL slecht te verkrijgen zijn.
Je kunt bij een willekeurige Apple winkel gewoon zo'n dingetje kopen wat aan je adapter klikt.

Verder: sowieso zijn er geen invoerrechten op computers en binnen de EU geldt vrij verkeer van goederen dus hoef je daar ook niet moeilijk mee te doen. Je betaalt wel de belasting van het land waarin je de aankoop doet (dat is te verhelpen maar dat is meer moeite dan het waard is). Je komt namelijk binnen Schengen/EU-terminals geen tax-free shizzle tegen of zo wel mag je 't niet tax-free kopen. Als je dus aan de reguliere prijs goedkoper uit bent dan in Nederland: absoluut doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

CyBeR schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 03:15:
[...]

Je kunt bij een willekeurige Apple winkel gewoon zo'n dingetje kopen wat aan je adapter klikt.
Ah, daarvan heb ik geen verstand, alleen van reisstekkers en die zijn van buiten-NL naar NL moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 13:46
Daar heeft Apple dus de Travel Kit voor. In elke Apple Store te koop. Hetzelfde gedaan met mijn MacBook afgelopen zomer uit de VS en ga dat waarschijnlijk weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Monkeydancer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 02:40:
Zoals al gezegd werd: je hoeft geen belasting te betalen als je goederen meeneemt via de reizigersbagage (Alleen op auto's en accijnsgoederen moet je belasting betalen). Dit heb ik namelijk zelf al telefonisch nagevraagd aan de douane.
Ehhh...ik denk dat je de meneer van de douane verkeerd begrepen hebt. Hoewel het voor dit topic niet van toepassing is (geen tax-free gedoe binnen EU enzo), maar het feit dat je iets meeneemt als reizigersbagage kan natuurlijk nooit een criterium zijn om geen BTW of invoerrechten te hoeven betalen. Denk na, zou ik zeggen... Als ik een nieuwe camera in Hong Kong koop, moet ik net zo hard BTW en invoerrechten betalen als ik de cam om mijn nek hang of op laat sturen door de winkel.
Dus ik weet niet hoe die meneer van de douane het gezegd heeft, maar ik weet pertinent zeker (als in: ik zet er een wedje op van een ton of meer) dat ie nooit gezegd kan hebben dat je over reizigersbagage geen invoerrechten of btw hoeft te betalen. Onmogelijk. Alleen als het binnen de vrijstelling valt hoef je niets te betalen, en die is onlangs verhoogd. Weet niet hoe ie nu staat.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Overigens moet je naar mijn weten altijd een bonnetje kunnen tonen, mocht de douane naar producten vragen. Nu is dat natuurlijk niet te doen, maar dat bevestigt wel wat mijn bovenbuurman zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Monkeydancer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 02:40:

Je komt als het goed is wel langs de dixons tax free shop, als je weer terug naar Nederland gaat. Het heet dan wel een tax free shop, maar dat is het in weze niet. Ze geven gewoon 15% vaste korting op alle goederen. Als je bij je aankoop een VAT receipt vraagt, dan krijg je gewoon keurig een bon met daarop de belasting vermeld als het goed is. Dit is ook namelijk van toepassing op schiphol bij een aantal winkels.
Als ik dan even mag rekenen..

Prijs macbook in nederland (unibody, instapmodel) €1199,-
prijs macbook in UK 929pound, ofwel €989,80 met huidige koers.

Dit is echter de prijs voor een macbook bij een regular apple retailer. Als je dus op stansted airport een apple-toko in loopt gaat er nog eens bijna €150,- (15%) vanaf?

Wat wel zo is, als je hem na de douane op het vliegveld koopt, zit je dus met een macbook in een doos, geen enkele smoes mogelijk naar de douane dus. Moeten we wel 100% zeker weten dat het geen problemen opleverd :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hoezo? Je kunt de doos toch gewoon wegflikkeren? Als je maar een bonnetje bewaard voor de garantie en de OS X-DVD's, oplader en World Travel Kit ergens in doet, is er geen probleem dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
me_mrtn schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:47:
Hoezo? Je kunt de doos toch gewoon wegflikkeren? Als je maar een bonnetje bewaard voor de garantie en de OS X-DVD's, oplader en World Travel Kit ergens in doet, is er geen probleem dacht ik.
True, maar je bagage ben je natuurlijk ook al kwijt. Dus alles wat je koopt achter de douane móet in je handbagage...

Mijn broertje heeft vorig jaar op Regent Street een iPhone gekocht en gewoon in z'n broekzak meegenomen, het doosje zat in z'n koffer. Zonder problemen gegaan, niks aan het handje. Met een laptop wordt het wel even iets gecompliceerder vrees ik..

[ Voor 22% gewijzigd door stevenP op 21-03-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
Zucht, ik heb het al meerdere malen gezegd: je betaalt geen belasting. Ik heb dit nagevraagd via de belastingfoon, afdeling douane. Of het 10 duizend euro aan goederen is, het maakt niet uit. Alleen accijns, auto's en cash geld wordt belast. Als jullie gewoon niet zeker zijn: bellen naar 0800 - 0143

Er zijn zat mensen geweest die goederen via stansted gekocht hebben. Ik ga over een kleine 2 weken naar London, een dagje uit (2 april). Er zijn zat mensen die hier in de forum al eentje gehaald hebben in Stansted. Als zij eens reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb redelijk wat uurtjes in 'taxfree' shops op vliegvelden doorgebracht (ook Stansted), en ik heb nog nooit spectaculaire prijsvoordelen gezien van dit soort apparatuur in die winkels, ten opzichte van de gemiddelde straatprijs. Voor alcohol en andere (extra belaste) artikelen ligt het misschien anders.

De winkelhuur van die locaties is behoorlijk hoog en dat moet weer verdiend worden.

Je moet erg oppassen want je bent snel geneigd tot impulsaankopen in die winkels. De tijdsdruk en de voortdurende "Taxfree!!" suggestie die overal schreeuwerig aangeprezen wordt maken het erg verleidelijk.

Ik zou me in ieder geval wel 2 keer bedenken voor ik een artikel zoals een laptop op een engelse luchthaven zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ook moet je bij het aankopen in zo'n taxfree shop gewoon je ticket laten zien, blijf je binnen de EU, dan wordt er gewoon belasting berekend en ben je even duur uit als dat je het in de UK zelf gekocht had. En dan kan je wel je spul gewoon in je koffer doen.

Ben al zat keer de grens over geweest tussen UK en NL waar de douane alleen maar 6x je tft scherm door de xray haalt omdat die er 'vreemd' uit ziet, maar laptops ed kan ze werkelijk geen barst schelen (en al helemaal niet aan de aankomst zijde). Gewoon doorlopen bij schiphol onder het bordje 'nothing to declare' want dat heb je ook niet, je hebt immers al belasting betaald aan de andere kant. :)

Ja, een tft scherm als handbagage. In je incheck bagage overleven ze het niet, kan ik uit ervaring mededelen. :P

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
Dixons tax free geeft de korting aan alle passagiers van alle bestemmingen. Zoals ik al zei: er wordt technisch gezien belasting verrekent en apart korting gegeven (15%). Vraag naar een VAT receipt en ze geven je een kassabon MET de verrekende belasting. Er bestaat bijna niet meer het fenomeen "echt belastingvrij" inkopen. Het is gewoon een korting die verrekent is, net als bij de mediamarkt acties. Dit heeft te maken met de boekhouding.

Het prijsverschil is BEHOORLIJK. De prijzen van de macbooks zijn namelijk die van een half jaar geleden. Sinds een halfjaar is de koers van de pond heel hard gedaald. Daarnaast komt er nog een korting van 15% er bovenop en het kost je 807 pond voor een macbook alum. Als de volgende speedbump komt, worden de prijzen gegarandeerd omhoog gegooid, net zoals de imac en mac mini, waarover veel Britten klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

wow, dat scheelt een hoop geld zeg. Zit al een tijdje te kijken naar instap model macbook pro. Kost hier €1799,- en bij de Dixons taxfree shop £1150,- dus omgerekend (volgens Xe.com) €1225,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Monkeydancer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:36:
[..knip]

Het prijsverschil is BEHOORLIJK. De prijzen van de macbooks zijn namelijk die van een half jaar geleden. Sinds een halfjaar is de koers van de pond heel hard gedaald. Daarnaast komt er nog een korting van 15% er bovenop en het kost je 807 pond voor een macbook alum. Als de volgende speedbump komt, worden de prijzen gegarandeerd omhoog gegooid, net zoals de imac en mac mini, waarover veel Britten klagen.
De pond-koers ligt heel netjes nu, bijna 1:1.. Als ik mezelf even mag quoten van een paar posts terug, had ik al een rekensommetje gemaakt. Je hebt dus inderdaad het instapmodel unibody voor zo'n 850 euro's. :*)
stevenP schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:42:
[...]

Als ik dan even mag rekenen..

Prijs macbook in nederland (unibody, instapmodel) €1199,-
prijs macbook in UK 929pound, ofwel €989,80 met huidige koers.

Dit is echter de prijs voor een macbook bij een regular apple retailer. Als je dus op stansted airport een apple-toko in loopt gaat er nog eens bijna €150,- (15%) vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Wat een onwijs goeie tip! Ik was al van plan om een MB pro te gaan halen als ik in mei naar Londen ga, maar ik zie dat 'ie in de Dixons Tax Free op Gatwick nog eens 172 pond goedkoper is :) Ik zie ook dat je zelfs kunt pre-orderen zodat 'ie klaar ligt als ik terug ga vliegen.

Dit zijn de prijzen op Gatwick, ik neem aan dat die bij de andere luchthavens niet anders zijn:
Dit zijn de prijzen:
MB 2.0 = 807 GBP (NL prijs = 1199 EUR)
MB 2.4 = 977 GBP (NL prijs = 1499 EUR)
MB pro 2.4 = 1148 GBP (NL prijs = 1799 EUR)

Dus dan heb ik een 2.4 Macbook Pro voor de prijs van een 2.0 Macbook...

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 2935 op 21-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ben nu een stuk wijzer geworden. Ik laat mijn kennis gewoon langs de tax free shop gaan en ga denk ik voor de witte apple omgerekend kost die ongeveer 670 euro! Scheelt toch 280 euro met nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Monkeydancer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:17:
Zucht, ik heb het al meerdere malen gezegd: je betaalt geen belasting.
Klopt, maar dat is alleen omdat het EU is. De term invoeren en taxfree zijn hier gewoon niet van toepassing en maken de zaak alleen maar verwarrender. Als je het zo zegt, is het net of je nooit tax moet betalen over reizigersbagage en dat is natuurlijk niet zo. Dixon Tax Free is idd erg goedkoop, maar alleen omdat zij een of andere truuk uithalen waardoor je binnen de EU nog steeds een 'tax-free' bedrag betaalt. Maar je betaalt wel degelijk belasting (BTW).

Klinkt een beetje zeikerig, maar je moet het zo volledig mogelijk zeggen, anders gaan mensen hele rare dingen roepen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

souljah1h schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:47:
Bedankt voor alle reacties! Ben nu een stuk wijzer geworden. Ik laat mijn kennis gewoon langs de tax free shop gaan en ga denk ik voor de witte apple omgerekend kost die ongeveer 670 euro! Scheelt toch 280 euro met nederland!
je moet eerst bellen he ! ze hebben het niet op voorraad liggen. Moet min. 24uur van te voren telefonisch besteld worden.

wilde voor de zomer ook nog wel een retourtje london doen.. en nu zeker :)

[ Voor 7% gewijzigd door pezevenK- op 21-03-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
souljah1h schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:47:
Ik zou zeker even bellen. Die vriend van me wou de MacBook Pro. Hij heeft twee weken voor die tijd bijna elke dag aan de telefoon gezeten met de Dixons Tax Free Shop. Helaas heeft de Dixons in die twee weken geen enkele MacBook Pro binnen gekregen (waarschijnlijk erg gewild of een kleine voorraad bij Apple). Uiteindelijk maar de "gewone" MacBook gekocht. Zoals al gezegd, je hoeft niets uit de doos te halen. Je kunt zelfs met de doos nog even naar de douane zwaaien. Geen invoerrechten. Succes.

Over de prijzen: sommige artikelen kun je net zo goed elders in de UK kopen, maar de MacBook ga je niet goedkoper vinden. Datzelfde gold ook voor mijn Nikon D90 die ik bij de Dixons Tax Free shop gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
@ mphilipp

Je hoeft niet zo bot te reageren met je reacties. Ik heb zeker goed nagedacht over alles en ik wil alleen behulpzaam zijn. Ik heb mijn informatie al gedeeld met iedereen. Probeer zelf eens een bijdrage te leveren ipv. op iemand af te branden.

En heb je mijn reacties uberhaupt gelezen? Je herhaalt mijn kortingsverhaal in je eigen verhaal.

Zodra ik terug ben zal ik mijn ervaringen delen met jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Topicstarter
Het is me nu helemaal duidelijk! Dus voordat ze naar london gaat moet ze even bellen met de dixons tax free shop. Hebben ze echt helemaal niks op voorraad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
Jawel hoor,

Je kunt het ziet als een "gewone" Dixons. Ze hebben zeker wel zaken op voorraad (DS, camera's e.d). Je wilt jezelf niet teleurstellen en daarom kun je het beste vanaf twee weken van te voren even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vozze schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:38:
Jawel hoor,

Je kunt het ziet als een "gewone" Dixons. Ze hebben zeker wel zaken op voorraad (DS, camera's e.d). Je wilt jezelf niet teleurstellen en daarom kun je het beste vanaf twee weken van te voren even bellen.
Ik ga de mijne ook ruim van tevoren bestellen. Als ik eenmaal in Londen ben ga ik voor de zekerheid nog 1 keer bellen of ze 'm hebben liggen voor me. Zo niet, dan koop ik 'm alsnog in Londen zelf. Heb in ieder geval geen zin om een uur voor de terugvlucht teleurgesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Hmm, het enige jammere aan dit hele verhaal is eigenlijk dat ik pas in de 3e week van Juni een terugvlucht heb :x Hopelijk heeft apple dan niet de prijzen aangepast.. Alhoewel, een sneller / beter modelletje is altijd welkom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296200

Monkeydancer schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:36:
Dixons tax free geeft de korting aan alle passagiers van alle bestemmingen. Zoals ik al zei: er wordt technisch gezien belasting verrekent en apart korting gegeven (15%). Vraag naar een VAT receipt en ze geven je een kassabon MET de verrekende belasting. Er bestaat bijna niet meer het fenomeen "echt belastingvrij" inkopen. Het is gewoon een korting die verrekent is, net als bij de mediamarkt acties. Dit heeft te maken met de boekhouding.

Mij lijkt het sterk dat apple de prijzen in Engeland omhoog gaat knallen. Puur omdat het deel dat mac's importeert relatief heel erg klein is. Daarbij komt dat de Engelsen zelf qua inkomen er niet op vooruit gaan. Stel dat ze hun macs met 15% in prijs verhogen, dan gaan de CAO's in Engeland niet met 15% omhoog natuurlijk. Dat betekent dat Apple, zeker in de tijden waarin men veel naar de prijs kijkt, hun producten totaal niet meer kwijt kan op de Britse markt. Een prijsverhoging is daarom in mijn optiek uitgesloten. Ik denk dat je daar op korte termijn geen zorgen over hoeft te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dan vergis je jezelf toch behoorlijk, want de nieuwe iMac's en Mac Mini's zijn daar een stuk meer in prijs gestegen dan hier. :)

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-03-2009 16:04 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch zouden ze er goed aan doen om dat niet te doen. Apple zou zichzelf ontzettend in de vingers snijden. Het feit dat de macbooks niet duurder zijn geworden zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
Hoi, zoals belooft een kleine update:

- Ticket Ryanair London: 10 euro all in
- 9:35 vertrokken van Eindhoven.
- Treinticket Stansted aan boord kopen: fikse korting
- Trein van vliegveld naar hartje London (victoria street) 20 pond, maar station bevindt zich van loopafstand Towerbridge
- Wat gegeten, Een gerecht met een lamsbout. Engelsen eten heel erg zwaar en lekker, maar je kan dat toch geen lunch noemen? :/
- Teruggegaan met de trein naar Stansted
- Door de douane gelopen naar de tax free shops
- Laptop gehaald en getest bij de Dixons tax free. 807,68 pond. Met creditcard betaald. Bedrag bedraagt momenteel 868 euro, maar moet nog twee dagen wachten voordat de transactie 100% voltooid is bij ABN amro creditcard services (dixons moet fiat geven en geld afschrijven). Laptop is verder perfect. Geen dooie pixels, ilife 09 erbij etc.
- om 17:05 teruggevlogen (GMT: Engeland). Tussendoor nog een glimpse opgevangen van airforce one op het vliegveld bij het opstijgen
- Aankomst Eindhoven : Gek genoeg niet eens een douanecontrole of wat dan ook. Gewoon hup naar de uitgang.

Kortom: leuke dag gehad en weer nieuwe mensen ontmoet (priceless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Mooie dag gehad als ik dat zo lees, maar wat ik me afvraag is het feit bij wie je de garantie moet claimen als er iets met je Macbook aan de hand is: is dat bij Apple NL of in UK?

Ohja, moet je altijd met een creditcard betalen of kan je ook cash betalen? (ik ben ook van plan om naar dixons tax free te gaan)

[ Voor 17% gewijzigd door RamO op 04-04-2009 19:08 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Apple heeft wereldwijde garantie op draagbare producten, behalve op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

paQ

Monkeydancer schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:23:
Hoi, zoals belooft een kleine update:

- Ticket Ryanair London: 10 euro all in
- 9:35 vertrokken van Eindhoven.
- Treinticket Stansted aan boord kopen: fikse korting
- Trein van vliegveld naar hartje London (victoria street) 20 pond, maar station bevindt zich van loopafstand Towerbridge
- Wat gegeten, Een gerecht met een lamsbout. Engelsen eten heel erg zwaar en lekker, maar je kan dat toch geen lunch noemen? :/
- Teruggegaan met de trein naar Stansted
- Door de douane gelopen naar de tax free shops
- Laptop gehaald en getest bij de Dixons tax free. 807,68 pond. Met creditcard betaald. Bedrag bedraagt momenteel 868 euro, maar moet nog twee dagen wachten voordat de transactie 100% voltooid is bij ABN amro creditcard services (dixons moet fiat geven en geld afschrijven). Laptop is verder perfect. Geen dooie pixels, ilife 09 erbij etc.
- om 17:05 teruggevlogen (GMT: Engeland). Tussendoor nog een glimpse opgevangen van airforce one op het vliegveld bij het opstijgen
- Aankomst Eindhoven : Gek genoeg niet eens een douanecontrole of wat dan ook. Gewoon hup naar de uitgang.

Kortom: leuke dag gehad en weer nieuwe mensen ontmoet (priceless).
Choeso jei! d:)b

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Nu online
RamO schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:06:
[...]

Mooie dag gehad als ik dat zo lees, maar wat ik me afvraag is het feit bij wie je de garantie moet claimen als er iets met je Macbook aan de hand is: is dat bij Apple NL of in UK?

Ohja, moet je altijd met een creditcard betalen of kan je ook cash betalen? (ik ben ook van plan om naar dixons tax free te gaan)
Je kan ook met cash betalen en volgens mij ook zelfs pinnen in de winkel. Als je een studentenrekening hebt, dan hoef je in ieder geval geen transactiekosten te betalen. Er komt wel een kleine wisselkoersopslag erboven op, maar het is nog steeds voordeliger dan betalen met een creditcard. Ik heb toch betaald met een creditcard, omdat alle aankopen met een mastercard automatisch voor 180 dagen verzekerd is tegen verlies, diefstal en schade. Overigens geldt de garantie trouwens gewoon wereldwijd.

De pond koersen schommelen de laatste tijd heel erg hard. Hou er rekening mee, aangezien 3 cent al gauw een verschil is van 30 euro ongeveer. Ook moet je goed opletten of er een speedbump komt bij apple. Als dat gebeurt, dan worden de prijzen verhoogd, net als de nieuwe imacs. Daarom zijn er ook zoveel klachten in de macrumors forum. Veel Britten voelden zich genaaid door de prijsverhogingen en vonden de nieuwe verbeteringen minimaal (soms zelfs trager).

Nog een kleine opmerking over het toetsenbord: aangezien het een Brits toetsenbord is zijn er twee toetsen anders: de nummer twee toets heeft een extra euroteken. en de nummer drie toets heeft een pond teken, waar oorspronkelijk een hash (#) teken hoort te staan. Als het je echt hindert, dan kun je op ebay gewoon twee toetsen los bestellen voor 5 euro per stuk ofzo. Maar zolang je toetsenbord ingesteld staat op VS, zal je weinig verschil merken.

Ik zal ook niet speciaal alleen voor de macbook naar London gaan. Het kost namelijk veel moeite en het moet wel leuk blijven, aangezien London een erg leuke stad is om te bezoeken. Er zijn ook andere mogelijkheden om korting te krijgen op een macbook, zoals bijvoorbeeld de btw vrije dagen bij de mediamarkt (15%) of surfspot (volgens mij jaarlijks 14% korting in april, dus misschien binnenkort een actie). Als je gaat en je boekt je reis via Ryanair, gebruik dan entropay (gratis virtuele creditcard van halifax) scheelt je de creditcardkosten van 10 euro en kies een belastingvrije dag (staat aangegeven met no taxes of special).

Veel succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ga in juli naar Amerika en dan stap ik over in London, dus daarom zit ik te twijfelen om de Macbook Pro óf in Amerika te halen óf in London bij de Dixons.
Dus twee opties:
1. Amerika: evt. icm ADC/ Back to school
2. London: Dixons tax free

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
RamO schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ga in juli naar Amerika en dan stap ik over in London, dus daarom zit ik te twijfelen om de Macbook Pro óf in Amerika te halen óf in London bij de Dixons.
Dus twee opties:
1. Amerika: evt. icm ADC/ Back to school
2. London: Dixons tax free
Amerika -> EU uit -> wel btw / import betalen.. Dát is juist het mooie als je hem in London koopt, dan ben je totaal legaal bezig als je bij de douane door het groene poortje loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien even een beetje off topic maar weet er iemand een aantal Engelse franchises of resellers, dus niet alleen via internet, Apple stuff verkopen omdat ik via de Eurotunnel reis en naast een macbook. die ik bijj Dixons Tax Free aanschaf, een LED cinema display wil kopen die niet bij Dixons Tax Free te koop is. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296200 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:09:
Misschien even een beetje off topic maar weet er iemand een aantal Engelse franchises of resellers, dus niet alleen via internet, Apple stuff verkopen omdat ik via de Eurotunnel reis en naast een macbook. die ik bijj Dixons Tax Free aanschaf, een LED cinema display wil kopen die niet bij Dixons Tax Free te koop is. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
UK Apple Resellers
UK Apple Retail Stores

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2935 op 10-04-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Moet je nu ook iets laten zien om te bewijzen dat je binnend de EU reist voor je iets kunt aanschaffen?
Anders een toerist van buiten de EU aanspreken of hij/zij hm voor jou wil betalen met zijn ticket/boardingpass ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zo, wat een heldendaad van meneer Dixons :/

Ik belde d'rnet om een macbook 2.4 te reserveren (ik ga over 8 dagen naar UK), blijkt dat de winkel op Stansted 6 weken dicht gaat voor renovatie (m.i.v. 31mei). 8)7
Kortom, ik ga dus nu van £977 naar £1125(UK retail price). Even 200euro extra lappen!

Rare jongen, die britten.. :9

//edit:
Weet een van jullie toevallig of er een andere taxfree-toko te vinden is op Stansted met dit soort producten?

[ Voor 17% gewijzigd door stevenP op 25-05-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

De Dixons op Luton is in ieder geval gewoon open :)

Ik heb er net een reservering geplaatst voor een MB 2.4 en ben volgende week dus eindelijk weer eigenaar van een mac :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
WoBaDijk schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:42:
De Dixons op Luton is in ieder geval gewoon open :)

Ik heb er net een reservering geplaatst voor een MB 2.4 en ben volgende week dus eindelijk weer eigenaar van een mac :)
Ja, wrijf het er nog 's in, dat helpt! ;)
Mijn tickets zijn al tijden geboekt, dus dat gaat 'm ook niet worden om om te boeken (los van het feit dat dat wel érg veel moeite is). Dan maar 'gewoon' op Regent Street kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stevenP schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:08:
Dan maar 'gewoon' op Regent Street kopen :)
Tip: als je van shoppen houdt (of iemand bij je hebt die daarvan houdt), in Westfield -- een van de grootste winkelcentra van Europa -- is ook een grote Apple store. Ik was er eind april en het is een heel mooi winkelcentrum met bioscopen, restaurants, etc.

edit:
Geen bioscopen, maar wel elke avond behalve zondag tot 9 of 10 open.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 2935 op 26-05-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Weet iemand hier hoe je allemaal kan betalen in de Dixons op Luton? Kan dit met PIN of moet dit met creditcard of cash, oid?

@hieronder: Mijn PIN-pas en CC zijn beide van de ING dus ik neem aan dat dat niet uitmaakt of zit ik ernaast? Volgens de site van de ING is de koers opslag bij CC zelfs meer (wel 0,2% :p ).

[ Voor 43% gewijzigd door WoBaDijk op 27-05-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WoBaDijk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:37:
Weet iemand hier hoe je allemaal kan betalen in de Dixons op Luton? Kan dit met PIN of moet dit met creditcard of cash, oid?
Mij raadden ze op Gatwick aan om met CC te betalen, dat zou beter zijn qua pond-euro conversie. Het kon ook met PIN als ik dat gewild zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Heeft er iemand al ervaring met het door de douane gaan met 2laptops in de handbagage? Ik ga een rugzak gebruiken ipv koffer, dus ik kan no way een laptop in mn incheckbagage kwijt.
Volgens douane.nl bemoeid de douane zich er niet mee, maar 2nieuwe macbooks in je handbagage? ..het lijkt me sterk dat ze dat fijn vinden...

Laptops neem ik overigens zonder doos mee, worden op Regent Street gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:17

Polycom

Poes van goud

stevenP schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:07:
Heeft er iemand al ervaring met het door de douane gaan met 2laptops in de handbagage? Ik ga een rugzak gebruiken ipv koffer, dus ik kan no way een laptop in mn incheckbagage kwijt.
Volgens douane.nl bemoeid de douane zich er niet mee, maar 2nieuwe macbooks in je handbagage? ..het lijkt me sterk dat ze dat fijn vinden...

Je moet deze 2 laptops gewoon in je handbagage doen. Leen van iemand een grote tas waar het wel inpast. Je moet deze laptop trouwens wel eruit halen bij de douane maar dat doen ze alleen om te kijken of je er wat in hebt verstopt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30

Dat maakt ze echt niks uit, ik ga overigens morgen ook een dagje stansted doen... jeuj... dat worden dus GEEN DSi's en een macbook :( En ik heb dan ook nog eens tickets voor 17 juni en dan zijn ze dus nog dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

-d-

Al prop je 10 laptops in handbagage, het is allemaal binnen de EU dus geen probleem. Alleen op drank/sigaretten zit een limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

Exirion

Gadgetfetisjist

-d- schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:30:
Al prop je 10 laptops in handbagage, het is allemaal binnen de EU dus geen probleem.
Ik vermoed toch dat ze even informeren hoe je aan de notebooks komt, en misschien vragen ze ook wel om een factur om aan te tonen dat je ze legaal verkregen hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
1147euro normale prijs voor macbookpro 13 inch
899 pond + 15% korting

890euro omgerekend

geld wat je bespaard = 257euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Net terug uit Londen :)

Ik wilde mijn MacBook eerst op het vliegveld in Luton halen, maar door de updates ben ik toch naar de Apple store op Regent street gegaan.

Ik wilde de ' goedkopere' 13" MBP gaan halen. Dan had ik voor minder bijna hetzelfde, maar wel het betere scherm :) Ik had echter een bijzondere lieve dame die mij hielp en die heeft mij in de winkel studenten korting gegeven (wat normaal niet mag voor buitenlandse studenten). Hierdoor heb ik de snelle 13" MBP kunnen halen voor de prijs van het vliegveld :D En hij bevalt zeer goed :)

Douane op schiphol heb ik niet eens gezien. Die waren denk ik koffiedrinken oid, maar iig geen problemen mee gehad.

@hieronder: In totaal was ik nu 980 pond kwijt. Wat omgerekend tussen de 1050 en 1100 euro licht :)

[ Voor 7% gewijzigd door WoBaDijk op 11-06-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
WoBaDijk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:44:
Net terug uit Londen :)

Ik wilde mijn MacBook eerst op het vliegveld in Luton halen, maar door de updates ben ik toch naar de Apple store op Regent street gegaan.

Ik wilde de ' goedkopere' 13" MBP gaan halen. Dan had ik voor minder bijna hetzelfde, maar wel het betere scherm :) Ik had echter een bijzondere lieve dame die mij hielp en die heeft mij in de winkel studenten korting gegeven (wat normaal niet mag voor buitenlandse studenten). Hierdoor heb ik de snelle 13" MBP kunnen halen voor de prijs van het vliegveld :D En hij bevalt zeer goed :)

Douane op schiphol heb ik niet eens gezien. Die waren denk ik koffiedrinken oid, maar iig geen problemen mee gehad.
Vrij verkeer van goederen FTW ;) Wat was je nou kwijt al met al?
Pagina: 1