Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus Xonar D2X/XDT probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Na wikken en wegen ben ik sinds gisteren eigenaar van de genoemde geluidskaart, Asus Xonar D2X/XDT.

Nou kwam ik tot de 'ontdekking', na wat irritaties, dat de Xonar D2X Audio Center NIET werkt (geen hoorbare werking heeft) zodra de afspeelkwaliteit in Windows hoger dan 24bits-48kHz staat. De kaart support ook 24bits-96kHz en 24bits-192kHz. Deze laatste twee modi werken niet in combinatie met de driver/Audio Center.
De equalizer doet bv. niets, zoals ook de verdere instellingen niets doen, etc. als ook de visuele frequentie niveaus in het hoofdscherm laat niets zien 8)7

Ik heb 'm nu in Windows op 24bits-48kHz staan (=hoogste setting waarbij de Audio Center nog werkt), maar ik wil de kaart natuurlijk wel optimaal kunnen benutten, ik heb er dan ook de nodige munten voor neer moeten leggen :o

Ik hoop dan ook dat een van jullie mij kan helpen (Asus site... behoeft geen uitleg toch :X ;) ):
-Zie ik iets over het hoofd (qua instellingen)?
-Is dit "maar" een driver issue?
-Of erger, is het een hardware defect?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet en alvast bedankt voor de hulp!

Winney

System specs:
MB: Asus P5Q-E
CPU: Intel Core2Duo E8500
RAM: 2x OCZ Reaper HPC PC2-6400
GFX: Asus ENGTX285/HTDP
SOUND: Asus Xonar D2X/XDT

Oja, de kaart is geplaatst op een PCI-e 16x slot (vanwege de erg onhandige, niet over nagedachte locatie van de externe stroomvoorziening)

EDIT:
Meer problemen, zie aub 3e reply hieronder.

Verwijderd

Oja, de kaart is geplaatst op een PCI-e 16x slot (vanwege de erg onhandige, niet over nagedachte locatie van de externe stroomvoorziening)
Misschien is het nou net die reden waardoor hij het niet doet. Kun je niet wat aanpassen waardoor hij wel gewoon in zijn bestemde slot kan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:18:
[...]

Misschien is het nou net die reden waardoor hij het niet doet. Kun je niet wat aanpassen waardoor hij wel gewoon in zijn bestemde slot kan?
nee, aanvankelijk had ik 'm wel in z'n PCI-e 1x slot willen drukken, maar ik kwam niet uit met het voedingskabeltje. Ik drukte de connector pinnetjes op de kaart al bijna krom. Het past fysiek gewoon niet vanwege de geheugenbanken. Daarom zat er maar 1 ding op, plaatsen in een van de twee vrije PCI-e 16x slots (de 2e PCI-e 1x zit heerlijk verborgen achter de videokaart.)

Deze kaart moet toch in een PCI-e 16x slot kunnen??? Dat staat te lezen op het net? Staat ook op de doos, "One PCI Express 1.0 (or higher) compatible slot"

Verwijderd

Topicstarter
Meer problemen lijken zich voor te doen! Waarvan ik vrijwel zeker ben dat de oorzaak bij dit product ligt, aangezien de klachten vóór deze kaart niet voorkwamen.

Hoewel de kaart niet gekocht was met het doel tot puur gamen, hou ik toch van een aantal games. Hier begint wat gedonder. Sommige games starten NIET op. Ze lijken te starten maar geen splashscreen geen blinkjes op het scherm gewoon niets. Echter de exe draait wél in de achtergrond, maar geen teken dat de applicatie ook daadwerkelijk draait :?

Op aanraden van een maat de toevoeging '-dsound' in de shortcut toegevoegd. Dit zorgde er wel voor dat in ieder geval Armed Assault het weer ging doen. Geprobeerd de DS3D GX in te schakelen in Audio Center. Niet doen dus. Game draaide bagger, maar ook artefacts op het scherm :o Alsof de geluidskaart interfereert met m'm videokaart??

Ook, nu nog in Windows, zelfs na een reboot en DS3D GX weer uitgeschakelt, nog steeds dat het beeld flikkert wanneer ik alleen maar een windowtje over het scherm sleep. Het ergste (voor zover geprobeerd) is gekgenoeg het slepen van de Audio Center window. Overduidelijke beelduitvallen en refresh problemen.

HELP!!!

(Qua software is er niets gewijzigd in de zin van installeren en/of de-installeren. Slechts settings die aangepast waren en weer teruggezet zijn naar hun voorheen werkende waarden.)

Voor €200 .... Ik ben radeloos en bijna hopeloos :(