Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion md40100 openmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand enige idee hoe ik een Medion MD40100 laptop kan openmaken? Ik heb alle mogelijke schroeven eruit gehaald maar krijg hem niet verder los.

Iemand?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Heb je het toetsenbord al losgehaald? Onder het toetsenbord zitten vaak ook schroefjes.

(Waarom wil je je laptop openhalen by the way? Ik heb het nu een paar keer gedaan, en geloof me, je wilt wel een goede reden daarvoor hebben)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al heel oud en wil hem gewoon een keer reinigen. Hoe krijg ik dat toetsenbord los dan?

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:32
hmm, even denken. Zo een heb ik er ook gehad maar heb ik nu niet meer. Dus even uit mijn hoofd.
Op de body van je laptop zitten links en rechts 2 kunststof kapjes. Deze kan je eraf klikken door aan de binnen kant een klein schroeven draaiertje te duwen. Als je deze kapjes eraf hebt zitten daar onder kleine zwarte schroefjes die de plaat op zijn plek houden waar de aanuit en extra knopjes aan zitten. Deze plaat zit geklikt achter op de laptop, deze kan je beste los klikken met de hand, dat kan het beste als het scherm helemaal dicht klap. Daarna moet je scherm helemaal open klappen zodat de plaat helemaal eruit kan halen. Let op hier zit nog wel een kabeltje aan, deze kan je voorzichtig los klikken.
Nu kan je goed de ventilator zien zitten. Op het koelblok zit als het me goed herinnen een metalen plaat om de lucht goed te begeleiden, als je deze ook lost schroeft zie je de koel ribben en kan je hem goed schoon en stof vrij maken.
Als je zover ben lukt het je ook wel om het toetsenbord los te halen, let weer op het kabeltje.
Succes!

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
Jep dat was hem:) dank u!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Toch blijf ik erbij dat het reinigen van een laptop niet zoveel nut heeft van binnen. Mijn Asus F5 heeft bijvoorbeeld een klepie waaronder de Fan zit. Zo hoef ik die alleen te reinigen en klaar is ie. De hele laptop laat ik mooi inelkaar zitten.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
(jarig!)
zeker wel nuttig om oude aangekoekte laptops open te maken om schoon te maken.
Pagina: 1