Draadloos Wifi toegangspunt maken op een PC met bedraad LAN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 10:23
Beste tweakers,

Ik zit nu met iets waar ik door de bomen het bos niet meer zie :'( .

Voor mijn werk kom ik op verschillende plaatsen waar uiteraard een PC met internet staat die ik mag gebruiken d.m.v. eigen inlog.
Nu kom ik erg vaak tegen dat er geen draadloos/WiFi signaal is want ik gebruik liever mn eigen minilaptop dan de PC daar i.v.m. privacy, eigen bestanden waar ik mee werk, software, en geschiedenis dingen die achter blijven en applicaties die geblokt worden, blablabla...
Bovendien weet je nooit wat er allemaal gelogd wordt enzo...

Het hele netwerk/WiFi gebeuren voor thuis is mij duidelijk maar van al die USB dingen raak ik de weg kwijt 7(8)7 ,

Nou zie ik dus allemaal van dat soort USB sticky's voor draadloos internet.

USB Acces Points, USB Routers, Range Extenders, Dongle's, USB Modems, BlueTooth dingen, LAN/WLAN USB adapters en zo nog wel een paar...

Wat ik zoek is een USB ding dat ik daar in de PC kan stoppen en dat die zijn bedraade internet verbinding draadloos verspreid d.m.v. dat USB ding zodat ik gewoon met mijn laptop kan werken.
En dat zodra ik weg ga dat ding eruit ruk en klaar.
Is zo iets er of zit ik dan weer met software die ik moet installeren, IP adress meuk krijg, en alle andere bekende ellende |:( .

Alvast bedankt... _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan standaard....

Internet delen op de PC met UTP, een USB-WiFi dongle erin steken, en Ad-Hoc'en met je eigen laptop...

Misschien niet onvverstandig om te vragen wat de policy is op je werk, misschien mag het wel niet.

offtopic:
Daarom internet ik via m'n EEE PC met m'n mobiel via BlueTooth... Geen gezeik dat er in eens een niet toegestane wifi verbinding met het bedrijfsnetwerk is..

[ Voor 27% gewijzigd door RaZ op 20-03-2009 17:30 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed topic. Er is niet zoiets wat alles 'vanzelf' doet. Je moet wel iets instellen in je OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
RaZ schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:27:
Dat kan standaard....

Internet delen op de PC met UTP, een USB-WiFi dongle erin steken, en Ad-Hoc'en met je eigen laptop...

Misschien niet onvverstandig om te vragen wat de policy is op je werk, misschien mag het wel niet.
Aha dan zat ik dus in de goeie richting.

Ik vond namelijk zo iets: http://www.azerty.nl/prod...0n---netwerkadapter-.html

Als er software voor nodig is is dat nog wel met het systeembeheer te overleggen maar waar het mij om gaat ik dat ik alles na het werk weer mee naar huis kan nemen zonder dat er sporen of dingen achter moeten blijven.
RaZ schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:27:
offtopic:
Daarom internet ik via m'n EEE PC met m'n mobiel via BlueTooth... Geen gezeik dat er in eens een niet toegestane wifi verbinding met het bedrijfsnetwerk is..
Hmmm misschien is dit ook wel iets voor mij maar dan moet je een mobiel internet abbo hebben toch?, Dat gaat dan weer in de kosten lopen denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door crack_en_hack op 20-03-2009 17:38 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb overigens wel eens gezien dat met windows policies Ad Hoc netwerken onmogelijk werd gemaakt.
Bij veel bedrijven is het nou eenmaal ongewenst dat derden op het netwerk kunnen komen of dat je uberhaupt je eigen apparatuur aan 't netwerk hangt.

Alternatief:

Gewoon de ethernetkabel ompluggen van die PC in je eigen laptop. Als 'ie niet lang genoeg is kun je zelf een RJ-45 coupler (Female-Female verloopstukje) en een ethernet kabeltje meenemen.

Sommige netwerken zijn heel streng beveiligd en zullen alleen bekende MAC-adressen toelaten, dus dat moet je wel even aftikken met systeembeheer... of spoofen.

[ Voor 59% gewijzigd door Keypunchie op 20-03-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik het zo lees zou je beter af zijn met een kleine Access Point die je in een vrije ethernetpoort kunt prikken op de switch of router van de klant...

Er zijn veel manieren om een AP te maken van een PC, denk aan USB sticks (Atheros...) die AP mode toestaan in drivers, probleem is alleen dat je daarvoor aardig wat configuratie moet doen op de PC in kwestie en daar heb je de tijd en allicht ook niet de rechten voor.

Ander alternatief: USB-USB netwerk adapter. Plug je nettop in met USP ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

USB wi-fi stick kopen van 15 euro bij bijvoorbeeld mycom. Die Icidu dingen hebben software erbij zitten, waarmee je ze kunt instellen als acespoint (heel simpel). :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook daarvoor moet je dus software installeren op de PC waar je het ding in prikt. Gezien TS voor z'n werk op locaties komt zijn dat dus niet zijn PCs maar die van klanten, en daar zal het niet altijd gewenst en/of mogelijk zijn om software te installeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Bedankt iedereen _/-\o_ Ik weet nou wat ik nodig heb en dat ik ff met de systeembeheerder moet babbelen.

Pagina: 1