Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd werd er redelijk gezeken op Telfort omdat zij in hun laatste voorwaarden hetvolgende hebben staan:
"Je betaalt per minuut. Bel je meer of minder dan een minuut, dan wordt dit altijd naar boven afgerond."

Maar nu vond ik het volgende artikel op Tweakers: link, waarin duidelijk staat dat providers verplicht per seconde moeten gaan rekenen. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij staat er nou niet duidelijk in het artikel vanaf wanneer dat zou moeten. Zou dit dan ook gaan gelden voor mensen die hun abonnement dus op de andere voorwaarden hebben afgesloten?

Indien dit niet zo is, kan iemand mij dan uitleggen waar ik tegenwoordig niet meer de eerste minuut betaal bij Telfort? Zie hier, sinds eind februari ergens, betaal ik niet meer altijd de eerste minuut vol. (Ik zit overigens nog op de voorwaarden dat er niet naar boven afgerond werd, maar heb wel altijd al de eerste minuut vol betaald).

Ben benieuwd of meer mensen dit hebben!

Edit: Ik zie nu dat in het gelinkte artikel het gaat om roaming gesprekken. Nu zit Telfort natuurlijk eigenlijk altijd te roamen op het KPN netwerk, maar ik neem aan dat het dan geldt voor het buitenland. Maar waarom zou dat dan alleen voor buitenland en niet gewoon 'thuis' ook zo zijn? In het artikel staat het ook onder het motto van "No more hidden costs"...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 17:08 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het artikel dat je aanhaalt gaat over roaming kosten, d.w.z. kosten die je maakt bij een andere provider (in het buitenland) en is dus niet van toepassing op je abonnement hier in NL. De vroegste datum die in het persbericht genoemd wordt is overigens 1 juli 2009, dus het is zeker nu nog niet van toepassing.

Zo te zien op je rekening betaal je helemaal niets (valt w.s. binnen de bundel). Mogelijk hebben ze het systeem zo aangepast dat je de werkelijke gespreksduur ziet, ook al wordt er een minuut gerekend. Misschien eens bellen met de Telfort klantenservice... En verder: als jij nu een contract hebt met bepaalde voorwaarden, dan kan daar pas iets aan veranderen op het moment dat je je contract verlengd o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-03-2009 17:16 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:14:
Het artikel dat je aanhaalt gaat over roaming kosten, d.w.z. kosten die je maakt bij een andere provider (in het buitenland) en is dus niet van toepassing op je abonnement hier in NL. De vroegste datum die in het persbericht genoemd wordt is overigens 1 juli 2009, dus het is zeker nu nog niet van toepassing.

Zo te zien op je rekening betaal je helemaal niets (valt w.s. binnen de bundel). Mogelijk hebben ze het systeem zo aangepast dat je de werkelijke gespreksduur ziet, ook al wordt er een minuut gerekend. Misschien eens bellen met de Telfort klantenservice... En verder: als jij nu een contract hebt met bepaalde voorwaarden, dan kan daar pas iets aan veranderen op het moment dat je je contract verlengd o.i.d.
Over de eerste alinea: dit viel me ook al op (zie ook de edit).
Over de tweede: Ik heb alles nagerekend, en je betaald (en wordt dus ook van je bundel afgehaald) dus niet standaard voor de eerste minuut. Anders zou het sowieso raar zijn dat ze het systeem van gespreksduren in beeld brengen in eenzelfde rekening zouden aanpassen.