[VB6] OLE drag&drop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik wil graag bestanden vanuit een directory op een form in mijn programma droppen.
Nu heb ik al gevonden dat ik de property OLEDropMode op 1 moet zetten om dat te kunnen en vervolgens in de eventhandler OLEDragDrop mijn ding kan doen, zover werkt het.
Echter staat er op mijn form een control van bijna de grootte van het form zelf die geen OLEDropMode heeft. Ik kan de bestanden nu dus alleen aan de rand van het forum droppen, erg onhandig.
Het event toevoegen aan dit control kan niet omdat het helaas 3rd-party is en closed souce.
Nu is mijn vraag, kan ik op een manier dat form zo slim krijgen dat hij doorheeft dat er een drop event is boven hem op 1 van zijn controls die het niet zelf kan afvangen?
Het enige waar ik zelf met google op kom is hoe je het moet doen met het event en de property die ik al ken maar dit component dus niet heeft.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En hoe lost dat PiepPiep's probleem op dan :? Je hebt het topic wel gelezen?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 20-03-2009 17:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
Je zou een transparant control over het andere control heen kunnen gooien, bijv een usercontrol.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
farlane schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:10:
Je zou een transparant control over het andere control heen kunnen gooien, bijv een usercontrol.
Dat geeft weer een heel andere zooi problemen zoals het lastig focussen van de onderliggende control; het "opvangen" van clicks in de transparante control waardoor die doorgegeven moeten worden naar onderliggende control (en dus potentieel informatie verloren gaat) etc. etc. Als onderliggend control bijvoorbeeld een Grid is dan moet je handmatig gaan uitpuzzelen welke cell er is geklikt is etc. en dat dan weer doorgeven.

Het is een mogelijke oplossing, maar ik vrees een erg lastige danwel ongewenste. Tikkie ranzig ook wel, maar hey, then again is het probleem van TS natuurlijk ook al mooi kl*te to begin with :X Ik heb zo snel geen creatieve ingevingen anders dan zien en/of hopen dat je wat aan de control kunt hooken; maar ook dat is in VB6 geen pretje.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 22-03-2009 13:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat het dan toch maar niet meer in deze versie van de app gaat komen.
De nieuwe versie gaat in .net of in C++/wxWidgets geschreven worden, ik denk dat de klanten maar tot die versie moeten wachten voor het drag and droppen van de bijlagen.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PiepPiep schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:13:
Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat het dan toch maar niet meer in deze versie van de app gaat komen.
De nieuwe versie gaat in .net of in C++/wxWidgets geschreven worden, ik denk dat de klanten maar tot die versie moeten wachten voor het drag and droppen van de bijlagen.
Of natuurlijk gewoon de leverancie van het control aanschieten. Grote kans dat ze er niks mee doen, maar voor hetzelfde geld hebben ze een update waar het wel mogenlijk is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
RobIII schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:23:
Dat geeft weer een heel andere zooi problemen ..
Yup, dat zal het inderdaad gaan doen
Het is een mogelijke oplossing, maar ik vrees een erg lastige danwel ongewenste. Tikkie ranzig ook wel, maar hey, then again is het probleem van TS natuurlijk ook al mooi kl*te to begin with :X
Tja, met VB6 ga je al snel naar ranzige oplossingen hacks als het standaard niet doet wat je wilt :D

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1