Non-system disk or disk error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200416

Topicstarter
"Non-system disk or disk error
replace and strike any key when ready"

Deze melding krijg ik nu iedere keer nadat ik van mijn laptop(hp compaq 8510w) de harde schijf heb geformatteerd en vista er opnieuw op wilde zetten.

Ik heb al verschillende vista dvd's geprobeerd dus hier kan het niet aan liggen. In de bios staat ingesteld dat de Optical drive als eerste boot, maar ik krijg geen melding om vista te starten vanaf de dvd.

Misschien dat er hier met disk de hd wordt bedoeld, maar deze wordt pas na de dvd geboot dus dit zou toch het probleem niet kunnen zijn?

Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft? :'(
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 16:56
Probeer het eens met een windows xp cdtje.

heb je je disk onder installatie geformateerd of er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem voor die tijd geformateerd met behulp van disk sanitizer van hp, en de xp cd heb ik ook al geprobeerd, deze geeft exact dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Anoniem: 200416 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:20:
"Non-system disk or disk error
replace and strike any key when ready"
Deze melding geeft aan dat er geen besturings systeem gevonden kan worden op een schijf waar je vanaf probeerd te booten. Dit kan een floppy, of een harde schijf zijn.
Deze melding krijg ik nu iedere keer nadat ik van mijn laptop(hp compaq 8510w) de harde schijf heb geformatteerd en vista er opnieuw op wilde zetten.

Ik heb al verschillende vista dvd's geprobeerd dus hier kan het niet aan liggen. In de bios staat ingesteld dat de Optical drive als eerste boot, maar ik krijg geen melding om vista te starten vanaf de dvd.

Misschien dat er hier met disk de hd wordt bedoeld, maar deze wordt pas na de dvd geboot dus dit zou toch het probleem niet kunnen zijn?

Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft? :'(
Bvd
Je weet dat HDD voor Hard Disk Drive staat? Dus ja, met disk kan je 'HD' bedoeld worden.

Het lijkt mij dat de harde schijf waarvan je wilt booten geen of een corrupte windows installatie bevat. Probeer je bios eens in te stellen dat hij eerst van de HDD boot.

Edit.
Ik zie dat ik het niet helemaal goed begrepen heb. Je kan vista nu helemaal niet installeren? Dan komt je boot niet bij de dvd, je DVD speler zou defect kunnen zijn, of je bois staat niet zo ingesteld als jij denkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivado op 20-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Precies, mijn boot lijkt of de dvd over te slaan of hij komt niet verder dan de dvd. Het zou dus kunnen dat mijn dvd-speler kapot is maar hij is nog maar 5 maandjes oud en gisteren deed hij het nog prima.

CD-ROM Boot staat op Enabled
Floppy Boot op Disabled, maar deze is ook niet aanwezig

Mijn boot sequence staat nu op deze manier ingesteld:
Optical Disk Drive
USB CD-ROM
USB Floppy
USB Superdisk
Notebook Hard Drive
USB Hard Disk
Network Controller

Misschien niet helemaal onbelangrijk, maar was het even vergeten te melden:
Ook zonder OS DVD geeft hij deze melding, dus aan de dvd's zal het waarschijnlijk niet liggen

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 200416 op 20-03-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, begin er nu ernstig aan te twijfelen, heb echt alles in bios geprobeerd te veranderen maar niks werkt. Denk toch ook dat het aan de dvd-speler ligt, ga er maandag wel mee terug naar het service center, hopelijk kunnen die iets voor me doen.
Pagina: 1