Toon posts:

Firefox pakt css bestand niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar pagina's gemaakt die prima werken in IE7. echter wanneer ik de pagina probeer te openen met Firefox 3 krijg ik helemaal niks te zien.

Firefox laat geen plaatjes zien, knoppen worden verkeerd uitgelijnd. Het lijkt er op dat firefox het hele css bestand niet kan of wil lezen, telkens als ik iets aanpas zie ik niks veranderen op mijn pagina.

Dit is de link naar mijn css bestand:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style1.css" />

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Hoofdletter gevoeligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Het voorbeeld dat je ons geeft is correct. Het probleem ligt kennelijk ergens anders.

Download Firebug eens en kijk of de CSS geladen word.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zegt firebug, wordt de css uberhaupt gevonden/geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je ook iets online staan, of een testcase met een heel klein stukje HTML en CSS gelinkt in dezelfde directory?

Oftewel, hiermee kunnen we helemaal niks ;)

Firebug is onmisbaar voor Firefox, maar JSview geeft je dezelfde informatie en is een heel stuk kleiner ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 20-03-2009 15:00 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even firebug downloaden en testen

alvast bedankt

edit: alles staat offline. ik kan zometeen wel wat code kopieren

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escay
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 21:10
Probeer eens te refreshen met Ctrl+F5, zodat je weet dat er geen cache gebruikt wordt.
Tip probeer eens de firebug plugin, dan zie je meteen of je css matched, en je kunt direct css wijzigingen testen. Zie: http://getfirebug.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firebug zegt dat mijn elementen geen stijlregels hebben.

ik heb <div id="knop"> </div>

met bijbehorende css:

#knop {width: 300px; height: 100px; z-index: 2; position:absolute; top:1000px; margin-right: 40px;}

Dit werkte prima in IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Valideerd je website + CSS? Het kan zijn dat er in een van de twee een fout staat die door IE anders wordt afgehandeld als door Firefox, waardoor het lijkt dat Firefox de CSS niet toepast (bijv. dat alle CSS na de fout genegeerd wordt).

Of, het kan een verschil zijn tussen IE quirks-mode en Standaard-mode rendering.

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 20-03-2009 15:05 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

crisp

Devver

Pixelated

Check ook of de css wel met de juiste mimetype (text/css) wordt geserveerd.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:05:
Valideerd je website + CSS? Het kan zijn dat er in een van de twee een fout staat die door IE anders wordt afgehandeld als door Firefox, waardoor het lijkt dat Firefox de CSS niet toepast (bijv. dat alle CSS na de fout genegeerd wordt).

Of, het kan een verschil zijn tussen IE quirks-mode en Standaard-mode rendering.
Ik denk dat dit het probleem is. notepad ++ maakt zelf regels zwart ipv blauw, hieruit concludeer ik dat ze fout zijn. Haal ik een foute regel weg dan wordt de volgende weer zwart.

#totaal2 {width: 800px; height: 1200px; background-image: url(".....jpg"); background-repeat: no-repeat; z-index: 1;)
#invoer {position:absolute; margin-top:200px; z-index: 2; left: 105px;}
#invoer1{position:absolute; top:1000px; z-index: 3; margin-left: -220px;}
#invoer2{position:absolute; top:1000px; z-index: 4; margin-left: 16px;}
#samen{right:100px;}

In dit voorbeeld is de 2de regel zwart, waarom weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

crisp

Devver

Pixelated

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#totaal2 {width: 800px; height: 1200px; background-image: url(".....jpg"); background-repeat: no-repeat; z-index: 1;)

Je sluit het eerste blokje niet af met een accolade maar met een haakje ;)

rare manier van positioneren overigens...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 20-03-2009 15:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:22:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5

Je sluit het eerste blokje niet af met een accolade maar met een haakje ;)
:o wat stom van me.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Als je je CSS iets netter opbouwt, dan is het een stuk leesbaarder en had je de fout waarschijnlijk al direct zelf gezien:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#totaal2  {
   width: 800px;
   height: 1200px;
   background-image: url(".....jpg");
   background-repeat: no-repeat;
   z-index: 1;
) 

Valt zo'n haakje ineens veel meer op.

En met crisp. Waarom positioneer je elke keer half met margin en half met top/left?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:12:
Als je je CSS iets netter opbouwt, dan is het een stuk leesbaarder en had je de fout waarschijnlijk al direct zelf gezien:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#totaal2  {
   width: 800px;
   height: 1200px;
   background-image: url(".....jpg");
   background-repeat: no-repeat;
   z-index: 1;
) 

Valt zo'n haakje ineens veel meer op.

En met crisp. Waarom positioneer je elke keer half met margin en half met top/left?
Dat heb ik gebruikt omdat ik het anders niet goed op het scherm kreeg. nu past het bij zowel 17 inch als 22 inch breedbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:55:
[...]

Dat heb ik gebruikt omdat ik het anders niet goed op het scherm kreeg. nu past het bij zowel 17 inch als 22 inch breedbeeld
Ik vind dat een beetje een rare redenering. Hoewel het er verder voor het topic niet toe doet ben ik wel benieuwd naar je pagina dan.

Het ziet er naar uit dat je een optelsommetje ergens in het midden van het scherm weer wil geven. Is het dan niet handiger om het hele geval binnen een div te zetten en díe te centreren, waarna je alle items binnen die div netjes van links naar rechts op rij zet?

En dan nog een curious vraagje: waarom heeft alles een eigen z-index? Komt het voor dat de elementen elkaar overlappen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:39:
[...]

Ik vind dat een beetje een rare redenering. Hoewel het er verder voor het topic niet toe doet ben ik wel benieuwd naar je pagina dan.

Het ziet er naar uit dat je een optelsommetje ergens in het midden van het scherm weer wil geven. Is het dan niet handiger om het hele geval binnen een div te zetten en díe te centreren, waarna je alle items binnen die div netjes van links naar rechts op rij zet?

En dan nog een curious vraagje: waarom heeft alles een eigen z-index? Komt het voor dat de elementen elkaar overlappen?
z-index omdat er een aantal div's elkaar overlappen. ik moet inderdaad buttons in het midden uitlijnen, dit lukt me in het begin niet dus had ik het zo gedaan. Het is niet de perfecte manier maar het werkt wel.
Pagina: 1