[php/ ms sql 2008] Connectie maken met sql server 2008.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb als opdracht om door middel van een applicatie van de klant een webbased viewer te maken in PHP.
Nu heb ik het probleem dat de webserver apache php nieuwste versie en de driver van mssql is geladen ze gebruiken ms sqlserver 2008 Express edition.
Nu wil ik graag connectie leggen met deze server op een lokaal gebied alleen lukt mij echter dit niet ik krijg steeds de melding dat hij geen verbinding kan leggen met de server.

Hoe kan dit ben ik iets vergeten of is de code ( zie hier onder ) niet correct.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
//MSSQL Host IP
$db_host = 'localhost\SQLEXPRESS';

//MSSQL Username
$db_user = 'duurenv'; 

//MSSQL Password
$db_pass = 'mijnwachtwoord'; 

//MSSQL Database
$db_name = 'Development01'; 

$conn = mssql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mssql_select_db($db_name,$conn);
?>

Of hebben jullie misschien een andere manier om te connecten.

Alvast bedankt voor jullie support.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 14:31 . Reden: typ foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zet eens error_handling aan, kijk eens wat voor mogelijkheden je hebt om error messages uit je connectie weer te geven. Weet je zeker dat je MSSQL support hebt aanstaan (of staat dat standaard aan :?)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je gebruikt de driver van MS, moet je dan ook niet de functies van MS gebruiken?

Zie hier voor meer info:
http://msdn.microsoft.com...ary/cc793139(SQL.90).aspx

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,

@BtM909
Ja dit weet ik zeker ook in phpinfo(); staat het enabled.

@LuCard
Ik ga dit even door lezen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSSQL / ADO ziet 'localhost' niet als IP adres, en gaat dan op zoek naar een machine die zo heet.
Probeer eens '.\SQLEXPRESS' of '(local)\SQLEXPRESS', of anders '<machinenaam>\SQLEXPRESS' of '<IP-adres>\SQLEXPRESS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

SQLExpress zegt het al.. SQL Express is niet van buitenaf te benaderen en alleen maar te benaderen via Management studio op de lokale PC of via een Visual Express IDE geloof ik. Dus denk niet dat je tegen je SQLExpress DB kan aanpraten zonder gebruik te maken van Visual c# express of VB.net express.. Zal het maar even goed nakijken op MSDN staat hier volgens mij wel wat over...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
jvaneijk schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:42:
SQLExpress zegt het al.. SQL Express is niet van buitenaf te benaderen en alleen maar te benaderen via Management studio op de lokale PC of via een Visual Express IDE geloof ik. Dus denk niet dat je tegen je SQLExpress DB kan aanpraten zonder gebruik te maken van Visual c# express of VB.net express.. Zal het maar even goed nakijken op MSDN staat hier volgens mij wel wat over...
Dat is niet waar, sqlexpress geeft prima remote support. Kan je de sql server goed benaderen via management studio als je dezelfde credentials gebruikt?

Een concrete foutmelding is wel handig denk ik.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Kentsfield schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:03:
[...]

Dat is niet waar, sqlexpress geeft prima remote support. Kan je de sql server goed benaderen via management studio als je dezelfde credentials gebruikt?

Een concrete foutmelding is wel handig denk ik.
Ohh wacht even, dan was het waarschijnlijk andersom. Dan kan je niet connecten met Visual ... Express op een andere server.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
jvaneijk schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:30:
[...]

Ohh wacht even, dan was het waarschijnlijk andersom. Dan kan je niet connecten met Visual ... Express op een andere server.
Dat klopt :)

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit misschien wat? Dit heb ik toevallig vandaag nog gedaan, met de driver van ms.

Bij een fout over een ODBC connectie, dan moet je even "sqlncli.msi" downloaden.
deze is hier te vinden:
http://www.microsoft.com/...8b9d835cdc&displaylang=en

edit: waarom die iets probeert met ODBC heb ik geen idee, dit loste het probleem wel op in ieder geval

PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    $databaseserver="(local)";
    $databasename="databasenaam";
    $name="username";
    $password="wachtwoord";
    $connectioninfo = array("UID" => $name, "PWD" => $password, "Database" => $databasename);

$link = sqlsrv_connect($databaseserver, $connectioninfo);
    if(!$link)
    {
        print_r( sqlsrv_errors());
        die();
    }
?>

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 21:11 ]

Pagina: 1