Hallo Tweakers,
Ik heb als opdracht om door middel van een applicatie van de klant een webbased viewer te maken in PHP.
Nu heb ik het probleem dat de webserver apache php nieuwste versie en de driver van mssql is geladen ze gebruiken ms sqlserver 2008 Express edition.
Nu wil ik graag connectie leggen met deze server op een lokaal gebied alleen lukt mij echter dit niet ik krijg steeds de melding dat hij geen verbinding kan leggen met de server.
Hoe kan dit ben ik iets vergeten of is de code ( zie hier onder ) niet correct.
Of hebben jullie misschien een andere manier om te connecten.
Alvast bedankt voor jullie support.
Ik heb als opdracht om door middel van een applicatie van de klant een webbased viewer te maken in PHP.
Nu heb ik het probleem dat de webserver apache php nieuwste versie en de driver van mssql is geladen ze gebruiken ms sqlserver 2008 Express edition.
Nu wil ik graag connectie leggen met deze server op een lokaal gebied alleen lukt mij echter dit niet ik krijg steeds de melding dat hij geen verbinding kan leggen met de server.
Hoe kan dit ben ik iets vergeten of is de code ( zie hier onder ) niet correct.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php //MSSQL Host IP $db_host = 'localhost\SQLEXPRESS'; //MSSQL Username $db_user = 'duurenv'; //MSSQL Password $db_pass = 'mijnwachtwoord'; //MSSQL Database $db_name = 'Development01'; $conn = mssql_connect($db_host,$db_user,$db_pass); mssql_select_db($db_name,$conn); ?> |
Of hebben jullie misschien een andere manier om te connecten.
Alvast bedankt voor jullie support.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 14:31 . Reden: typ foutje ]