Toon posts:

Goede webhosting in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een snelle hosting provider voor ongeveer f30,- in de maand.

wat ik nodig heb:

- php
- sql
- cgi-bin
- beveiligde webdirs
- ongeveer 50mb ruimte maar ik weet niet hoe snel dat oploopt als ik een forum heb draaien.

Het moet een Nederlandse website worden dus wil ik die graag in Nederland hosten. Ik kwam uit bij idomein.nl maar dat is een hele vage want die kan ik verder nergens terugvinden.

heeft iemand ervaring hiermee? of tips voor andere providers.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zoek nog een provider die mij 1 gigabyte geeft met onbeperkt datatraffic, maar het mag niet meer dan 25 gulden per maand kosten.

Owja, ik moet natuurlijk wel constant een verbinding van 1mbit hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

de webgeneraal? ;) ownee, daar was iets mee >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hint: lees eerst eens wat horrorstories over te-goedkoop-om-waar-te-zijn webhosters als webgeneral e.d.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan maar waar raad je me dan aan een account te nemen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat moet je hier niet vragen. Wij mogen niet spammen (nu deed ik het eigenlijk al 8-)).

Verwijderd

Topicstarter
oke oke ik let al op wat ik zeg ;). maar waar het om gaat is dat al die "te-goedkoop-om-waar-te-zijn" providers die een 50mb pakket aanbieden allemaal rond die prijsklasse liggen dus kan ik er moeilijk meer voor betalen :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 00:55 schreef Melkpap het volgende:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een snelle hosting provider voor ongeveer f30,- in de maand.

wat ik nodig heb:

- php
- sql
- cgi-bin
- beveiligde webdirs
- ongeveer 50mb ruimte maar ik weet niet hoe snel dat oploopt als ik een forum heb draaien.
:Z

je weet overgens dat als je 50mb hebt je waarsch ook veel datatranfer gen. dus hebn je ook wel een paar gig nodig.... maargoed misscien hebben ze bij disneyland nog wel een pakketje liggen :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 01:25 schreef Melkpap het volgende:
oke oke ik let al op wat ik zeg ;). maar waar het om gaat is dat al die "te-goedkoop-om-waar-te-zijn" providers die een 50mb pakket aanbieden allemaal rond die prijsklasse liggen dus kan ik er moeilijk meer voor betalen :)
Hangt ervan af, zat eerst bij een "grote" host en die leverde mij weinig service en een goedkopere waar ik nu bij zit geeft mij betere. Verder denk ik dat de "kleine" beter proberen de klant bij hun te houden.

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 15:27 schreef Rats het volgende:

[..]

Hangt ervan af, zat eerst bij een "grote" host en die leverde mij weinig service en een goedkopere waar ik nu bij zit geeft mij betere. Verder denk ik dat de "kleine" beter proberen de klant bij hun te houden.
ben ik het absoluut mee eens, wat betreft kleinere bedrijven meer hun best doen klanten te behouden. Maar bij de relatief goedkope is dat wel anders, denk maar is na, hoe kan een relatief goedkoop bedrijf alle onkosten betalen? simpel, bepaalde dingen niet te doen-> backup hardware, als hd crasht...hebben ze er dan nog 1 liggen? of service.....loopt er 24 uur per dag iemand rond voor evt problemen? daar zit het probleem.

Verwijderd

Daar is inderdaad wel weer kans op. Daarom moet je ook goed informeren voordat je er een uitkiest wat hun uptime is, wat de ervaringen ermee zijn en hoe ze zijn te bereiken, wat er gebeurd bij problemen met de server e.d.

Maar dan komt weer de vraag, wat is duur. Want wat zou je moeten rekenen voor 50 mb incl 4 gb data? Zodat alle kosten zijn gedekt en er ook nog een percentage winst is.

Verwijderd

Verder bestaan de kosten van het hosten tegenwoordig praktische alleen uit het dataverkeer. de ruimte maakt niet uit. Meeste isp's hebben er schijven van 30 gb inzitten dus een pakket kan gemakkelijk meer ruimte hebben.

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

mmm, maybe is www.phpwebhosting.com iets voor je, alles ongelimiteerd en niet duur $10 p/m *D
word dan wel niet in NL gehost maar boeit ja niet, :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 17:11 schreef Rats het volgende:
Verder bestaan de kosten van het hosten tegenwoordig praktische alleen uit het dataverkeer. de ruimte maakt niet uit. Meeste isp's hebben er schijven van 30 gb inzitten dus een pakket kan gemakkelijk meer ruimte hebben.
je vergeet toch dat er regelmatig (relatief gezien dan) hardware stuk gaat, je natuurlijk wel een up-to-date systeem wilt (dus af en toe hardware upgraden). Technisch personeel liefst 24/7 iemand aanwezig. Je moet een eigen serverruimte hebben of huren, wat backup hardware hebben liggen, een backup systeempje hebben draaien, ups, etc etc.

Verwijderd

dubbel...

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 19:10 schreef Kertje het volgende:

[..]

je vergeet toch dat er regelmatig (relatief gezien dan) hardware stuk gaat, je natuurlijk wel een up-to-date systeem wilt (dus af en toe hardware upgraden). Technisch personeel liefst 24/7 iemand aanwezig. Je moet een eigen serverruimte hebben of huren, wat backup hardware hebben liggen, een backup systeempje hebben draaien, ups, etc etc.
Uiteraard wil je een up to date systeem, maar in de praktijk is het vaak, dat men dit niet doet en alleen op cruciale momenten (als er een nieuwe hardeschijf in moet en deze nog niet als reserve is). Technische personeel is altijd wel te regelen tegen een schappelijke prijs met de gene waar je je server neerzet (althans dat is mijn ervaring). Verder is reserve apperatuur wel handig maar dit zijn eenmalige kosten. (wel af en toe terugkerend en zijn dus (praktisch) te verwaarlozen).

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 19:47 schreef Rats het volgende:

[..]

Uiteraard wil je een up to date systeem, maar in de praktijk is het vaak, dat men dit niet doet en alleen op cruciale momenten (als er een nieuwe hardeschijf in moet en deze nog niet als reserve is).
Ja maar dat zijn wel extra kosten.
Technische personeel is altijd wel te regelen tegen een schappelijke prijs met de gene waar je je server neerzet (althans dat is mijn ervaring).
Technisch personeel is duur, en het is gewoon zo dat zelfs als ze goedkoop zijn, het zijn toch vaste lasten die ook in de prijs terug komen:)
Verder is reserve apperatuur wel handig maar dit zijn eenmalige kosten. (wel af en toe terugkerend en zijn dus (praktisch) te verwaarlozen).
Te verwaarlozen? als je kijkt naar de winst per klant (gemiddeld genomen) moet je toch redelijk wat klanten hebben wil je de kosten er uit halen.

Verwijderd

Technische personeel is inderdaad duur, daarom kan je het beste ook met diverse webhosting bedrijven bij een bedrijf gaan zitten en vervolgens voor al die bedrijven tezamen personen aanstellen. Zo druk je de kosten van technische personeel.

Maar het is inderdaad voor de kleine hostingboeren lastig te overleven. Prijzen dalen alleen maar en de kosten praktische niet. Of te wel een winstverlaging. Dit is leuk voor de potemonnee van de consument, maar slecht voor de bedrijfstak en de service. Ik verwacht dan ook, dan nieuwkomers op de hostingmarkt de komende tijd snel zullen verdwijnen of gaan fuseren met andere bedrijven. En wellicht ook wel weer een prijsstijging ipv daling.

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
www.shosting.com schijnt goed te zijn, wou ik me net aanmelding had ik besloten, moet je visa hebben |:(

damn!
weer verder zoeken,
ik heb ook bij activeisp.com gekeken,
maar die is duur! :(

en die phphosting.com schiet ook niet op of je moet eerst naar de bank om amerikaanse dollars te halen en die vervolgens met de post naar amerika te sturen, of begrijp ik het verkeerd? :P

Verwijderd

operation3: er zijn zat goeie nederlandse hostingproviders hoor...
melkpap: 30 gulden per maand is niet het probleem, maar het lijkt mij niet dat je daar 50 mb voor gaat krijgen.. ik heb deze wel gevonden trouwens::>

50 Mb webspace,10 Pop accounts, ongelimiteerd verkeer maand: fl 29,95
jaar: fl 290,-

ondersteuning:
Html, Java, Perl , C
onbegrensd FTP-toegang
SMTP-server op uw domeinnamen
onbegrennsde e-mail adressen(link)
autoresponder
Anti-spam filter
Mysql databank
PhP3
eigen cgi verschijning
kostenloze Sub-domeinen
frontpage 2000
Real video / Real audio
uitvoerige statistieken
de meeste media applicaties worden ondersteund
kostenloze e-mail support

je snapt wel dat ik de naam niet ga noemen wat dat is een beetje megaspam :) Als je geintereseert ben, stuur me dan een mailtje...
(het is niet van mij hoor, ik ben dus geen reclame aan het maken(geen bedrijfsnaam genoemd ed) toch? anders verwijder je dit maar)

grz, dyon

Verwijderd

[b]Op donderdag 01 maart 2001 11:12

[...]

50 Mb webspace,10 Pop accounts, ongelimiteerd verkeer maand: fl 29,95
jaar: fl 290,-

ondersteuning:
Html, Java, Perl , C
onbegrensd FTP-toegang
SMTP-server op uw domeinnamen
onbegrennsde e-mail adressen(link)
autoresponder
Anti-spam filter
Mysql databank
PhP3
eigen cgi verschijning
kostenloze Sub-domeinen
frontpage 2000
Real video / Real audio
uitvoerige statistieken
de meeste media applicaties worden ondersteund
kostenloze e-mail support

[...]
Jeah Right... Weer een ongelimiteerd dataverkeer boer. Jongens die de markt verneuken en na een jaar niet meer bestaan omdat hun rekening in amerika dan zelfs te groot word. :r
Pagina: 1