Toon posts:

Beïnvloeding InnoDB door htaccess

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik ProjectPier wil installeren op mijn webruimte, heb ik InnoDB nodig. Omdat ik niet weet waar ik het MySQL bestand wat ik moet aanpassen om InnoDB te laten werken, kan vinden, heb ik mijn hostingprovider (PCextreme) gemaild.

Deze antwoorden vervolgens dat ik het MySQL-bestand wat ik volgens de readme van ProjectPier moet aanpassen niet kan aanpassen, maar wel via een htaccess bestand kan beïnvloeden. Bij deze opmerking sturen ze een linkje waarmee ik htaccess in Google kan opzoeken.... (iets met een kluitje en riet??)

Vervolgens even rondgekeken, maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik door middel van een htaccess bestand InnoDB kan aanzetten. Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kort: complete bullshit, dus negeer het antwoord.

InnoDB is gewoon een van de engines welke mysql aan kan bieden. Per tabel kan je de engine kiezen en dat gaat dan ook dmv de tabel definitie.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 20-03-2009 13:29 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:28:
Kort: complete bullshit, dus negeer het antwoord.

InnoDB is gewoon een van de engines welke mysql aan kan bieden. Per tabel kan je de engine kiezen en dat gaat dan ook dmv de tabel definitie.
Dan is dit het zoveelste bullshit antwoord, dank voor de snelle reactie!

Is dit dan via de phpmyadmin the enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
InnoDB is volgens mij standaard geactiveerd bij PCextreme. Dus dat moet je niet aanpassen.

Ik kan je misschien wel even helpen als het nodig is, host zelf ook bij PCextreme.

[ Voor 32% gewijzigd door Flipke84 op 20-03-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
PMA > Navigeer naar tabel > Operations > Table options.

Indien InnoDB echter compleet uit staat, moet je wel weer bij de helpdesk langs.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flipke84 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:34:
InnoDB is volgens mij standaard geactiveerd bij PCextreme. Dus dat moet je niet aanpassen.
Da's toch raar, want tijdens de installatie van ProjectPier zegt hij "InnoDB storage engine is not supported".

Dan is de conclusie dus dat de versie van InnoDB te oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
Ik heb net nog een InnoDB kunnen aanmaken via PMA bij PCextreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:35:
PMA > Navigeer naar tabel > Operations > Table options.

Indien InnoDB echter compleet uit staat, moet je wel weer bij de helpdesk langs.
Via jou navigatie kom ik er niet, maar als ik in PMA in mijn database die ik via de backend van Pcextreme heb aangemaakt een tabel aanmaak, dan staat er wel een dropdown keuzemenu genaamd "Tabel Type" met de keuzes

- MyIsam
- MEMORY
- ARCHIVE

en nog wat meer opties, maar geen InnoDB... :|

@Flipke84 hoe heb je dat dan precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
Je gaat naar PMA -> Selecteer DB -> Nieuwe tabel aanmaken -> en dan zie je het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/adrithijs/tweakers/db_pcextreme.jpg

Misschien zou je me kunnen vertellen welke sql server je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42
Andere server wellicht?

Wat een (!*@#*&( antwoord trouwens. Echt belachelijk gewoon

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flipke84 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:52:
Je gaat naar PMA -> Selecteer DB -> Nieuwe tabel aanmaken -> en dan zie je het volgende:

[afbeelding]

Misschien zou je me kunnen vertellen welke sql server je hebt?
Ja, juist in dat menu zat ik ook te kijken! Bij mij staat er dus geen InnoDB bij... Ik zit op sql8.pcextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Voutloos schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:35:

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
Dan denk ik dat je terug contact op moet nemen met de helpdesk dat op sql8 innoDB niet geactiveerd staat maar op sql1.pcextreme.nl wel (daar zit ik namelijk op).

EDIT: Zie net dat op slq10 het ook niet staat. Je kunt het trouwens ook zien of innoDB is geactiveerd als je naar PMA -> Storage Engines gaat

[ Voor 32% gewijzigd door Flipke84 op 20-03-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik zeker doen, maar wacht eerst nog even het antwoord van Flipke84 af. Het zal er denk ik op neer komen dat ik moet worden overgeplaatst naar een MySQL server waar InnoDB wel aanwezig is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 10:49
Ik weet dat PcX problemen heeft gehad met innoDB en dat deze niet meer te gebruiken zijn.

Ook ik zie GEEN InnoDB mogelijkheid verschijnen in de via WSCP bereikbare PhpMyAdmin. Maar ook via een zelf geïnstalleerde PMA zie ik die optie niet. (sql6.pcx.nl)

Ik ken dat software pakket verder niet, maar zit daar niet ergens een .sql bestand in de software waarmee de tabelen worden aangemaakt? Daar kun je een andere database engine neer zetten.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Intheweb schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:59:
Daar kun je een andere database engine neer zetten.
Ja, dat is echt geweldig leuk voor je app als je de transaction support op deze manier weghackt. Op elke fatsoenlijke mysql install hoort de InnoDB engine aanwezig te zijn. Als andere klanten het voor hetzelfde geld wel hebben, ben je gek als je je in allerlei bochten gaat wringen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Dat ben ik zeer zeker met je eens...

Hier zegt PcX zelf dat innoDB uitstaat, t'is wel uit 2006: http://forum.pcextreme.nl...?showtopic=8568&hl=innodb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, ik heb gemaild hoe de vork nu precies in de steel zit en zal als ik het antwoord heb het hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik dat zo lees, dan zou ik persoonlijk zoeken naar een meer competente hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:42:
Als ik dat zo lees, dan zou ik persoonlijk zoeken naar een meer competente hoster.
Daar ben ik al aan begonnen, ik had eerst Dreamhost op het oog (veel functies voor weinig) maar hun database snelheid is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Dus maar even verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
Dit is het antwoord dat PCextreme geeft mbt het geactiveerd hebben van InnoDB
Helaas niet, het staat op sql1 vanwege de legacy nog aan, maar ivm instabiliteit ondersteunen we geen InnoDB op de andere database-servers.
InnoDB is nog niet stabiel genoeg om hier volledige ondersteuning op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42
InnoDB is nog niet stabiel genoeg om hier volledige ondersteuning op te leveren.

We zijn nog niet competent genoeg om dit in te richten

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
De meerderheid van de mysql users noemt het juist de belangrijkste stabiele engine. 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Simpel, tijd voor een andere host dus. Blijkbaar hebben ze gewoon verstand van wat ze doen.

edit: zeker gezien het 'Extreme' domme antwoord om dit in je .htaccess te zoeken...

[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 20-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Voutloos schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:34:
[...]
De meerderheid van de mysql users noemt het juist de belangrijkste stabiele engine. 8)7
Het is misschien in de configuratie zoals zij de MySQL servers draaien waarschijnlijk geen stabiele engine... maar ik weet niet of je dan gelijk incompetent bent. Ook al hoor ik de laatste tijd vele malen vaker dat de Sql servers of er uit klappen of dat er geen verbinding met de Sql server nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
InnoDb brengt wat extra uitdagingen mee wat betreft backups. Ik vermoed dat dit de onderliggende reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:34:
Voor de duidelijkheid, ik heb gemaild hoe de vork nu precies in de steel zit en zal als ik het antwoord heb het hier plaatsen.
Ik heb antwoord gekregen: enkel op de VPS servers van PC Extreme werkt InnoDB. Aangezien ik hier niet aan wil en ik PCe sowieso zat ben, ga ik er per direct weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:29:
Ik heb antwoord gekregen: enkel op de VPS servers van PC Extreme werkt InnoDB. Aangezien ik hier niet aan wil en ik PCe sowieso zat ben, ga ik er per direct weg.
Op een VPS wordt dat een duur geintje. MySQL is met InnoDB echt geheugenhonger en dat geheugen is het duurste aspect van een VPS. ;)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:29:
[...]

Mocht je een webhoster hebben gevonden die wel hieraan voldoen hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1