Water setup met Koper en Messing, tast dit elkaar aan?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-12 09:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
In mijn water setup met koperen rads en blokken zitten messing slangtules.
Nu zie ik op een van die tules een soort van schuimige aanslag die langs het schroefdraad naar buiten lijkt te komen (door het teflontape heen).

Ik kan het via Google niet zo snel vinden, maar reageert koper met messing?? (lijkt me juist sterk omdat er koper IN messing zit..)

Als koelvloeistof gebruik ik demi water met water-wetter.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:09

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik geloof dat je daar speciale soorten koelvloeistof voor hebt dat er iets in zit dat het effect niet meer optreedt :)

Signature

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat het precies is zou ik zo niet weten. Maar ik kan je wel vertellen dat gedestileerdwater met water-wetter niet beschermt tegen corrosie en algen. Dus met die combinatie zou ik sowieso niet blijven draaien. Ik heb er zelf ook mee gedraait in mijn vorige PC, maar heb toen enorm last gekregen van algen.

Edit: 'schuimige aanslag' kan best eens algen groei zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2009 13:35 ]

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
het lijkt me dat de schuimvorming een indicatie is van lekkage.

normaliter reageert messing niet met roodkoper. Er zijn zelfs koelblokken (bijvoorbeeld voor VRM) die aan de onderkant roodkoper hebben, en de bovenkant/nippels is van messing.

het verschil in elektronegativiteit (de eigenschap die de neiging tot galvanische reactie bepaalt) tussen koper en messing is maar heel klein, vergeleken met dit verschil tussen koper en aluminium.

Overigens is het altijd het metaal met de laagste elektronegativiteit wat aangetast wordt.

koper en messing zitten rond de 1.9
aluminium is ongeveer 1.65

m.a.w. bij deze galvanische reacties is het altijd het aluminium wat de klos is.

Een galvanische reactie kan voorts alleen optreden als er een elektrolyt aanwezig is. Gewoon kraanwater is dat wel, gedestilleerd water niet.

Petrolhead en draadjesnerd

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit past meer een cooling, dus vandaar dat ik het topic daar even naartoe verplaats :)

Move OC -> CO

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik weet niet wat "water-wetter" is ? maar waarom gebruik je niet gewoon een kant en klare vloeistof voor waterkoeling zoals Feser ? daar zit ook meteen anti corrosie in.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
antiekeradio schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:58:
Een galvanische reactie kan voorts alleen optreden als er een elektrolyt aanwezig is. Gewoon kraanwater is dat wel, gedestilleerd water niet.
offtopic:
Geen idee of het ook echt relevant in de praktijk is, maar in puur 100% H2O is er altijd H+ en OH- aanwezig in de concentratie van 10-7 mol⋅L-1, dus ook puur water geleidt ietsjes en zou dus in theorie ook een galvanische reactie teweeg kunnen brengen. Welliswaar enorm langzaam, maar toch :P

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Feser? Nooit van gehoord maar ik kijk er nu naar.

Water wetter is een additief dat corrosie en schuimvorming tegen gaat en de oppervlaktespanning vermindert. Het is eigenlijk voor motoren maar mensen gebruiken het ook voor watercooling projecten. Op andere fora is men er van overtuigd dat dit ook algen tegen gaat. Wellicht moet ik maar gewoon wat meer gebruiken, ikheb nog anderhalve fles :P

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Of waterwetter algen tegen gaat durf ik zo niet te zeggen, wel weet ik zeker dat je ze een stuk minder snel in je water hebt zitten (heb een paar jaar met hetzelfde water gedaan toen ik nog een WC had...) Wel demi water gebruikt dus dat helpt ook wel mee...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een heel klein beetje bleekwater, daarin kunnen algen zeker niet groeien :-)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Apen-nootjes schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:43:
(heb een paar jaar met hetzelfde water gedaan toen ik nog een WC had...)
en toch klinkt dat raar... ;)

andere optie is dus koelvloeistof voor in de auto, die hebben/hadden vaak ook n mix em match van metalen (koperen rad, alu block) maar aangezien waterwetter ook al motorspul is..

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
poing schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:24:
Een heel klein beetje bleekwater, daarin kunnen algen zeker niet groeien :-)
bleekwater is leuk voor je WaterCloset.. maar niet voor je WaterCooling :)

de actieve component van bleekwater is namelijk Chloor, en dat vreet allerlei kunststoffen en materialen aan.
Voor het schoonmaken van een zwaar vervuilde radiator of metalen koelblok kan het wel goed werken. maar dan moet je het niet te lang laten intrekken en heel goed naspoelen.

• PilatuS
  • Niet online
AlexanderB schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:28:
[...]

en toch klinkt dat raar... ;)

andere optie is dus koelvloeistof voor in de auto, die hebben/hadden vaak ook n mix em match van metalen (koperen rad, alu block) maar aangezien waterwetter ook al motorspul is..
Autokoelvloeistof vind ik persoonlijk de beste oplossing. Ik heb al vrij lang waterkoeling en heb met verschilllende vloeistoffen gedraait. Nu draai ik al een paar jaar met koelvloeistof en gedestileerdwater, en ik zal waarschijnlijk nooit meer met iets anders draaien.

Het beschermt tegen algen en corrosie, ook allu en koper samen is geen probleem. Koellvloeistof op Glycol basis smeert ook nog eens de pomp. Verder kost het bijna niets en is het overal te halen. Ik draai zelf met Halford's Longlife koelvloeistof. De verhouding water/koelvloeistof is ongeveer 60/40%.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het nadeel van autokoelvloeistof is dat het minder goed koelt dan bijvoorbeeld enkel water of water met een toevoeging. Dit komt omdat autokoelvloeistof ook goed moet beschermen tegen lage temperaturen en dat doet een goedje wat minder goed koelt. Het gemiddelde koelvermogen gaat dus achteruit daardoor.

Als je het mixt met demi-water zal dat wel verbeteren, maar nog steeds minder goed zijn dan b.v. WaterWetter (als ik alle propaganda mag geloven... bovendien ken ik het Halfords spul niet...).
Ik plemp er wel 25% WW in :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Beetje vreemde vergelijking wellicht, maar koper en messing zit ook in je waterleidingen thuis, en daarnaast ook overal in mijn onlangs geplaatste zonneboiler. In de zonneboiler zit 50% glycol (=antivries). (tyfocor heet het goedje)

Nooit eerder gehoord dat het rendement daardoor achteruit zou lopen.

Maar bedenk vooral: corrosie kan uitsluitend en alleen ontstaan bij aanwezigheid van zuurstof. Daarom zit er in een CV installatie ook gewoon kraantjeswater, en toch heb je normaliter geen roest. Is alles dus wel goed ontlucht?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• PilatuS
  • Niet online
Met een gedeelte koelvloeistof draaien kost je idd wel iets qua temps. Het is alleen misschien 1 of 2 graden. Dat temp verschil is voor de ene vast belangrijker dan voor de andere, mij persoonlijk boeit het niets. Maarja ik heb mijn waterkoeling dan ook voor de stilte.

Alleen gedestileerdwater en WaterWetter gebruiken is wel het beste voor de temps. WaterWetter zorgt als het goed is voor 2 of 3 graden lagere temps dan met alleen gedestileerdwater. Ik kan je alleen wel garanderen dat het niet 100% beschermt tegen algen. Ik heb er helaas geen foto's van, maar ik kreeg echt brokken alg van een halve cm uit mijn radiator toen ik die ging schoonmaken.

Persoonlijk vind ik draaien met koelvloeistof de beste oplossing. Ok, het kost je 1 of 2 graden, maar het beschermt wel je hele setup. Maar goed, da's persoonlijk.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hoeveel WW gebruikte je dan?

• PilatuS
  • Niet online
Geen 25% zoals jij wil gaan gebruiken. Ik denk iets van 5 tot 10%. Het zou kunnen dat het daar aan heeft gelegen.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Gezien ik alles in 1/2" ga uitvoeren, 2 videokaarten, de cpu en nb ga waterkoelen en er 2 120x240 radiatoren in the systeem komen moet ik eerst maar zien of ik wel 25% WW HEB :P

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-12 20:56
maar reageert koper met messing??
Kort antwoord, nee.

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 05-04-2009 23:58 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31

Epsilon

Tijgert schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:54:
Gezien ik alles in 1/2" ga uitvoeren, 2 videokaarten, de cpu en nb ga waterkoelen en er 2 120x240 radiatoren in the systeem komen moet ik eerst maar zien of ik wel 25% WW HEB :P
25% is belachelijk ;)

5% is meer dan voldoende. Het is geen vervanger van water welke de properties van je koelmiddel veranderd (zoals glycol/alcohol etc) maar een additief welke de oppervlakte spanning van water verminderd. Het dient dan ook zo gebruikt te worden.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-12 12:35

ReseTTim

Chocolate addicted

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Kewl, ondertussen ook al besloten om een 12V UV lamp in mijn kast te hangen... Sterf algen sterf! :P

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
UV laat juist de algen groeien... maar die logica was nog niet algemeen bekend bij de UV-adepten geloof ik.

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-12 14:51
Ligt een beetje aan het soort UV (tenzij je zonnebrand door je water hebt gemengd 8)7 ). Gewone blacklight buisjes zullen niet veel uithalen.

• Ruud033
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 12:33
algengroei in je pc, lol nog nooit gehad, zelf draai ik met dubbele watercooling, 1 van evercool op mn GPU en chipset, de anders op mn CPU van thermaltake.

Thermaltake die heeft ook van die flessen van 1000 ml geloof ik, die ze ook los verkopen, goed spul! heb ik niks tegen. Die zou je ook in je waterkoeling kunnen gooien..

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hmpf.. blacklight leek me juist zo handig :)
Naja, dan maar weer meer WW erin plempen ;)

(25% haal ik niet eens, er gaat al 1,2 liter in mijn radiator/reservoir setup, zonder slangen naar de PC, het water wat er in alle vier de blokken zit en de slangen daar weer tussen. Zal max 15% worden denk ik, maar da's al overkill.

[ Voor 57% gewijzigd door Tijgert op 09-04-2009 19:10 ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12 22:56
antiekeradio schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:10:
UV laat juist de algen groeien... maar die logica was nog niet algemeen bekend bij de UV-adepten geloof ik.
Leg dat eens uit... ik weet namelijk dat je voor vijvers enz. ook filters kan krijgen met een uv lamp er in. Deze filters voorkomen juist algen.

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Giem schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:21:
[...]
Leg dat eens uit... ik weet namelijk dat je voor vijvers enz. ook filters kan krijgen met een uv lamp er in. Deze filters voorkomen juist algen.
Het is net als zonlicht met gras. Een beetje zonlicht; het gras groeit. Teveel zonlicht, het gras gaat dood.

In zo'n filter/reiniger met UV lamp wordt een klein deel van het water met grote intensiteit UV bestraald.
een PC met UV verlichting, heeft de UV verlichting juist veel meer verdeeld, zodat de dodende werking niet gehaald wordt.

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 17:00
Ik zie overal oplossingen staan voor algengroei maar ik vraag me sowieso af hoe algen ooit moeten groeien in je watercooling buizen...
De enige lucht die erin zit bevat sowieso maar 0,125% C02, wat algen nodig hebben, dus dat is lekker snel op. Licht is er mogelijk wel, water ook, maar in gedistilleerd water zitten geen stoffen die nodig zijn om meer algen te produceren. Het enige gehalte dat theoretisch gezien in je water zou moeten stijgen is de hoeveelheid glucose...

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nou de TS leeft blijkbaar nog, dus misschien heeft hij er bijna anderhalf jaar na datum nog wat aan, hoewel zijn startpost over iets anders ging :+

Maar goed, ik had nog niet gehoord van algen in waterkoeling. Om min of meer dezelfde reden had ik het niet verwacht: algen hebben niet ontzettend veel nodig, maar de omstandigheden in een gesloten circuit zijn dacht ik toch moeilijk te overleven.

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-12 17:14
Tijgert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:05:
Kewl, ondertussen ook al besloten om een 12V UV lamp in mijn kast te hangen... Sterf algen sterf! :P
algendodende lampen werken met UVB lampen...
pas hier alleen mee op dat je ze wel heeeeel goed afschermt !!
want je zelf blootstellen aan deze lamp is niet aan te raden !!

[ Voor 20% gewijzigd door Blackwolf-nl op 25-07-2010 12:18 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nou, nu hier weer wat leven is ingeblazen doe ik ook maar een duit in het zakske :)

Ik heb er uiteindelijk geen UV lampen in gehangen, maar gewoon demi water gebruikt met een chemisch goedje (waterwetter). Dat is gewoon gif voor algen...

Enne, leuk die waarschuwing 15 maanden, 2 weken en 2 dagen na dato!! ;)

oh... enne mijn hele setup is ondertussen dik aangepast (en volledig vervangen) dus alles is flex :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 25-07-2010 14:45 ]

• PilatuS
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:43:
Nou, nu hier weer wat leven is ingeblazen doe ik ook maar een duit in het zakske :)

Ik heb er uiteindelijk geen UV lampen in gehangen, maar gewoon demi water gebruikt met een chemisch goedje (waterwetter). Dat is gewoon gif voor algen...

Enne, leuk die waarschuwing 15 maanden, 2 weken en 2 dagen na dato!! ;)
Zoals ook op de eerste pagina te lezen is heb ik met die combi wel algen gekregen. Draai nu al een paar jaar met gedestileerdwater en koelvloeistof, dat gaat wel goed. Vind dat sowieso een perfecte combinatie omdat het tegen algen en corrosie beschermt. Ook smeert dat de pomp en kost het 3x niks.

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

als je geen corrozie en algen wilt, neem je een vloeistof die totaal GEEN water bevat, er bestaan meer als voldoende koelvloeistoffen zonder water,

waarom fezer, masterkleer, en de rest water bevatten is voor de kostprijs wat te drukken en dat water ook wel redelijk koeld.

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Het liefst heb je ook een goedje wat niet te giftig is en niet te veel vlekken maakt als het morst of lekt...

• PilatuS
  • Niet online
vapo_chiller schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:47:
als je geen corrozie en algen wilt, neem je een vloeistof die totaal GEEN water bevat, er bestaan meer als voldoende koelvloeistoffen zonder water,

waarom fezer, masterkleer, en de rest water bevatten is voor de kostprijs wat te drukken en dat water ook wel redelijk koeld.
Water heeft wel betere koeleigenschappen dan andere vloeistoffen. Dat is ook de reden dat vrijwel iedereen water als basis gebruikt en toevoegingen erbij omdat het nodig is.

Een setup die draait op alleen water zal dan ook betere temps geven dan een setup met koelvloeistof. Hoewel dit verschil niet echt groot zal zijn.

Maar goed, ik vind water met koelvloeistof gewoon nogsteeds het beste werken.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Heeft iemand nog een voorkeur voor soort koelvloeistof? (merk ofzo)

• PilatuS
  • Niet online
Tijgert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:37:
Heeft iemand nog een voorkeur voor soort koelvloeistof? (merk ofzo)
Ik gebruik het spul van de Halfords. Is er in verschillende kleuren en is ook niet duur. Het is op basis van Glycol wat ook nog eens goed voor de pomp is. Beschermt hier al een paar jaar tegen algen en corrosie.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik ga er na een major overhaul zo wat Glycoshell in gooien met vers demi water... (had ik nog liggen).

Maar als water nou 100% koelt, WaterWetter de koeling verbeterd maar koelvloeistof de koeling weer verslechterd... Zou een combinatie van WW en koelvloeistof dan niet weer het koelvermogen van water moeten benaderen, maar dan wel beter tegen algen zijn?

Of is er iets bekend dat het spul met elkaar gaat reageren? (zit je opeens met een soort koningswater :P )

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55

Zenix

BOE!

Ik gebruik puur gedestilleerd water met stukje zilver in mijn reservoir. Dat werkt goed. Zilver werkt antibacterieel

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Zilver.. hmm... zou dat echt zo simpel werken? Maar algen zijn geen bacterien...

• Wesley.K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12 10:52
Het beste is ervoor te zorgen dat je koelblokken vernikkeld zijn en dat het koper niet direct blootstaat aan het water. als de radiator geen coating heeft van binnen treedt er een redoxreactie op die je koelblokken/radiator opvreet. Mits het messing aluminium bevat vormt er zich een keihard ondoordringbaar oxidatie laagje dat beschermt tegen verdere corrosie.
En blank koper oxideert altijd (zwarte aanslag). Hetzij langzamer door de verschillende additieven.
het beste is uiteindelijk er voor te zorgen dat koelblokken en radiator uit hetzelfde materiaal bestaan. Zodoende oxideert het ook nagenoeg niet.
heb nog nooit algen en narigheid in mijn waterkoeling gehad. gebruik nu al tijdje vloeistof van feser. geen problemen mee. De glycol zorgt wel voor een soort vettig schuim dat zich na verloop van tijd vormt.
Het beste kun je voorgemengde koelvloeistof kopen. Hier zit al in de juiste verhoudingen additieven in tegen algen, bacteriën, etc.

En als reactie op bovenstaande post: een koelvloeistof zonder water? je kunt uiteraard je pc vol laten lopen met slaolie. koelt als geen ander en bederft niet op korte termijn. Het is wel een vies klusje om een onderdeel te vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Wesley.K op 04-09-2010 21:08 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik had niet verwacht dat ik mezelf nader moest verklaren, maar ik blijk toch wat onduidelijk te zijn geweest. Natuurlijk geen pure koelvloeistof. De koelvloeistof dient als additief om algen tegen te gaan, net zoals WW als additief bedoelt is om de oppervlakte spanning te verlagen.

Koelvloeistof koelt echter minder goed dan puur water dus als additief zal dat ook het koelvermogen van water verlagen, daar waar WW het juist weer zou verhogen.

Mijn gedachtegang... mix de 3 componenten tesamen voor anti-alg en beste koeleigenschappen...

:)

• PilatuS
  • Niet online
Je kan best eens een proefmixje maken van die 3 dingen. Gewoon van alles een beetje in een flesje doen en een tijd laten staan. Misschien af en toe eens schudden en dan kijken hoe het er over 1 week uitziet.

Het zou best kunnen dat het met elkaar reageert. Koelvloeistof en WW zijn toch beide chemische goedjes. Het zou ook nog eens kunnen dat het geen vreemde rotzooi wordt maar dat de koeleigenschappen veranderen.

Persoonlijk denk ik dat het sowieso maar 1 of 2 graden gaat schelen. Of je nou met puur water draait, of een combinatie van koelvloeistof, water en whatever. Het hangt er ook maar net vanaf wat je met je setup wil bereiken. Ik heb mijn setup voor de stilte en een stevige OC. Of de CPU 35 graden is of 45 boeit mij helemaal niets.

• Zenix

Zenix

BOE!

Tijgert schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:48:
Zilver.. hmm... zou dat echt zo simpel werken? Maar algen zijn geen bacterien...
Nou mijn setup draaide 1,5 jaar. Eergisteren een upgrade uitgevoerd. water was gewoon schoon. Ook alles nog weer gespoeld radiators en blok schoongemaakt helemaal niks. Ja het klinkt raar maar het werkt echt goed. Je moet natuurlijk altijd een goeie dichte setup hebben. Dat vind ik erg belangrijk, mijn setup heb ik die 1,5 jaar ook niet moeten bijvullen met water. Res is altijd tot bovenaan vol gebleven.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 05-09-2010 01:13 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:09

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zenix schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:10:
[...]

Nou mijn setup draaide 1,5 jaar. Eergisteren een upgrade uitgevoerd. water was gewoon schoon. Ook alles nog weer gespoeld radiators en blok schoongemaakt helemaal niks. Ja het klinkt raar maar het werkt echt goed. Je moet natuurlijk altijd een goeie dichte setup hebben. Dat vind ik erg belangrijk, mijn setup heb ik die 1,5 jaar ook niet moeten bijvullen met water. Res is altijd tot bovenaan vol gebleven.
En wat gebruik je daar dan voor ? WW , silver coils PT nuke ?

Signature

• Zenix

Zenix

BOE!

BGB4rn schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:50:
[...]

En wat gebruik je daar dan voor ? WW , silver coils PT nuke ?
Ik heb van een tweaker in verleden een zilver strookje gekocht en daar een zelf silver kill coil van gemaakt door het om een pen te wikkelen.

Verwijderd

Ik las in de oudere berichten dat UV algen zou laten groeien, het is juist andersom. Getuige onze vijverpomp waar ook een flinke UV-lamp in zit om alle ongevraagde viezigheid te doden :).

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:03:
Ik las in de oudere berichten dat UV algen zou laten groeien, het is juist andersom. Getuige onze vijverpomp waar ook een flinke UV-lamp in zit om alle ongevraagde viezigheid te doden :).
Het gaat hier meer om UV vloeistof dat slecht is, uv lampen of slangen is geen probleem. Dat gebruik ik ook en dat werkt prima.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik las nu voor het eerst over silver kill coils...

Ik zoeken zoeken, vind ik dit:

Warning: This product contains...uh...Silver!

• If ingested, you may choke... so just don't do that.
• If contact with skin occurs, smile... you're holding silver!
• AVOID CONTACT WITH EYES! If contact with eyes occurs... wait, why are you shoving metal coils into your eyes?

:+

Oh.. en Sterling zilver is blijkbaar ander spul dan puur zilver voor in je tubing??

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgert op 06-09-2010 03:12 ]

Pagina: 1