Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding RMA of niet?

Pagina: 1
Acties:

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-07 20:20
Een paar weken terug ging mijn CoolerMaster voeding kapot. Na wat zoeken en reviews lezen kwam ik een goedkope voeding tegen van LC Power waarover twee tweakers erg tevreden waren (zie: reviews). Na wat speurwerk kwam ik zelfs nog een nieuwere versie van deze voeding tegen (LC6550 V2.2 550W) voor een leuke prijs. Als de student die ik ben heb ik deze voeding dus besteld.

Toen ik de voeding binnenkreeg meteen aangesloten en leek perfect te werken. Nu zit ik met de volgende twee probleempjes.

Toen ik voor het eerst CPU-z starte viel het mij op dat het voltage voor de 1.35v processor niet constant was:
1.376 -> 1,408 -> 1.424 -> 1,408 -> 1.424 -> 1.376 (enz enz enz)
Nog op internet wat proberen te zoeken of dit erg is, maar niks kunnen vinden. De pc draaide verder stabiel, dus niet meer aan gedacht.

Het tweede probleem kwam ik tegen toen ik voor het eerst met mijn headset op ging gamen. Ik merkte dat ik zachtjes een erg vervelend geluidje hoorde (Edit: via de koptelefoon, een soort interferentie) . In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn moederbord lag, maar na wat zoeken op het internet kwam ik er achter dat het aan de voeding zou kunnen liggen. Men beschrijft het geluidje overigens als "ticking high pitched whining" (mond vol!). Dus ik luisteren met mn hoofd bij de voeding en daar hoorde ik het ook: af en aan telkens dat hoge geluidje.

Mijn vraag nu. Kan ik mijn voeding met een RMA terug sturen of hebben we het hier over een kat in de zak?

Alvast bedankt voor het meedenken. Ik weet het echt even niet.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hebt niet toevallig een energiebesparende feature bij je pc? zoals speedstep of cool'n quiet?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-07 20:20
Dat heb ik wel, maar het staat uit. Bovendien had ik met mijn vorige voeding wel constante voltages voor mijn processor. Waar ik vooral benieuwd naar ben: vinden jullie dit genoeg reden voor een RMA?

Het probleem komt sowieso op een vervelend moment, want ik had net een tweede exemplaar van deze voeding gekocht. Die ga ik dan maar retourneren. Ik ga denk ik zo maar even een CoolerMaster Silent Pro halen...

Iemand nog suggesties?

[ Voor 37% gewijzigd door JWubs op 20-03-2009 15:17 ]