Toon posts:

isp restricted router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag beste mensen,

Ik mijn Apple Time Capsule Router ding zie ik dat het router address van de isp adsl-modem/router combinatie ding 172.16.0.254 is, echter als ik 172.16.0.254 probeer te benaderen vanuit een webbrowser, dan kan hij niets vinden.

Aanvullende informatie: Apple time capsule router gebruikt dhcp en geeft laptop ip# 192.168.0.9, het ip # van de apple time capsule router is 172.16.0.43. Mijn isp wilt dat ik maar 1 op de 4 poorten van hun adsl-modem/router unit gebruik en dat wat daar aan vast zit moet ip # 172.16.0.43 hebben, dat is het geval, en het internet werkt ook. Het probleem is dat ik niet naar die adsl-modem/router ding web-based setup unit toe kan.

Is dit probleem:

a) het geval omdat mijn isp misschien de benadering van dat adsl-modem/router ding heeft uitgeschakeld?
b) gewoon een hele stomme vraag omdat dit helemaal zo niet werkt?

mvg, bvd!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-01 16:25
Welke ISP heb je en welke router is het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon niet in Nederland; mijn isp heeft een wazige chinese naam en de router is een Tecom AR4031C.

Volgens Google is de default ip, 192.168.1.1, maar die doet ook niets in een browser.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Werkt het wel wanneer je de time capsule er tussenuit haalt en de laptop rechtstreeks aansluit?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
ga ik even proberen, tot zo..

Verwijderd

Topicstarter
nee... helaas hetzelfde resultaat...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vind het trouwens een beetje raar dat je van je ISP een 172.16-adres krijgt. Normaal gesproken wordt dat enkel gebruikt voor LAN-netwerken en niet voor een WAN-verbinding. Het zou dus goed kunnen dat er nog ergens een extra gateway tussen zit. Aangezien uit je verhaal niet echt duidelijk wordt op wat voor manier je bent aangesloten verder denk ik dat het handig is om je tot je ISP te wenden.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Misschien een tracert doen?

Verwijderd

Topicstarter
mmh, ok, ik zie dat het een stuk ingewikkelder gaat worden als ik had bedacht. Ik zal hulp van iemand anders en bij halen, en mocht er een duidelijke oplossing komen dan post ik het hier. igg bedankt voor de antwoorden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Niet alle routers hebben een webinterface, dus dat kan. Ik snap niet wat die provider probeert te bereieken, want je hangt een router aan die modem/router en je kunt weer meer pc's aankoppelen.

kijk ook een of de router andere poorten heeft open staan om hem te configureren.

dan kan met een port scanner (b.v. nmap]

telnet/ssh?

default user/wachtwoord: "TECOM MASTER" "4346" maar dat kan de isp uiteraard veranderd hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik heb dat nmap geprobeerd, en er blijkt inderdaad geen port 80 open te zijn, betekend dat dus dat er geen webinterface is? Ik krijg het volgende:

PORT STATE SERVICE VERSION
21/tcp open ftp? |_ FTP bounce check: no banner
22/tcp closed ssh
53/tcp open domain dnsmasq 2.46
554/tcp open rtsp?
1023/tcp open netvenuechat?
3128/tcp closed squid-http
5280/tcp open sip windfly_mini_httpd/1.19 (Status: 501 Not Implemented)
7070/tcp open realserver?
2 services unrecognized despite returning data. If you know the service/version, please submit the following fingerprints at http://www.insecure.org/cgi-bin/servicefp-submit.cgi :

ftp, ondankt waarschijnlijk toch niet bruikbaar, heb ik voor de lol geprobeerd, maar die timed out. ssh is dus dicht. De rest weet ik niet wat het is.

ehh... ja. waarom mijn isp dit mischien doet? Ik kan nu geen poort tussen de 49152 en 65535 open zetten... dus ze hebben in ieder geval iets berijkt :/
Pagina: 1