Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Sinds gisteren heb ik via concepts ICT de 24Mbit lijn binnen. Bij het pakket zat de Siemens Gigaset SX762 modem/router. Alle instellingen in de router staan goed en in de admin geeft /WAN(internet) ook aan de 24Mbit te ontvangen.

Echter haal ik maar 1,5 MB/s via de speedtest van BBNED (http://speedtest.bbned.nl/)
Een telefoontje met de helpdesk leerde me dat dit zou komen door het draadloze netwerk (vandaar de post hier). Het 54G (54Mbit) netwerk van Siemens zou de volledige 24/Mbit niet kunnen versturen waardoor ik snelheidsverlies heb. Met een UTP kabel haal ik welliswaar 2MB/s, maar dit kan sneller lijkt me.

Waar zou dit aan kunnen liggen? RJ45 stekker niet goed op de kabel geknepen? Of is het écht zo dat je geen 24Mbit over een 54Mbit netwerk kan gooien?

Zelfs met mijn Airport Express (N, 5Ghz) haal ik de 1,5 MB/s... :?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:23
Dot zou kunnen liggen aan het feit dat het tot 24mb is of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Mweh, die 24mbit haal je echt niet hoor. Of je moet -in- de centrale wonen ;)

Anyway, kan het zijn dat je alsnog op een enigzins overlappend kanaal zit? 54mbit is half-duplex, effectief houd je ~25mbit over. Dat is dus al redelijk krap..
RiCkii1989 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:59:
Dot zou kunnen liggen aan het feit dat het tot 24mb is of heb ik het helemaal mis?
...

[ Voor 35% gewijzigd door BHQ op 20-03-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

2MB/s gaat toch aardig richting de 24Mbit.. Haal je lokaal wel hogere snelheden via wifi? Wat voor verbindingssnelheid geeft je OS aan bij de wifi-verbinding?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klopt hoor, 2 MB/sec is bijna 24 Mbit, en volledig zul je het bijna nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De bedrade snelheid lijkt me de max van je 24Mbit verbinding. Dit zou je theoretisch moeten halen met je 54g netwerk. Ik haalde met een 54g router zo'n 2,5MB/s. Wellicht is jouw signaal wat zwakker, b.v. door de afstand, obstakels en/of storing van andere netwerken.

Wat de N router betreft: connect je wel op 130 Mbit? Als je een 54g netwerkkaart hebt, dan maakt het natuurlijk niks uit. Je zou ook de interne netwerksnelheid kunnen testen met een tool als NetCPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Laatst online: 17-08-2024
De man van de helpdesk zei dat ik praktisch naast de centrale zit aangezien hij de lijn testte en de volledige 24Mbit beschikbaar was. Vandaar dat de 1,5 MB/s zo vreemd is..
Misschien toch kabels niet goed genoeg? zoals ik suggereer met de RJ45 op de splitter? Of zou ik dan helemaal geen signaal moeten hebben?

@Rickii: Het is niet tot 24 Mbit, maar 24 Mbit
@Demoniac: OS geeft aan verbonden te zijn met 54MBps
@Noork: Mijn Macbook Pro heeft de N wifi kaart, dus dat moet wel goed gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

3mph schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:12:

@Rickii: Het is niet tot 24 Mbit, maar 24 Mbit
ADSL snelheden zijn nooit gegarandeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zeker niet als je geen 1:1 verbinding hebt, en die heeft vrijwel niemand thuis liggen. Ik vind zelf 2MB/s redelijk netjes met een wireless netwerkje. Je maximale snelheid kun je testen door een pc rechtstreeks achter je modem te hangen met een UTP-kabel. Sneller dan dat ga je nooit halen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:10:
[...]

ADSL snelheden zijn nooit gegarandeerd :)
Betwijfel of hij het over ADSL heeft, 24mbit is de theorie maar word op 20mbit gezet ivm stabiliteit.
Concepts ICT = Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:37:
[...]

Betwijfel of hij het over ADSL heeft, 24mbit is de theorie maar word op 20mbit gezet ivm stabiliteit.
Concepts ICT = Glasvezel
Concepts ICT heeft Glasvezel. maar ook adsl.

Aangezien de TS het heeft over een Siemens Gigaset SX762 en over een splitter, mag je aannemen dat het over adsl gaat.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Pagina: 1