Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?]post-link in DM's met user-ID

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik kwam wat 'vreemds' tegen.

Stel:
Je hebt een DM sessie gehad met iemand, userID 123456.

Een week ofzo later stuur jij deze persoon een nieuwe DM, met een link naar zijn post in eerdere DM.
(de url die achter verzonden op vrijdag 13 maart 2009 12:35 zit zegmaar:)

http://gathering.tweakers...message/XXXXX/41502#XXXXX

Nu als deze persoon de link opent, krijg hij een foutmelding:
(interne identificatie: privatemessaging::get_discussion::not_allowed)

Dit komt denk ik dus omdat die 41502 (mijn userID) in de link staat.

Of ik pas de link aan naar:
http://gathering.tweakers...essage/XXXXX/123456#XXXXX
of, helemaal zonder userID, maar werkt wel voor de mensen 'met toegang':
http://gathering.tweakers...sion_message/XXXXX/#XXXXX

Is dit by design?

Als ik namelijk in het forum een post-link wil gebruiken, staat de url wel goed;
SinergyX in "\[bug?]post-link in DM's met user-ID" (zonder UserID).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2009 12:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

verified. Kwam er zo achter via de refferer van 1 van mijn websites, die een verkeerde URL opgaf

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Feitelijk wel; het maakt de URL namelijk 'overdraagbaar' naar mensen die geen deelnemers zijn van die DM maar wel rechten hebben om ze te bekijken. Zonder userid zou de code namelijk alleen naar je eigen subscriptions kijken.
Als ik namelijk in het forum een post-link wil gebruiken, staat de url wel goed;
SinergyX in "\[bug?]post-link in DM's met user-ID" (zonder UserID).
forumposts kennen geen subscriptions met een beperkt aantal deelnemers en waar nog andere zaken vastzitten aan de subscription (zoals de folder waar de discussie in staat) ;)

Intentionally left blank

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:58:
Feitelijk wel; het maakt de URL namelijk 'overdraagbaar' naar mensen die geen deelnemers zijn van die DM maar wel rechten hebben om ze te bekijken. Zonder userid zou de code namelijk alleen naar je eigen subscriptions kijken.
Wie zou zo iemand dan kunnen zijn?

Voor zo'n persoon zou het dan 'piece of cake' zijn om gewoon even de userID eruit te halen en ben je alsnog 'binnen'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, het is andersom: een admin heeft rechten om bij iedereen de DM's te bekijken, maar als er geen userid in de link zit kan het systeem de DM niet vinden omdat het dan alleen bij de admin zelf in de eigen DM's gaat kijken, waar de gezochte DM dus niet tussen zal zitten.
Zonder userid kun je dus alleen de DM's vinden die je zelf hebt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Maar dus elk andere (niet admin) gebruiker krijgt dus zonder UserID altijd een foutmelding, als hij/zij niet in de DM discussie zit. Wat is dan precies de toegevoegde waarde, buiten dat het juist niet lekker werkt bij bestaande DM-discussies?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:07:
Maar dus elk andere (niet admin) gebruiker krijgt dus zonder UserID altijd een foutmelding, als hij/zij niet in de DM discussie zit. Wat is dan precies de toegevoegde waarde, buiten dat het juist niet lekker werkt bij bestaande DM-discussies?
Mja, het is gewoon een unieke identificatie voor betreffende post in jouw folder...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 20-03-2009 14:09 ]

Intentionally left blank

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Maar dan nog.. wat is het nut ervan, als het zonder ID ook gewoon werkt, in welk geval het wel een uitwisselbare link wordt met andere mensen uit de DM-thread?

Zonder heb je verder dus geen probleem meer met het teruglinken van een ouder bericht in de DM (gezien het gebrek van linked-quotes), er is dus eigelijk geen toegevoegde waarde van het userID in de link, kan die er dan niet gewoon uit?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ja ik volg het ook niet helemaal. :P
Er zit een userID in, maar waarom nou precies?
Omdat die post speciaal van jou is ookal is hij door iemand anders gepost? Volgens mij is er dan nog altijd maar één versie van...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Saturnus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:00:
Ja ik volg het ook niet helemaal. :P
Er zit een userID in, maar waarom nou precies?
Omdat die post speciaal van jou is ookal is hij door iemand anders gepost? Volgens mij is er dan nog altijd maar één versie van...
Nee, bij de een is het een post van een discussie die in de received folder staat, bij de andere staat die discussie in de sent folder en bij weer een ander in de trashcan. De userid geeft dus context die er anders niet expliciet is.

Intentionally left blank

• Saturnus
  • Niet online
Ok. En wat is het nut dan (voor de users? voor de mods?)?
Ik zie geen folders, ik zie alleen maar die discussie waarbinnen ik af en toe wil terug linken naar een vorige post.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, voor de mods is er inderdaad een nut ;)

Intentionally left blank

• Saturnus
  • Niet online
Aha. Als iemand een discussie verwijdert is die weg uit de bestaande usergeschiedenis en zou het niet terug te traceren zijn? Waarom niet bij verwijderen pas een ID eraan koppelen?
(Of ik snap het nog niet.)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:12:
Nee, bij de een is het een post van een discussie die in de received folder staat, bij de andere staat die discussie in de sent folder en bij weer een ander in de trashcan. De userid geeft dus context die er anders niet expliciet is.
Dus in DMs (in het algemeen) hebben dus meerdere berichten hetzelfde ID?
kees heeft een ontvangen bericht van henk, ID 123456
Peter heeft een verzonden bericht naar piet, ID 123456

De link: http://gathering.tweakers...ion_message/123456#123456

dan krijgen we:
Kees klikt link, ziet hij het bericht van henk.
Zou Peter dit doen, ziet hij zijn bericht naar piet?
Maar zou jantje dit doen, krijg hij de foutmelding?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2009 15:40 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Het userid geeft aan in welke context (folder) het bericht weergegeven moet worden. Als jij bijvoorbeeld een DM wil reporten aan een admin omdat het een ongewenst bericht is dan is het wel handig dat de admin deze kan openen ;) Voor verder gebruik heb je bijna nooit die link nodig want die is alleen nuttig voor jou zelf.
Pagina: 1