Gigabyte ondersteund geen core2duo en weet geen raad.

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 15:09
Hallo,
ik heb een probleem wat betreft ik moet kopen.
ik heb namelijk eerst een socket 478 moederbord met een P4 3ghz en een AGP HD3850 en 2gb DDR1.
nu is mijn moederbord kapot gegaan en ben ik opzoek gegaan naar een ander moederbord.
Toen had ik er 1 gekocht van een medetweaker en door mijn onoplettendheid en niet voldoende informatie verstrekken van zijn kant. heb ik dus blijkbaar een socket 775 met AGP gekocht. ( een Gigabyte GA-8IPE775-G‏ )
deze ondersteund helaas geen nieuwere CPU's ( ongeveer alleen maar Pentium's..)
nu heb ik dus 3 optie's

1) dit moederbord verkopen en een socket 478 kopen ( kan dan geen full HD afspelen op mijn 42 inch LCD)
2) een s775 processor kopen en hopen dat deze met een beetje geluk wel full HD kan afspelen maar dit betwijfel ik en intel processoren zijn nogal duur vergeleken met AMD...
3) dit moederbord verkopen en via een tweaker voor 125 euro een socket 775 en een e6600 + 7900 GTO kopen en de HD3850 in mijn 2e pc stoppen. ( denk wel dat dit Full HD aankan )

ik heb meerdere mensen gevraagd en ook bij menig pcshops maar die hebben hun argumenten niet fatsoenlijk kunnen onderbouwen
vandaar dat ik dit hier vraag.

ook weet ik niet in welk subforum dit hoort vandaar dat ik het heb geplaatst in het meest gerelateerd subforum. ( ik wist niet dat een topictitel verzinnen zo moeilijk was...)

ik hoop dat ik hieruit veel meer wijzer word.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:58
Optie 3 lijkt me het beste inderdaad. Dit moederbord ondersteund geen echt moderne processoren, hierin investeren is geld verspilling. AGP is ook een verouderde standaard. Je huidige processor kan ook voor betrekkelijk weinig geld door een sneller exemplaar worden vervangen.

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 20-03-2009 12:43 ]

Specs

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Persoonlijk zou ik als je het geld er voor hebt voor optie 3 gaan.

Overigens speelt mijn p4 2,6Ghz met 2Gb geheugen en een ATi Radeon HD 3450 AGP zonder problemen full HD af. Ga je maar eens verdiepen in DXVA. Oftewel, x264 video's met hardware versnelling via je videokaart afspelen. Ik gebruik daarvoor Media Player Classic Homecinema samen met de codecs van PowerDVD 8.5.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Optie 1: Een antiek moederbord kopen, volgens mij weinig zinvol.
Optie 2: Een oude processor kopen, zou kunnen als die erg goedkoop is, anders beter van niet.
Optie 3: Dit lijkt me de beste optie die je geeft. Als je er 125 euro voor over hebt, heb je een flinke upgrade. Eventueel kan je er later zelfs nog een snelle quadcore inzetten en een snelle videokaart. Over welk type moederbord gaat het eigenlijk? Want waarschijnlijk past je oude DDR geheugen er niet in.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 09:51
Optie 3 zou ik kiezen

Optie 1 zou ik niet doen i.v.m. full hd
En dat op een 42 inch is wel wenselijk lijkt me

Optie 2 eigenlijk zelfde reden
De vraag is wat je betaald voor een Pentium proc en of die ook full hd kan afspelen
Daarbij komt ook nog dat je dan waarschijnlijk een Pentium Dual core hebt en dat zijn heet hoofden (de 2 die ik had tenminste altijd wel)
Tevens AGP lijkt me ook niet meer wenselijk

Optie 3 zou geschikt zijn om HD af te spelen
En een kleine upgrade is natuurlijk niet verkeerd
En wat betreft de prijs vind ik het niet verkeerd

[ Voor 4% gewijzigd door gasemans op 20-03-2009 12:47 ]

Verwijderd

Resume: Je wilt een pc die full hd aankan. Hmmm een P4 2Ghz kan al full-hd aan als je echter maar zorgt dat je graka het reken werk overneemt.

1)Nieuw 478 mobo kopen is net zoiets als je @#$! in een muizenval stoppen, zonde van je geld.

2)Mobo die je nu heb kan je best gebruiken met je juiste cpu en gpu, maar is en blijft verouderde techniek. Tevens is de beargumentatie dat intel vs AMD duurder is totaal overbodig, je hebt niet de mogelijkheid om voor AMD te kiezen dus moet je ze ook niet gaan vergelijken. Een socket 775 P4 of PentiumD of P4ht is voor een prikkie te vinden.

3)Dus een nieuw Mobo+proc+graka overkopen van een tweaker, ga je dan wel eerst je huiswerk doen?
is de totaal prijs 125 voor deze combinatie? dan kan je het doen Als het nee is, kijk dan eerst ff naar keuze 2.
Waarom zou je een 7900 GTO aanschaffen als je zelf al een HD3850 heb.

En mensen kunnen jou niet overhalen om items te kopen, je moet zelf beoordelen wat belangrijk voor je is, dat men volgens jou hun argumenten niet fatsoenlijk kunnen onderbouwen wil niet zeggen dat ze niet hun best voor je heb gedaan. Trail and Error!

Good luck

• misterm90
super bedankt voor de snelle reacties.
voordeel van 1e optie is dat ik voor zeer weinig een socket 478 moederbord kan regelen en de 3ghz processor heb ik nog. ik zal mij dan inderdaad meer kunnen verdiepen in die DXVA

voor het geheugen hoef ik het overigens ook niet te doen. ik heb nog een 2gb DDR2 reepje liggen.
het moederbord voor optie 3 is een Intel dp965LT met pci-express.

hoofdzaak voor deze pc is eigenlijk alleen voor office en af en toe een HD film op de LCD dus een quadcore lijkt me niet echt nodig :)
ik zit nog behoorlijk in een dilemma...

//edit
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:50:
Resume: Je wilt een pc die full hd aankan. Hmmm een P4 2Ghz kan al full-hd aan als je echter maar zorgt dat je graka het reken werk overneemt.

1)Nieuw 478 mobo kopen is net zoiets als je @#$! in een muizenval stoppen, zonde van je geld.

2)Mobo die je nu heb kan je best gebruiken met je juiste cpu en gpu, maar is en blijft verouderde techniek. Tevens is de beargumentatie dat intel vs AMD duurder is totaal overbodig, je hebt niet de mogelijkheid om voor AMD te kiezen dus moet je ze ook niet gaan vergelijken. Een socket 775 P4 of PentiumD of P4ht is voor een prikkie te vinden.

3)Dus een nieuw Mobo+proc+graka overkopen van een tweaker, ga je dan wel eerst je huiswerk doen?
is de totaal prijs 125 voor deze combinatie? zo ja, kijk dan eerst ff naar keuze 2.
Waarom zou je een 7900 GTO aanschaffen als je zelf al een HD3850 heb.

En mensen kunnen jou niet overhalen om items te kopen, je moet zelf beoordelen wat belangrijk voor je is, dat men volgens jou hun argumenten niet fatsoenlijk kunnen onderbouwen wil niet zeggen dat ze niet hun best voor je heb gedaan. Trail and Error!

Good luck
1) tsjah ik doe liever mijn &^&^ ook niet in een muizenval maar dat moederbord kan ik voor weinig krijgen en als je zelf al aangeeft dat een p4 2ghz al fullhd aankan.

2) het probleem is niet het geld maar het vinden van de juiste processor.. en dan blijft het een gok
en ik keek naar AMD omdat ik alleen maar AMD koop.. bijvoorbeeld een x2 6000+ kost nog maar 60 euro. daar heb je 2de hands! nog maar een singlecore intel voor.. maar inderdaad een nutteloze onderbouwing.

3) omdat de HD3850 AGP is en de andere Intel moederbord PCI-Express heeft. zonder videokaart kan je nog niet echt full hd afspelen ;)

de pcshops hebben zeker hun best wel gedaan want toch wel half uur per shop met hun staan praten maar veder dan jaa je moet intel kopen omdat het markttechnisch het beste is komen ze niet. en uiteraard moet je volgens hun een nieuw moederbord + processor kopen en het liefst een gtx280 erbij voor grafische word...

[ Voor 65% gewijzigd door misterm90 op 20-03-2009 12:57 ]

Verwijderd

mistermerlijn schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:50:
super bedankt voor de snelle reacties.
voordeel van 1e optie is dat ik voor zeer weinig een socket 478 moederbord kan regelen en de 3ghz processor heb ik nog. ik zal mij dan inderdaad meer kunnen verdiepen in die DXVA

voor het geheugen hoef ik het overigens ook niet te doen. ik heb nog een 2gb DDR2 reepje liggen.
het moederbord voor optie 3 is een Intel dp965LT met pci-express.

hoofdzaak voor deze pc is eigenlijk alleen voor office en af en toe een HD film op de LCD dus een quadcore lijkt me niet echt nodig :)
ik zit nog behoorlijk in een dilemma...
Je hoeft ons niet over te halen maar kiezen wat je zelf belangrijk vindt.
Als je blij wordt van keuze 1 doe je dat, maar dan heeft iedereen zijn mening wel voor niets gegeven.
Als je geen quad core nodig heb waarom dan de keuze?
Neem 2 tientjes en zoek een oude 775 op

• misterm90
Komt dan mijn volgende vraag..
als ik dus een 20 euro kostende pentium 4 neem kan ik dan wel fullHD afspelen ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je moet doen is iets dat je alleen zelf kunt bepalen aan de hand van je eisen en het budget dat je ervoor hebt. Dit topic gaat daarom ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.