[C#] ListBox.Valuemember vullen in foreach

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik haal via LINQ to SQL data op uit een klanttabel. dit gaat met een SP Data ophalen gaat echt uitstekend en wordt netjes in een foreach in mijn items van mijn listbox gestopt
Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om de valuemember van een item in de listbox te zetten via de foreach voor een bepaald item. of is de valuemember een propertie van de listbox zelf? Geloof van niet.

dan wil ik er namelijk voor zorgen dat ik als item de naam geef van de klant en als valuemember het klantID

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Kun je niet gewoon werken met een datasource? Dan kun je gewoon zeggen welke kolom in die datasource de valuemember is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
The_Ghost16 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:00:
Kun je niet gewoon werken met een datasource? Dan kun je gewoon zeggen welke kolom in die datasource de valuemember is.
Nee alles wordt met Linq gedaan dus wil niet dan weer losse DataSources gaan gebruiken.

Als het namelijk echt niet mogelijk is dan ga ik gewoon een klasse Customer maken en een arraylist CustomerList en die list vullen in mijn foreach met allemaal Customer objecten.

En dan krijgt mijn Customer klasse 2 vars een ID en de Naam dan ben ik ook klaar. Maar daar had ik eergijk gezegt geen zin in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Waar worden je waarde's nu ingestopt dan? Met LINQ to SQL kun je toch ook wel een datatable of zo terugkrijgen? Of een List of zo.

Lijkt me een beetje vreemd om door ieder item te moeten foreachen wil je het voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jvaneijk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:57:
foreach voor een bepaald item. of is de valuemember een propertie van de listbox zelf? Geloof van niet.
Dat kun je gewoon zelf opzoeken natuurlijk: http://msdn.microsoft.com...ows.controls.listbox.aspx
dan wil ik er namelijk voor zorgen dat ik als item de naam geef van de klant en als valuemember het klantID
En heb je het al gewoon geprobeerd?

Ik mis in dit topic nogal wat inzet. Lees de Quickstart en PRG beleid a.u.b. even door.

We verwachten hier in PRG wel een beetje meer inzet in een topic. We zijn hier geen helpdesk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.