Toon posts:

Background image resize

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op mijn website achtergrond afbeeldingen tot max. 3000 x 1600 pixel ongeveer.
Als je de website dan op een lagere resolutie (1280x1024 bijv.) zie je alleen de linkerboven hoek van de afbeelding. Zo mis je dus een heel groot deel van de afbeelding.

Is het mogelijk om een achtergrondafbeelding (van welke grootte dan ook) te resizen naar de grote van het scherm. Zodat iedereen in elke resolutie altijd de hele afbeelding ziet?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Wat je kan doen is dmv javascript (in jQuery kan dit vrij simpel) de resolutie van het scherm van de gebruiker vast te stellen.

Vervolgens add je op basis van deze informatie een bepaalde class aan de <body>. In je css bepaal je dan welke background-image bij welke class hoort.

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het is mogelijk om een (background)-image te schalen zodat deze altijd in verhouding is met de gebruikte resolutie ja.

Zoeken naar "resize background image javascript"

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 20:13

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Met css is het (nog) niet mogelijk.

De manier die ik het minst lelijk vind, is een inline-afbeelding gebruiken, breedte op 100% zetten, en vervolgens met position:absolute en z-index achter de rest van je site positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:19:
Ik gebruik op mijn website achtergrond afbeeldingen tot max. 3000 x 1600 pixel ongeveer.
Los van bovenstaande oplossingen of hints: je beseft dat dit not-done is? Tenzij je een grafische showcase of whatever hebt is het niet echt gangbaar om zo'n huge-ass afbeeldingen als achtergrond te gebruiken :X

Er zijn zeker situaties waarin je het prima kunt toepassen, maar die zijn "zeldzaam" ;) Doe 't dus niet 'zomaar' effe omdat het er wel leuk uit ziet ofzo.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 20-03-2009 17:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:06:
[...]

Los van bovenstaande oplossingen of hints: je beseft dat dit not-done is? Tenzij je een grafische showcase of whatever hebt is het niet echt gangbaar om zo'n huge-ass afbeeldingen als achtergrond te gebruiken :X

Er zijn zeker situaties waarin je het prima kunt toepassen, maar die zijn "zeldzaam" ;) Doe 't dus niet 'zomaar' effe omdat het er wel leuk uit ziet ofzo.
Het is inderdaad voor een showcase maar een de afbeeldingen zijn net 1 MB groot en de meeste mensen hebben inmiddels toch egt wel een dergelijke verbinding dat die afbeelding zo geladen is;) .. en de andere wachten maar ietsjes langer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

en de meeste mensen hebben inmiddels toch egt wel een dergelijke verbinding dat die afbeelding zo geladen is
Ga daar maar niet vanuit ;)

In NL is de breedbandpenetratie verreweg het grootst, maar zelfs hier zijn mensen die geen snelle verbinding hebben. Mensen met een mobiele verbinding, of mensen die een breedbandverbinding hebben die gewoon traag is. En natuurlijk mensen die tegelijk aan het downloaden zijn en zo hun bandbreedte inperken.

日本!🎌

Pagina: 1