doorvoersnelheid hdmi kabel verkoop trucje?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik had een vraagje over hdmi kabels. ik ben vanmorgen bij de BCC geweest voor de Humax HDPVR-iHDR5050 deze hadden zo nog op de hoofdkantoor zij hij dus gereserveerd, maar dat terzijde. nou vroeg de verkoper wat voor een soort hdmi kabel ik wou, aangezien je verschillende snelheden had. en hier had ik dus nooit van gehoord dat je verschillende snelheden had. ik heb wel gehoord van die kabels die zogenaamd beter afgeschermd zijn dat dat klets is aangezien het digitaal is. maar van overdrachtssnelheden had ik nog nooit gehoord. en aangezien ik toch wat meer informatie zou willen weten voordat ik 120 euro uitgeef voor een kabel. wou ik wat meer informatie van een derde neutrale partij.

het ging hier om de kabels van Monster.
(zie http://www.avblog.nl/mons...heid-aan-van-hdmi-kabels/ voor meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Nonsens.

HDMI is HDMI, kabel van 10 euro voldoet perfect.
Als je betere aansluitingen wilt geef je er iets meer voor uit, maar 120 euro is de grootste flauwe kul.

edit : er zijn namelijk geen apparaten die zoveel vergen van een HDMI kabel. Dus snelheden en al die gekkigheid, nee daar kan je mij niet mee paaien

[ Voor 31% gewijzigd door kaos001 op 20-03-2009 10:58 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:36

CaDje

Framedrops for life

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

Ik zou zeggen, lees het eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Doe maar gerust de goedkoopste HDMI kabel ;-) Zeker als tot 1.5m lengte ofzo.
Als je een 10m HDMI snoer zoekt moet je wel beginnen oppassen, maar de standaardjes van 75cm / 1.5m allemaal niet van wakker liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Waarbij het ook wel grappig is dat de Humax 50x0 een beter beeld geeft via component dan HDMI. Maar HDMI sluit wat makkelijker aan en zo, dus gewoon goedkoop kabeltje er in en gaan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Enige waar je (misschien) aan moet denken is de bandbreedte. Ik heb een dropveter van de Lidl en die kan maar tot 1080i. Een Wikipedia pagina legt het wel uit:
HDMI 1.3 has defined two categories of cables: Category 1 certified cables which have been tested at 74.5 MHz (1080i/720p) and Category 2 certified cables which have been tested at 340 MHz (1600p) to reduce the confusion about which cables support which video formats.
Let op: hij is getest voor categorie 1, maar kan wellicht ook wel categorie 2 aan. Hetzelfde idee als met netwerkkabels, categorie 6 is zeker geschikt voor gigabit, maar cat. 5(e) voldoet meestal ook wel, je hebt alleen geen garantie op de werking.

Over deze kabels: Die lui van Monster zijn een stelletje oplichters die een verschrikkelijk vette marge hebben. Zorg er gewoon voor dat je een HDMI- kabel hebt die voldoet voor jou. Als je 1080p wilt doen en je wilt op safe spelen, zorg er dan voor dat je Cat. 2 kabels hebt. Maar betaal daar niet de hoofdprijs voor. HDMI is digitaal, dus het komt over of niet en voor korte afstanden heb je geen ranzig dure kabels nodig.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
ergens heeft de verkoper zeker gelijk voor sommige apparaten heb je HDMI 1.3a nodig

http://hometheater.about....eobasics/qt/hdmifacts.htm

Er word hier teveel blind gestaard op het feit van de 1tjes en 0tjes en wel signaal geen signaal...it's getting old...daar heeft deze stelling niks mee te maken!

even een copy/paste, zie met name het dik&onderstreepte stukje

HDMI 1.0 - This is the first version of HDMI. HDMI 1.0 combines a digital video signal (standard or high-definition) with a two-channel audio signal over a single cable, such as between an HDMI-equipped DVD player and Television.

HDMI 1.1 - This version adds the ability to transfer not only video and two-channel audio over a single cable, but also added the ability to transfer Dolby Digital, DTS, and DVD-Audio surround signals, as well up to 7.1 channels of PCM audio.

HDMI 1.2 - This version of HDMI adds the ability to transfer SACD signals in digital form from a player to a receiver.

HDMI 1.3 - This version includes improvements in both audio and video capability. With the advent of Blu-ray Disc and HD-DVD, version 1.3 adds the ability to transfer the digital bitstreams for the new high resolution audio formats: Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, and DTS-HD.

HDMI 1.3a - In addition to the above audio improvements, HDMI 1.3 and 1.3a increase the amount of video bandwidth that can be transferred from a source to a display. This means, that in addition to the standard 24-bit color depth we are used to, HDMI 1.3 and 1.3a have the ability to transfer color depths up to 48-bits, and can accommodate resolutions much higher than the 1080p resolution standard that is in use today.

[ Voor 71% gewijzigd door Turismo op 20-03-2009 11:11 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb wat berichten gelezen. en ik ben er van overtuigd dat het gewoon een nieuwe verkoop argument is. die gast van bcc die wou zo graag die kabel verkopen dat hij het zelfs op mijn reserverings bon heeft vermeld dat ik nog over de hdmi kabel wou nadenken. knappe verkoper die mij nog een 120 euro kabel aan mij gaat verkopen. bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Jaap-Jan schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:03:
Enige waar je (misschien) aan moet denken is de bandbreedte. Ik heb een dropveter van de Lidl en die kan maar tot 1080i.
De Humax ook... Er bestaan geen 1080p-uitzendingen ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:07:
nou ik heb wat berichten gelezen. en ik ben er van overtuigd dat het gewoon een nieuwe verkoop argument is. die gast van bcc die wou zo graag die kabel verkopen dat hij het zelfs op mijn reserverings bon heeft vermeld dat ik nog over de hdmi kabel wou nadenken. knappe verkoper die mij nog een 120 euro kabel aan mij gaat verkopen. bedankt voor de reacties
Zal ik je eens iets vertellen...er word meer marge verdiend op accessoires zoals kabeltjes dan op dvd/bluray spelers, tv's etc. etc.

De grootste winst die ketens ook maken is
1. Accessoires, voornamelijk kabeltje 6x de inkoopprijs.
2. Verzekeringen en abbonomenten, geen tastbare producten therefore winst.

Zo nu dat uit de doeken is snap je waarom die verkoper dat zo graag wilt, op de Humax verdienen ze gewoon geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 09-09 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:07:
Het kan heel goed zijn dat de meeste winst op de kabel wordt gemaakt. Ze lokken je met een goedkoop apparaat, om je vervolgens dure kabels aan te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BCC, de plek waar je het meeste fabeltjes en leugens te horen krijgt.

Ik ben zelf over gegaan tot een boycot van die toko, nadat ik dit soort fabeltjes te horen kreeg. Verkeerde prijzen in vitrines weigeren aan te passen en zodra het duidelijk is dat je er toch niets koopt, lopen ze zonder iets te zeggen weg.

IIG, de goedkoopste kabel voldoet prima, het is echt onzin wat ze vertellen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Hooglander1 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:10:
BCC, de plek waar je het meeste fabeltjes en leugens te horen krijgt.

Ik ben zelf over gegaan tot een boycot van die toko, nadat ik dit soort fabeltjes te horen kreeg. Verkeerde prijzen in vitrines weigeren aan te passen en zodra het duidelijk is dat je er toch niets koopt, lopen ze zonder iets te zeggen weg.

IIG, de goedkoopste kabel voldoet prima, het is echt onzin wat ze vertellen.
Ik denk dat ik jou ga boycotten, want niet elke kabel voldoet, je vertelt hier zelf nu ook onzin, onderbouw het dan op zijn minst.

Ten 1e de specs sheet: http://www.myhumax.nl/iHD...ficaties%20iHDR-5050c.pdf
Zoek op HDMI dan vind je dat je minimaal 1.2a nodig hebt, daarbij zou ik altijd gaan voor een 1.3 versie veel makkelijker wanneer je wil uitwisselen/upgraden.

Ten 2e wat doe HDMI 1.2a?:
Bron wiki Wikipedia: HDMI
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4316/hdmispecs.gif

*Tip* http://www.popelectronics...ble-c-44-p-1-pr-1323.html schappelijke prijs voor HDMI 1.3 kabels

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 20-03-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 17:44
Turismo schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:05:
ergens heeft de verkoper zeker gelijk voor sommige apparaten heb je HDMI 1.3a nodig

http://hometheater.about....eobasics/qt/hdmifacts.htm

Er word hier teveel blind gestaard op het feit van de 1tjes en 0tjes en wel signaal geen signaal...it's getting old...daar heeft deze stelling niks mee te maken!

even een copy/paste, zie met name het dik&onderstreepte stukje

HDMI 1.0 - This is the first version of HDMI. HDMI 1.0 combines a digital video signal (standard or high-definition) with a two-channel audio signal over a single cable, such as between an HDMI-equipped DVD player and Television.

HDMI 1.1 - This version adds the ability to transfer not only video and two-channel audio over a single cable, but also added the ability to transfer Dolby Digital, DTS, and DVD-Audio surround signals, as well up to 7.1 channels of PCM audio.

HDMI 1.2 - This version of HDMI adds the ability to transfer SACD signals in digital form from a player to a receiver.

HDMI 1.3 - This version includes improvements in both audio and video capability. With the advent of Blu-ray Disc and HD-DVD, version 1.3 adds the ability to transfer the digital bitstreams for the new high resolution audio formats: Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, and DTS-HD.

HDMI 1.3a - In addition to the above audio improvements, HDMI 1.3 and 1.3a increase the amount of video bandwidth that can be transferred from a source to a display. This means, that in addition to the standard 24-bit color depth we are used to, HDMI 1.3 and 1.3a have the ability to transfer color depths up to 48-bits, and can accommodate resolutions much higher than the 1080p resolution standard that is in use today.
Maar heeft dit nog met de kabel te maken of hoeven alleen je bron/tv aan een bepaalde versie te voldoen om audio/video van kwaliteit x te voldoen.
Ik ken de details verder niet, maar het lijkt mij dat als:
1) je BR speler v1.3a is
2) je tv v1.3a is
3) de connectors/hoeveelheid interne lijntjes in de kabel gelijk is gebleven sinds intro.

het dus niks uitmaakt of je een goedkope/oude kabel gebruikt.
Alleen punt 3 kan roet in het eten gooien. dat weet ik ook niet zeker.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Turismo schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat ik jou ga boycotten, want niet elke kabel voldoet, je vertelt hier zelf nu ook onzin, onderbouw het dan op zijn minst.

Ten 1e de specs sheet: http://www.myhumax.nl/iHD...ficaties%20iHDR-5050c.pdf
Zoek op HDMI dan vind je dat je minimaal 1.2a nodig hebt, daarbij zou ik altijd gaan voor een 1.3 versie veel makkelijker wanneer je wil uitwisselen/upgraden.

Ten 2e wat doe HDMI 1.2a?:
Bron wiki Wikipedia: HDMI
[afbeelding]

*Tip* http://www.popelectronics...ble-c-44-p-1-pr-1323.html schappelijke prijs voor HDMI 1.3 kabels
De connectors zijn hetzelfde gebleven, dus het lijkt me dat er vrij weinig verandert. Die specificaties zijn er voor om te garanderen dat het werkt, maar in de praktijk werkt vrijwel elke hdmi kabel prima om alles aan elkaar te knuppen.

Desalniettemin geef je een goede link voor een kabel voor een goede prijs. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Hooglander1 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:31:
[...]

De connectors zijn hetzelfde gebleven, dus het lijkt me dat er vrij weinig verandert. Die specificaties zijn er voor om te garanderen dat het werkt, maar in de praktijk werkt vrijwel elke hdmi kabel prima om alles aan elkaar te knuppen.

Desalniettemin geef je een goede link voor een kabel voor een goede prijs. :)
ben ik het ook mee eens, net als bij USB werken heel veel USB 1.1 kabels ook gewoon op 2.0 (die connectors zijn ook hetzelfde) maar het is en blijft geen garantie voor een goede of volledige werking.

Ben al op meerdere fora's tegengekomen dat in sommige gevallen een 1.3 kabel oplossing bood bij vage problemen.
Naar mijn idee is het ook niets voor niets dat er kabels met specifiek 1.3 garantie worden verkocht, natuurlijk ook een vorm van marketing.

Nog even wat onderzoek gedaan, er zijn zelfs reviews over 1.3 kabels :o
http://www.hometheaterrev..._cable_reviewed002018.php

Hier nog een interessant artikel, ik wist dat er zowiezo veel problemen waren met de hdmi handshake bij niet 1.3 kabels
http://www.firstglimpsema...f0410%2F07f10%2F07f10.asp

En dat het problemen kan oplossen, zie de comments (kan natuurlijk ook toeval zijn)
http://www.hardwarezone.c...e/view.php?cid=63&id=1809

Ook ben ik op dit topic gestuit over die Humax, en daar hebben ze t al over 1.2a output maar dat er een 1.3 chip in zit, geen zin om dat hele topic door te gaan spitten.
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=14066&page=74

Er moet even grondig van het idee afgestapt worden van dat een HDMI kabel een HDMI kabel is of die nou 11 of 100 euro is, want dit klopt hedendaags gewoon niet meer!
Er zijn tegenwoordig wel degelijk verschillen, zeker nu er steeds meer en meer (digitale) informatie over de HDMI wordt verstuurd.

[ Voor 50% gewijzigd door Turismo op 20-03-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zou gewoon voor de pragmatische aanpak kiezen. Als je HDMI apparatuur aanschaft begin je gewoon met een goedkope kabel. Als dat goed werkt prachtig. Geeft dat onbevredigende resultaten dan kun je altijd nog een dure kabel kopen. Als die het dan beter doet weet je dat je die uitgave niet voor niets gedaan hebt en de extra uitgave van de goedkope kabel is op het totaal slechts een geringe extra uitgave. En je kunt die kabel wellicht later voor iets anders gebruiken.

Maar die prijs bij Pop Electronics geeft al aan dat ook 1.3 kabels helemaal niet duur hoeven te zijn.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
De ellende is een beetje dat je vaak niet kunt aflezen wat voor hdmi kabel het is.

Ik koop mn hdmi kabels bij de handyman en die kosten 8-10 euro per stuk. Deze zijn hdmi 1,3 en dat klopt want 1080p wordt perfect doorgegeven, net als dolby true hd.

Duurdere kabels hebben alleen zin bij lange afstanden en dit is ook uit tests gekomen van de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic is ouder, maar heb er toch een vraag over.
Ik ga binnenkort een nieuwe Pioneer LCD TV aanschaffen, met een nieuwe Harman Kardon receiver en
Blu Ray player. Omdat ik echt voor de maximale kwaliteit wil ben ik opzoek gegaan naar kabels en o.a. op dit topic uitgekomen... Ik wil eigenlijk Monster HDMI kabels hebben. Dit n.a.v. dit YouTube filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=O8dbjaY_fdg Die uitleg kan toch niet alleen een verkooptruck zijn? Vind het heel logisch. Verder worden deze kabels zeer aantrekkelijk geleverd via www.hdmidiscounter.nl iemand hier ervaringen, op/aanmerkingen? In mijn ogen sluit ik zo alle vormen van eventueel kwaliteitsverlies uit en heb ik de kabels toch voor een hele aantrekkelijke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De 5050 heeft al een HDMI kabel in de doos zitten!

Daarnaast wordt er, zoals al door iemand hier opgemerkt, via de kabel helemaal geen 1080p uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:34:
Omdat ik echt voor de maximale kwaliteit wil ben ik opzoek gegaan naar kabels en o.a. op dit topic uitgekomen... Ik wil eigenlijk Monster HDMI kabels hebben. Dit n.a.v. dit YouTube filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=O8dbjaY_fdg Die uitleg kan toch niet alleen een verkooptruck zijn? Vind het heel logisch.
Voor een groot deel kloppen de feiten. Wat er niet genoemd wordt: goedkope (10 euro) yoekie-yoekie kabels, zeker voor korte (2 meter of minder) afstand, voldoen prima voor de hedendaagse behoefte.

Er is een officieele HDMI kabel kwaliteitsnormering, sinds HDMI1.3, waarbij er een 'langzame' en 'snelle' variant gedefinieerd wordt - in datzelfde document wordt al genoemd dat de hedendaagse kabels al voldoen voor de hedendaagse eisen.

Hoeveel meter ga je overbruggen? 2 meter of minder? Dan gewoon bij de Action of Aldi of webwinkel een goedkope kabel aanschaffen. Als 'ie het niet doet krijg je namelijk geen 'mindere kwaliteit beeld', maar meteen storingen, wegvallend beeld, duidelijk zichtbare pixelfouten. Als zo'n goedkope kabel het doet heb je dus gewoon ruim 100 euro bespaard.

Langere afstand? Dan zou ik voor een paar tientjes een gewone, degelijk uitziende kabel aanschaffen. Monster zou ik zelf niet doen, da's volgens mij voornamelijk geld voor de 'naam' betalen.

Zelf heb ik een goedkope dropveter van 1.80 meter tussen blu-ray en full-HD TV zitten. Perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Niemand zal je weerhouden als je persé meer dan 60 euro wil neerleggen voor een kabeltje van 1,5 meter als jou dat een "goed gevoel" geeft.

Het is niet nodig, want als je alle topics doorgelezen had, wist je dat voor korte kabels het niets uitmaakt. Maar als je er een lekker warm gevoel van krijgt dat je een monster kabel hebt... ga je gang.

*insert signature here

Pagina: 1