Toon posts:

Chipset Koeler schoonmaken/verwijderen van het moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn chipset koeler zit vol met stof, en is toe aan een schoonmaakbeurt.

Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dat ding er af krijg of het bovenst plaatje eraf krijg, want dat zou eigenlijk al voldoende zijn om al het stof te verwijderen.

Ik kreeg zelf een donkere / onduidelijke foto, maar dit is volgens mij precies dezelfde koeler: http://www.3dnews.ru/docu...22_Asus_A8N-E_chipset.jpg

Er zitte twee pintjes, maar als ik die indruk gebeurt er niets?

Doe ik iets verkeerd? Alle tips zijn welkom!

M.v.g. Chupskie :)

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Aan de onderkant van je moederbord zitten weerhaakjes aan die pinnetjes een voor W zeg maar waar de buitenste punten tegen je moederbord aan duwen als weerhaakjes, die pinnentjes moet je induwen en dan komt je koeler los.

Succes ;)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 13:23
Ik kan het niet goed zien op de foto, maar ik denk dat eraan de onderkant van je moederbod 4x een klipje zit wat je los kan klikken.

LOL ^^ Great minds think alike :)

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 20-03-2009 10:41 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Dus ik ben eigenlijk verplicht om het hele moederbord los te halen?

Kan het niet zonder deze hele klus?

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja je moet je moederbord los halen, gaat zo niet van boven.

Helaas, mja zoveel werk is het ook alweer niet ben je dik halfuurtje even pc loos :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het bord even aan de onderkant bekijkt zul je zien dat het waarschijnlijk pushpins zijn waarmee dit vastzit. Die kun je makkelijk loskrijgen door de pootjes in de drukken en door het gaatje te stoppen.

Omdat we wel enige inzet verwachten voordat je een topic opent, en het bekijken van het bevestigingsmechanisme toch het minste is dat je kunt doen gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.