Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04
En als jouw manual al aangeeft dat hij niet meer dan 512MB per gleuf aan kan (en max 2GB in totaal), waarom 2x2GB erin stoppen?Supports up to 2GB system memory
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2009 12:28 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
WOS >>> WSS dus.zanza006 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:01:
Ik heb hier oude PC die gebruik ik al server.
Het is een x86 cpu en ik draai er Win2k8 Enterprise op.
Dat is de plek voor Server varianten.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Die heeft alleen te maken met de standaard versie van Windows Server 2008, dit heeft te maken met de Enterprise versie die veel meer geheugen aan kanVerwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:45:
Hier is laatst een topic over geweest:
Windows server 2008 ziet maar 4gb ipv 6 gb
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Normaal is het zo dat bij 4GB of hoger bij POST, geheugen toegewezen wordt aan de hardware.
Wanneer ik bij mijn 8GB interne geheugen de remapping uitschakel.
Dan ben ik 512MB tot 1GB kwijt van de 8GB.
Dus bij deze, is de remapping mogenlijk de enige optie.
Als dat er niet is, en je wilt toch meer geheugen.
Dien je hardware uit te schakelen in de bios of via onboard jumpers of insteek kaarten te verwijderen, behalven de video kaart.
Als dat nog niet voldoende is, en je wilt toch die 512MB volledig en misschien zelfs meer.
Dan zou ik je aanraden om een server/workstation mainboard te gaan zoeken op internet.
Eventueel een dual socket mainboard.
Of een mainboard die een remapping functie in de bios bevat.
Bijvoorbeeld:

P.S, jou geheugen modules zijn in vele gevallen niet geschikt voor server mainboards.
[ Voor 136% gewijzigd door mysterieworld op 21-03-2009 14:26 ]
TS:
Outerspace:Motherboard: DFI LanParty UT 915P-T12 (Officieel volgens de handleinding van het mobo, max 512MB dichtheid per sleuf)
Nee hoor, valt wel mee.Noem mij gek, maar kan jouw moederbord niet meer dan 2GB aan?
[ Voor 51% gewijzigd door Red-Front op 21-03-2009 14:35 ]