• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24

Geachte tweakers,

gisteren besloten, na een falende software raid1 config waar ik al enkele weken mee zit,
en die alles uit me WHS shares gegooit had om windows home server opnieuw te installeren.

Staan nu keurig als IDE, ( kan alleen de 2de IDE niet vinden, terwijl hij wel in storage pool staat? )

Maar ik zit met het volgende, ik heb een .bkf file van de 16de, 115+- Gig groot.
Gisteravond aangezet om alles te restoren, staat er vannochtend dat hij 30min gelopen heeft en enkel een gedeelte van me downloads gerestored heeft. Er stond een fout in de trend van registery...

Als ik, bijvoorbeeld, photos selecteer, doe volgende ( in graphic mode Ntbackup ) dan vraagt hij om een backup van 31-1? :/ het is een incremental backup die altijd s'nachts rond 3en loopt...

Ik heb getracht met Systools BKF restore tool de bestanden uit te lezen, maar na 15min zonder iets tevoorschijn te toveren klapt hij eruit. een andere .bkf ( me Sysfolder ) leest hij wel meteen uit.

Ik ben een beetje ten einde raad, de bestanden, foto's en andere belangrijke documenten is echt iets wat ik niet kwijt kan raken. Hebben jullie nog tips, de geëxtracte downloads welke hij wel gedaan heeft zijn samen 42gigabyte +- , dus er is nog een resterende ( hopelijk ) 75+- gigabyte aanwezig.

Alvast bedankt!

//EDIT

NTBKUP.exe zegt, met de locatie goed dat het bestand "failed to open"

Ingenieus, het is opgelost. Er bleek een service / iets vaags in de background te draaien, verklaard niet waarom hij na 30min ineens een registery fout gaf maar met een reboot vind hij al me foto's weer.

* thijszor zegt pheeeeeeeeeeeeew.....

Toch bedankt voor de morale steun enzo! :9

[ Voor 13% gewijzigd door thijszor op 20-03-2009 10:39 . Reden: opgelost ]

Verwijderd

Als je incrementals gaat terug zetten dan moet je ook de full backup hebben die er bij hoort en alle incrementals die er tussen gemaakt zijn.
Je restored eerst de full backup en daarna alle incrementals totdat je op de datum bent die je wilt hebben.

Edit:
al gefixt dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 10:42 ]

• thijszor
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:41:
Als je incrementals gaat terug zetten dan moet je ook de full backup hebben die er bij hoort en alle incrementals die er tussen gemaakt zijn.
Je restored eerst de full backup en daarna alle incrementals totdat je op de datum bent die je wilt hebben.

Edit:
al gefixt dus..
Sort off inderdaad, krijg wel soms inconsistency's ...
Maar je verhaal klinkt inderdaad logisch, was het niet dat er geen full backup staat?
Kan er niet bij dat ik dat ooit verwijderd zou hebben, ik dacht dat hij de eerst keer, aangenomen dat je incremental hebt, hij eerst een full backup doet en daarna erover blijft schrijven?

Verwijderd

thijszor schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:51:
[...]

Sort off inderdaad, krijg wel soms inconsistency's ...
Maar je verhaal klinkt inderdaad logisch, was het niet dat er geen full backup staat?
Kan er niet bij dat ik dat ooit verwijderd zou hebben, ik dacht dat hij de eerst keer, aangenomen dat je incremental hebt, hij eerst een full backup doet en daarna erover blijft schrijven?
Je bedoelt dat alles in 1 bkf staat? Poeh..dat weet ik niet. Ik zou het vreemd vinden iig, maar het zou kunnen. Ik heb nooit incrementals gemaakt met NTbackup.

• thijszor
Inderdaad, 1 bkf...
Ik ben nu met Ntbkup alle files in me EXT hdd te propen, er zijn nog steeds consistency problemen als ik het via graphic mode NTbackup wil restoren, helaas...

ntbkup *.bkf -x op die manier, hopelijk werkt het!
de bestanden worden teminste gelezen, had echt een hardverzakking toen het niet lukte.
Nagoed, hopelijk gaat dit beter :) !

• thijszor
pff, na 10/15min kreeg ik ook error net ntbkup:
input error reading file checksum ntbkup
Volgens mij komt dit nog allemaal door die faulty raid1 config, die bestanden verkeerd weggeschreven heeft.
Foto's zijn veilig, maar de belangrijke documenten nog niet.

Hmm :/ ...

• thijszor
Rotschop,

Iemand hier met ervaring mbt Ntbkup?
Is er een command waarbij je de originele mappen structuur, zoals in de .bkf backup staat, te herstellen?

met ntbkup backup.bkf -x restored hij alles in 1 map, wat een enorme hell is om allemaal weer goed te zetten,

Als ik de command ntbkup backup.bkf -d gebruik gaat hij alles wat erin zit listen,

Als volgend;

\\Server\Downloads
\\Server\Users
\\Server\Public

etc etc, maar als ik dan zeg:

ntbkup backup.bkf -x -l\\Server\Downloads\ gaat hij het zelfde doen als -d, iets van 30 keer Die downloads/users/public/foto's etc listen ( geen idee waarom hij het zoveel keer doet? )

en doet voor de rest niks,

Mis ik iets?

Alle hulp is welkom!
Pagina: 1