Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows live messenger virus

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 09:36
Hey mensen,

Het was me al langer bekend dat je plotseling msn berichten kon krijgen van een soort van msn bot met daarin een link. Ik vond dit al een vreemd verschijnsel, maar heb het altijd maar genegeerd.

Echter merk ik de laatste twee weken dat steeds meer contacten in mijn msn lijst mij berichten sturen met een engelse tekst met een linkje, oftewel om jou ook te infecteren. Eerst dacht ik altijd dat die mensen hun pc beveiliging gewoon niet op orde hadden en daardoor hun pc is geinfecteerd, echter kwam zelfs me eigen broer met dat soort berichten.

Niet dat ik overtuigd ben dat de beveiliging op de pc van me broer nou zo uitstekend is, toch vind ik het vreemd dat hij ook hier last van heeft. Toen ik bij hem ging navragen bleek dat op het moment dat die virusberichten verstuurd werden, dat zijn pc uit stond en hij zelf ook niet was aangemeld op msn.

Weet iemand iets meer over dit verschijnsel? En hoe je geinfecteerd kan raken, want die mensen hebben het vaak niet eens door.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:25
Sites waarop ze controleren of iemand hen geblokkeert heeft --> wel even wachtwoord en username invullen! Zo komen ze aan gegevens :).

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 14:03

Matis

Rubber Rocket

MoiZie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:00:
Sites waarop ze controleren of iemand hen geblokkeert heeft --> wel even wachtwoord en username invullen! Zo komen ze aan gegevens :).
Ja, of een botje nestelt zich in je msn-root script en stuurt elke 10 minuten een bericht van:

"Is this you in this picture: url...."

of

"Lol :X urlnaareenfoto"

Mijn GF heeft er een keer op geklikt; De link kwam toch van een vriendin zei ze vol onschuld. Ja toen stuurde zij dus ook van die foute linkjes. Xp moest er toch opnieuw op, maargoed.

Ik heb de indruk dat mensen met weinig tot geen ervaring toch altijd op ja drukken en blind op URL's.

Van wil je 10000 emoticons klik hier... en dan hop; 3 virussen, tracking cookies en nog wat malware.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• BlackHawkDesign
Het gekke is alleen, dat hij eenmalig aan iedereen dat bericht stuurt en daarna niet meer.

Dat van die bloksite gaat bij me broer niet op, hij zit nooit meer op msn. Misschien 1x in de maand, dus ik weet bijna zeker dat hij dat niet heeft gecheckt op zon bloksite.

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken dat zijn pc is geinfecteerd of dat hij is ingeglogd geweest op een pc die geinfecteerd is geweest. Maar waarom komt dan pas later de resultaten? En waarom maar eenmalig..

[ Voor 28% gewijzigd door BlackHawkDesign op 20-03-2009 10:41 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik mij afvraag is hoe je dat virus verwijdert zonder Windows er opnieuw op te zetten. De buren van een vriend van me heeft hetzelfde, die heeft dus heel stom geklikt. M'n vriend kreeg eenzelfde bericht, maar gelukkig kwam AVG nog met de melding dat het niet in orde was.
Ik moet er nog heen om het te fixen, wil er niet te veel tijd aan verspillen met drivers enzo zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hero of Time op 20-03-2009 13:02 . Reden: moet er nog heen ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit past beter in BV :)

CSA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hero Of Time schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:04:
Wat ik mij afvraag is hoe je dat virus verwijdert zonder Windows er opnieuw op te zetten. De buren van een vriend van me heeft hetzelfde, die heeft dus heel stom geklikt. M'n vriend kreeg eenzelfde bericht, maar gelukkig kwam AVG nog met de melding dat het niet in orde was.
Ik moet er nog heen om het te fixen, wil er niet te veel tijd aan verspillen met drivers enzo zoeken.
Tja het ding nestelt zich diep en maakt vele keys aan, maar een naampje bij het beestje is altijd beter.
tevens kan je eens de MSRT draaien

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zowiezo zijn van die sites waar je je email adres en wachtwoord moet intikken dubieus, je weet nooit waar ze je wachtwoord opslaan.

En dan kan het inderdaad dat ze vanalles rondsturen als je offline zijt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LuckyY schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:23:
[...]

Tja het ding nestelt zich diep en maakt vele keys aan, maar een naampje bij het beestje is altijd beter.
tevens kan je eens de MSRT draaien
klinkt dus meer als een gevalletje herinstall. Dan ga ik maar es bij hem thuis wat langer zitten om de drivers ed te vinden. Hij betaald, ik vind het niet erg :+. Ik heb al doorgegeven dat hij zelf verantwoordelijk is voor backups, dus dat ik ook alvast afgevangen.

Bedankt iig voor de info.

Ik ben iig blij dat ik geen Windows meer draai als primair OS, dus geen last van dit soort ongein :P.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Er zit wel een verschil tussen dit verschijnsel.

Je hebt de trojan shit, wat dus op je PC zit, en die password jat sites.

Als je die trojan shit hebt dan moet je op zoek gaan naar virussen e.d. op je PC.

Als je zo dom bent geweest om je password in te vullen op zo'n site, dan moet je je wachtwoord veranderen, en zou je er geen last meer van moeten hebben.

Die sites hebben je wachtwoord, en hebben dan een soort MSN bot die inlogt op jouw account, en vanuit jouw MSN adres die zooi naar je contactpersonen stuurt.

Wat trouwens het snelste werkt bij zo'n linkje, is om een whois te doen op het adres, en dan een mailtje te sturen naar de abuse afdeling.

Dit heb ik vorige week nog gedaan. Kreeg ook van die meuk gestuurd (foto whahahaha <linkje> ofzo geloof ik)

Ik heb toen ook een mailtje gestuurd naar de hoster, dat hun hosting werd misbruikt voor malafide praktijken.

Een dag later had ik een bedank mailtje in m'n mailbox, en was de site offline :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:41:
Wat trouwens het snelste werkt bij zo'n linkje, is om een whois te doen op het adres, en dan een mailtje te sturen naar de abuse afdeling.
Neem aan dat je een mailtje stuurde naar abuse@naam-van-hoster.tld ipv naar abuse@domein.tld?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Even reclame maken hoor :P

Spark of (in)sanity: Virii

Serieus: Doe wat ik ook heb gedaan, zoek door middel van WHOIS de hosting op en stuur hen een bericht dat er iets niet in de haak is. Uiteraard voldoende onderbouwen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BlackHawkDesign
ah handig artikel :) precies wat ik zocht. Zo kan je iig nog wat doen tegen die zooi.

Ik laat die pc toch maar eens scannen op virussen...
Pagina: 1