Aanpassing fanspeed MSI 4670

Pagina: 1
Acties:

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb een tijdje rond gezocht maar kom er niet echt uit.

Heb recent een computer in elkaar gezet met een MSI 4670 videokaart. Volgens een aantal reviews zou deze vrij stil moeten zijn (de fan lijkt op de zalman vf700) maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de fanspeed aan te passen.

Ik heb geprobeerd te zoeken via google voor een oplossing maar helaas. Tevens gebruik gemaakt van rivatuner, ati catalyst 8.12 & 9.3 (beide met fancontrol).

Overzie ik iets heel simpels of deze fan blijft domweg op 100%.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Probeer via een ATI bios editor een vaste fan speed in te stellen?

• MannyMo
net geprobeerd met ATI RBE, maar hij blijft nog steeds 100% draaien.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jammer genoeg worden de meeste HD4670's geleverd met een ventilator die niet softwarematig te regelen valt.

Verwijderd

Zit de cooler aangesloten op de kaart zelf of moet je deze verbinden met je moederbord door een 3pin connector?

• MannyMo
op de kaart zelf. Weet iemand uit zijn hoofd toevallig of er 4670's zijn MET fancontrol? Volgens mij was de sapphire ultimate passive cooled (wel lager geclockt).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Sapphire HD4670 met actieve koeling heeft ventilatorcontrole maar is naar verluid ook vrij luidruchtig. Of de passief gekoelde versie langzamer is weet ik niet maar een standaard geklokte HD4670 heeft een coresnelheid van 750MHz en een geheugensnelheid van 1000MHz (2000MHz effectief) op een 128-bit brede bus. Zo kan je vergelijken :)

Wel is het eenvoudig om een standaard geklokte HD4670 zelf passief te koelen met een Arctic Cooling Accelero S2. Dat heb ik zelf ook gedaan want de Asus versie is standaard ook luidruchtig en loopt voortdurend op 100%. Zie ook: productreview: Arctic Cooling Accelero S2 review door Admiral Freebee

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-03-2009 18:36 ]

Pagina: 1