Tweede outlook aan Exchange: mail weg??

Pagina: 1
Acties:

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb gisteren thuis een nieuwe VPN-verbinding opgezet en daarna op mijn outlook thuis ook een Exchange-account aangemaakt voor de Exchange server op de zaak. Natuurlijk gaat-ie dan alle mail overpompen, dus 8 uur later was het klaar (veel mail, ik bewaar graag). Vanochtend kom ik op de zaak, start daar mijn outlook op en nu is hier alle mail weg.

Ik weet dat ik bij POP-mail 'leave mail on server' kan aanzetten, maar zo'n optie was er bij het Exchange-account niet, dus ik ging ervan uit dat dat automatisch al zo was. Niet dus?

Twee vragen:
  • Hoe krijg ik mijn mail nu op de zaak weer terug?
  • Wat moet ik thuis veranderen in de instellingen zodat dit niet weer gebeurt?
Dankjewel alvast!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is even belangrijk wat voor connectie je precies hebt opgezet.

Wat er zeer waarschijnlijk is gebeurd: je hebt ook een personal folder aangemaakt en aangegeven dat je al je mail daarin wilt afleveren. Deze Personal Folder is een .pst bestand die fysiek op je computer thuis zit. Je Exchange folders zijn nu dus leeg.

De oplossing is heel simpel (maar zal wel weer wat tijd kosten). Als je thuis komt, even de instelling wijzigen dat je mail niet meer in je personal folders wordt afgeleverd, maar in je Exchange folder. Vervolgens versleep je alle mailtjes in je Personal Folders inbox naar je Exchange inbox. Herhaal dit eventueel voor meerdere folders / emails.

Dan heb je al je mail weer terug en zijn ze vanaf beide omgevingen te benaderen. Als je ook nog eens uitlegt welke versie van Outlook je gebruikt, dan kunnen we je misschien nog beter op weg helpen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• stax
Dat klinkt inderdaad naar wat er gebeurd is. Ik gebruik Outlook 2003 English thuis (2007 op kantoor). Ik heb al even gekeken waar ik kon veranderen in welke mailbox mail werd afgeleverd, maar zag zo niet hoe ik kon veranderen dat het niet naar een *.ost file werd geschreven. Als je me ook nog kunt vertellen waar ik die instelling kan wijzigen, ben ik je (nog meer) dankbaar. :-)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Tools -> mail accounts -> view or change existing mail account -> huidige mail account selecteren

onderin staat: Deliver new e-mail to the folowing location

deze wijzigingen naar je Exhchange folder ipv een pst

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• stax
Mijn Outlook op het werk blijft nu trouwens elke 5 minuten melden dat 'een datafile niet goed is afgesloten' en dat deze gecontroleerd moet worden. Zal hier wel mee samenhangen...

• stax
Bokkie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:58:
Tools -> mail accounts -> view or change existing mail account -> huidige mail account selecteren

onderin staat: Deliver new e-mail to the folowing location

deze wijzigingen naar je Exhchange folder ipv een pst
Dank je Bokkie! Ga ik vanavond meteen uitproberen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

stax schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:09:
[...]

Dank je Bokkie! Ga ik vanavond meteen uitproberen.
En als je klaar bent, dan gewoon die PST configuratie weggooien en eventueel thuis in Cached mode draaien :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• stax
BtM909 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:07:
En als je klaar bent, dan gewoon die PST configuratie weggooien en eventueel thuis in Cached mode draaien :)
Ummmmm.. cached mode? Tools - Account Settings .....??

;-) Thanks!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even googlen doet wonderen ;)

• stax
BtM909 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:07:
De oplossing is heel simpel (maar zal wel weer wat tijd kosten). Als je thuis komt, even de instelling wijzigen dat je mail niet meer in je personal folders wordt afgeleverd, maar in je Exchange folder. Vervolgens versleep je alle mailtjes in je Personal Folders inbox naar je Exchange inbox. Herhaal dit eventueel voor meerdere folders / emails.

Dan heb je al je mail weer terug en zijn ze vanaf beide omgevingen te benaderen.
Okee deze instelling heb ik gewijzigd (van 'personal folder' naar 'mailbox') en daarna alle mail teruggekopieerd van de lokale Inbox naar de Exchange mailbox die nu was verschenen. Nog steeds echter staat deze mail alleen lokaal. Als ik send/receive doe is Outlook binnen een tel klaar, hij stuurt dus niets terug naar de Exchange-server. Als ik mijn Exchange webmail open, is mijn inbox nog steeds leeg. Iets zie ik over het hoofd, maar wat? Graag nog een hint. ;-)

• stax
Okee, iets te snel geroepen misschien.... er verschijnt "waiting to update this folder" maar dat staat er nu al een tijdje en ik heb geen idee waar hij op staat te 'waiten'... Ik neem aan dat die folder update het proces is waarmee de mail terug op de Exchange server wordt geplaatst, maar zolang er 'waiting' staat, wordt er niks geupdate, toch? Wat nu?
Pagina: 1