UTP einddoos met telkabel

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb gister de loze leidingen gechecked in mijn nieuwbouwwoning. De buis is erg smal en waarschijnlijk loopt er een hele flexibele ribbel) leiding door de vloeren/muren. In eerste instantie wilde ik nog een utp en coax doorheen trekken, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken. (draka utp 5mm+6,9mm koka)
Dus ik ga er een enkele utp doorheen trekken, nu wil ik een dubbele rj45 einddoos gebruiken voor internet en telefoon (gebruik toch een draadloze tel. maar ok, als lukt waaromniet). Ik wil een dunne telkabel samen doorheen trekken.
Einddoos heb ik deze op advies van electro online:

http://www.elektro-online...eff72ede78d0388fc38b2a649

Kan ik een telkabel op deze aandoos aansluiten?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zover ik kan zien dan dat. Maar het werkt niet altijd lekker is mijn ervaring.

Maar als je gewoon even een ander stekkertje (UTP stekker) aan je telefoonkabel knoopt ben je altijd makkelijk klaar en werkt het op elke doos.

(overigens zou ik als ik jou was nog goed nadeken over wel of geen coax. Wifi en telefoon is makkelijker draadloos te realiseren als coax)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19
Zover ik weet kun je inderdaad een telefoon kabel (RJ11) aansluiten op een RJ45 socket. Zo gebeurt het hier op de zaak ook.

• 330d
ik bedoel kan ik een utp en dunner telkabel door de leiding trekken en op deze einddoos kan aansluiten (2x utp kabel is te dik voor de dunne leiding vrees is)

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 16:31
Als je het 'schoon' wilt doen en direct kunnen zien welke kant telefoon en ethernet is kun je ook een cqt5 RJ45 met een RJ11 telefoonstekker combineren in de wanddoos: veel merken (ik heb zelf nico) hebben een systeem van lege wanddozen waar dan 2 sockets in gezet kunnen worden en je dus vrij kunt combineren

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

330d schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:55:
ik bedoel kan ik een utp en dunner telkabel door de leiding trekken en op deze einddoos kan aansluiten (2x utp kabel is te dik voor de dunne leiding vrees is)
Dat kan wel lijkt me. Maar je kunt ook 100mbit netwerk en telefoon over 1 upt cat5e laten lopen. Zie de FAQ.

Overigens zou ik toch proberen om de coax + utp erdoor laten lopen. Vaak past het wel. Ik heb hier door een standaard 5/8 buis (2 verdiepingen dus minimaal een paar bochten) 2x utp + dunne coax lopen. Wat wel werken om het erdoor te krijgen, maar toch gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyberpope op 20-03-2009 10:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• 330d
Ja zag ik inderdaad, kan ook een Nedap combi doos nemen met rj11 en 45.
Ik wil juist gigabit houden.

Zo'n lege doos met sockets, kan je me hiervan een voorbeeld geven?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als 100 mbit genoeg is heb je aan 1 utp kabel genoeg ;) http://gathering.tweakers...luiten-met---n-UTP-kabel-

edit: ok dat kan dud niet met gigabit
ik hab hier wel leidingen met 2*cat5 en een (iets dunnere) coax

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 20-03-2009 10:18 ]

Iperf

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat kan.

(Moeilijkdoenerij hier, geef gewoon antwoord op de vraag :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Probeer 't eerst maar gewoon met 2x utp
Even een trekveertje gebruiken. Ik heb door de dunste pvc pijp 4x utp gepropt. Wel even netjes naast elkaar leggen en geen knopen er in, maar het past goed.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Tipje met kabeltrekken:

Gebruik veel Dreft met beetje water, doet echt wonderen _/-\o_

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

keur0000 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:29:
Tipje met kabeltrekken:

Gebruik veel Dreft met beetje water, doet echt wonderen _/-\o_
Talkpoeder of doekje met teflonspray/wd40 is beter. Dreft gaat uitharden en daar wordt je later niet blij van.

• 330d
Ok, ben er eindelijk uitgekomen. Van de week een rol Draka UTP 5e besteld en mijn vriendin heeft even van haar werk een rol Koka799 gekocht tegen inkprijs :) tevens een paar dubbele utp einddozen besteld en de combi outlet van nedap.
Na advies van de electricien die vorige week bij de meterkast aan het verbouwen was, heb ik zelf een speciale trekveer besteld met M5 koppeling en 2 trekkousen. Als finishing touch ook nog een siliconespray erbij. Kost een godsvermogen die paar dingen. En nu wachten totdat alles binnenkomt en dan ga ik beginnen om mijn huis helemaal te voorzien van coax en utp :)

• 330d
Trouwens, ik zat net even te googlen voor rj11 connectoren. Ik vraag me af of de draka 5e kabel in een standaard rj11 connector past. Deze zijn doorgaans gemaakt voor platte telefoonkabels. De draka is volgens mij rond de 4-4,5mm

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat past niet. Maar wat je kunt doen is gewoon vier aders in de RJ11 (ws. een 6P4C) proppen en wat er niet in past er uit laten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 330d
Inderdaad ja, dat is ook een oplossing gewoon de buitenmantel verder strippen.
Maar thanks, ik heb het al gevonden. Waarschijnlijk past het gewoon erin bij deze:
http://www.elektroonline...._10090&products_id=130625
Pagina: 1