[2k3] R2 RDP geeft lokale schijven niet weer

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Eerst wat meer info:

Een ESX 3.5u2 op een HP server DL380G5 (denk ik, zit niet op locatie en de ervan specs weet ik even niet uit mijn hoofd)

Er staan 2 virtuele servers op, allebei 2k3 R2. de 1e (DC01) is de AD/Exch2k3(SP2)/DNS e.d. server en de 2e (bit01) is een member server waar een aantal applicaties op draaien.

Via RDP wordt er ingelogd, buiten het bedrijf via een VPN verbinding (op de DC01 ingesteld via RRAS). De VPN verbinding en de RDP verlopen op de DC01 super. Alles werkt..

Maar dan de bit01, vpn is ook prima, maar de RDP verbinding werkt, met 1 uitzondering. De lokale schijven worden niet weergegeven bij 'deze computer'. Ik heb al gezocht met Google, maar dan kom je meestal weer terecht bij de printers, wat blijkbaar een veel groter probleem is als de schijven die niet weergegeven worden. Echter voor het onderhoud aan de bit01 moeten er af en toe bestanden worden gekopieerd. het zou natuurlijk via een share kunnen, maar de mensen die het onderhouden zijn geen computer experts (wel met de applicatie die ze geschreven hebben, maar niet op het technische gedeelte (netwerken e.d.)

Net in een helder ogenblik nog even gekeken, maar de printers gekoppeld aan mijn pc geeft hij ook niet weer.

iemand dit ook een keer gehad? of weet iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door lucaspr op 20-03-2009 09:19 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 17:35
Vermoedelijk een domme vraag, maar je vinkt op de RDP client wel aan dat je de drives en printers wil mappen he ? (zijn te vinden in de RDP client onder het tabje "Lokale Bronnen")

Wat betreft printers, je hebt op de server printer drivers nodig voor het type printer wat je op de client hebt , als je deze drivers niet hebt geïnstalleerd, en windows 2003 heeft ze niet aan boord wordt de printer niet doorgegeven, en krijg je een melding in de server logs.

Heb je al gekeken of er over de printers en drives ook meldingen in de log files op je server staan ?

[ Voor 6% gewijzigd door eXcyle op 20-03-2009 09:26 ]

• lucaspr
eXcyle schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:25:
Vermoedelijk een domme vraag, maar je vinkt op de RDP client wel aan dat je de drives en printers wil mappen he ? (zijn te vinden in de RDP client onder het tabje "Lokale Bronnen")

Wat betreft printers, je hebt op de server printer drivers nodig voor het type printer wat je op de client hebt , als je deze drivers niet hebt geïnstalleerd, en windows 2003 heeft ze niet aan boord wordt de printer niet doorgegeven, en krijg je een melding in de server logs.

Heb je al gekeken of er over de printers en drives ook meldingen in de log files op je server staan ?
Voor de printers.. is ook zo, niet aan gedacht! En (jammer genoeg) ja, de optie voor de schijven bij lokale bronnen is aangevinkt. Ik heb ook al geprobeerd om hem eerst uit te vinken in te loggen, weer aan vinken en nog een keer in te loggen.

Net ook even op de server gekeken bij de terminal server configuration, maar daar mag ook alles... Ik heb nu eventjes geen heldere momenten meer helaas..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lucaspr schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:17:
Maar dan de bit01, vpn is ook prima, maar de RDP verbinding werkt, met 1 uitzondering. De lokale schijven worden niet weergegeven bij 'deze computer'. Ik heb al gezocht met Google, maar dan kom je meestal weer terecht bij de printers
Ik zie even niet waaom printers in dit geval van belang zijn - zitten er policies op de bit01 machine?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lucaspr
Wat het precies geweest is weet ik niet, maar hij doet het weer. Ik heb alleen onder HKLM\system\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\ en dan nog 1 de sleutel aangepast voor de buffer en hij doet het weer. Terwijl die er toch niets mee te maken zou hebben. Printers zijn in principe ook niet van belang, maar de zoekopdracht bij google kwam daar op uit op het moment dat je zegt dat de lokale dingen niet weergegeven worden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

lucaspr schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:43:
Wat het precies geweest is weet ik niet, maar hij doet het weer. Ik heb alleen onder HKLM\system\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\ en dan nog 1 de sleutel aangepast voor de buffer en hij doet het weer. Terwijl die er toch niets mee te maken zou hebben. Printers zijn in principe ook niet van belang, maar de zoekopdracht bij google kwam daar op uit op het moment dat je zegt dat de lokale dingen niet weergegeven worden.
Misschien handig voor mede gotter's dat je de hele oplossing inclusief url naar googlesearch etc erbij plaatst.
Pagina: 1