Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat of howto]Verplaatsen van plaatjes in forum

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik heb een paar honder plaatjes en enkele files in een directory bij mijn provider staan die ik gebruikt heb in het forum van GoT. Ik heb nu via mijn karma een fotoalbum en ik wil het liefst alle plaatjes naar het fotoalbum verplaatsen. Hierbij wil ik niet dat alle plaatjes die ik de laatste paar jaar gepost heb niet meer zichtbaar zijn in de verschillende topics, ik vind dat zelf ook erg vervelend als ik in wat oudere topics rond neus.

Ik ondervind hierbij twee problemen die ik niet weet op te lossen.

1. Ik kan maar 1 foto per keer uploaden.

Ik kan via de interface op http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=10950 maar 1 foto per keer
uploaden, ondanks dat de tekst en de butten het over afbeeldingen heeft.

2. Ik kan de url van de plaatjes in oude topics niet aanpassen.
Ik kan niet in de database een search and replace uitvoeren, of ik moet 8000+ posts handmatig door.

Zie ik iets over het hoofd en is dit toch mogeljik, zo niet, is dit technisch/functioneel goed op te lossen?

Ik heb gezocht of dit verzoek eerder voorbij is gekomen, de search geeft op mijn zoektermen geen info terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 20-03-2009 09:22 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:14:

1. Ik kan maar 1 foto per keer uploaden.

Ik kan via de interface op http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=10950 maar 1 foto per keer
uploaden, ondanks dat de tekst en de butten het over afbeeldingen heeft.
Bij het uploaden staat een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/abo/sel_all.gif waarmee je een extra upload box krijgt, hiermee kan je meerdere plaatjes in 1x uploaden :)

En anders heeft AtleX ook nog een mooie upload tool gemaakt:
meuk: Tweakers.net Photo Poster 1.5.0.4

[ Voor 18% gewijzigd door Erkens op 20-03-2009 09:22 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:19:
[...]

Bij het uploaden staat een [afbeelding] waarmee je een extra upload box krijgt, hiermee kan je meerdere plaatjes in 1x uploaden :)
Ok, die had ik over het hoofd gezien. Nog is het niet handig als je er een paar honderd neer wil zetten, je moet ze echt allemaal per stuk selecteren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In het aboforum staat een tooltje van Atlex die vanaf je desktop foto's kan uploaden naar je T.Net album. Wellicht kan dat topic naar een publiek forum? (evt. in overleg met Atlex?)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

P_de_B schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:21:
In het aboforum staat een tooltje van Atlex die vanaf je desktop foto's kan uploaden naar je T.Net album. Wellicht kan dat topic naar een publiek forum? (evt. in overleg met Atlex?)
Zie mijn edit, die tool staat ook gewoon in de meuktracker :P

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:30:
[...]

Zie mijn edit, die tool staat ook gewoon in de meuktracker :P
Ok, dat is dan 1 van de 2 problemen opgelost. Hoe kan ik honderden posts met de plaatjes aanpassen? Als ik ze uit mijn webspace verwijder zullen veel posts plaatjes-loos worden.

Misschien kan er een korte FAQ over het foto album opgezet worden waarin naar de tool wordt verwezen?

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 20-03-2009 09:40 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:39:
[...]

Ok, dat is dan 1 van de 2 problemen opgelost. Hoe kan ik honderden posts met de plaatjes aanpassen? Als ik ze uit mijn webspace verwijder zullen veel posts plaatjes-loos worden.
Dat kan helaas alleen door ze zelf te editen.
Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:39:
Misschien kan er een korte FAQ over het foto album opgezet worden waarin naar de tool wordt verwezen?
Als ik me niet vergis is daar iemand mee bezig :)

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 20-03-2009 09:41 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:41:
[...]

Dat kan helaas alleen door ze zelf te editen.

[...]

Als ik me niet vergis is daar iemand mee bezig :)
Dat zijn er honderden, dat ga ik echt niet doen. Daarnaast is de search dermate slechte dat deze me geen hits wil geven op delen van de url die ik heb gebruikt tussen de IMG-tags, dus ik mag dan echt 8800 posts door. :(

Het houd dus op, ik verwijder mijn plaatjes op mijn webspace en ga met een schone lijst beginnen in het foto album@got.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:45:
[...]

Dat zijn er honderden, dat ga ik echt niet doen. Daarnaast is de search dermate slechte dat deze me geen hits wil geven op delen van de url die ik heb gebruikt tussen de IMG-tags, dus ik mag dan echt 8800 posts door. :(
Dat maakt de search an sich niet slecht; url's zijn nu eenmaal bijna nooit relevant om te indexeren voor het doel van de search zelf.

8800 post is inderdaad wel veel, maar je vind ze wel makkelijk terug ;) - hooguit 88 pagina's @ 100ppp

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 20-03-2009 10:59 ]

Intentionally left blank

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Dat maakt de search an sich niet slecht; url's zijn nu eenmaal bijna nooit relevant om te indexeren voor het doel van de search zelf.
Dan verschillen van inzicht wat handig is bij de search ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:56:
[...]

Dat is geen verschil van inzicht maar een verschil van doel, en het doel van onze search is niet om linked resources terug te kunnen vinden maar om relevante berichten te kunnen vinden op keywords ;)

Intentionally left blank

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:56:
[...]

Jij vindt het handig als een search een post terugvindt waarin het keyword dat je zoekt toevallig in een gelinkte url terugkomt, maar verder niet in de inhoudelijke post zelf? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is nu een gebruiker die wél inhoud van image-tags wil weten, dus nu is er een doel voor de search bijgekomen B)

Ikzelf herken me wel in Tukk's beeld. Al die posts vol met plaatjes die je heus wel op je T.net-fotoalbum wil zetten, maar geen idee hoe je ze allemaal netjes kunt aanpassen in je posts.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:01:
[...]

Jij vindt het handig als een search een post terugvindt waarin het keyword dat je zoekt toevallig in een gelinkte url terugkomt, maar verder niet in de inhoudelijke post zelf? :)
Ja!

Zoals bij google je ook kan aangeven of je pdf-jes zoekt, plaatjes, o.i.d. Als ik zoek op "utp type=img" dan verwacht ik posts waarin plaatjes zitten met de term utp. IMHO is de search ontoereikend, althans wat ik er mee zou willen kunnen.

ontopic:
Met een andere search is mijn tweede probleem nog niet opgelost, het resulaat zou nog bestaan uit honderd topics, waarbinnen ik weer moet gaan zoeken naar mijn eigen posts.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:26:
Met een andere search is mijn tweede probleem nog niet opgelost, het resulaat zou nog bestaan uit honderd topics, waarbinnen ik weer moet gaan zoeken naar mijn eigen posts.
Dus wat jij wilt is dat wij een tool maken waarmee je in 1x alle plaatjes kan aanpassen in al je posts? Buiten het feit dat dit best veel werk is om te maken, zeker aangezien het slechts 1x gebruikt wordt. Heb je ook nog eens een "probleem" dat we nooit 100% zeker weten dat het vervangende plaatje dezelfde is.

Ik snap best dat het jammer is en ik snap ook waarom je het wilt (juist goed dat alle plaatjes blijven werken). Maar kan je niet op jouw webspace redirects maken voor die plaatjes? Op die manier kan je wel de ruimte vrij maken op jouw server en heb je minder traffic.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mmzz, als je mensen uitlegt hoe je die redirect maakt, zal dat best helpen waarschijnlijk.

* Hooglander1 zit met een beetje hetzelfde probleem, al gaat het bij mij om minder plaatjes.

Ik kon zo ook niets vinden hoe je plaatjes kan redirecten. (Ken jij misschien een site waar het duidelijk uitgelegd staat?)

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 20-03-2009 11:46 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Osiris
  • Niet online
Andere oplossing is simpelweg het downloaden van al je posts via de XML-output van React en vervolgens je posts netjes parsen en zelf indexeren op URL's die je aan moet passen en dergelijke. Alleen gaan ze daar vast niet blij mee zijn qua server-load enzo :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Osiris schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:46:
Andere oplossing is simpelweg het downloaden van al je posts via de XML-output van React en vervolgens je posts netjes parsen en zelf indexeren op URL's die je aan moet passen en dergelijke. Alleen gaan ze daar vast niet blij mee zijn qua server-load enzo :P
mwa, like I said kan je eenvoudig je eigen posts opvragen via http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/<userid>/messages, daar is zelfs een RSS en een XML view van.

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:54:
[...]

mwa, like I said kan je eenvoudig je eigen posts opvragen via http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/<userid>/messages, daar is zelfs een RSS en een XML view van.
Joah, maar vinden jullie 't leuk als je vervolgens die pagina's gaat parsen om ál je eigen posts te gaan downloaden/indexeren?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Osiris schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:04:
[...]

Joah, maar vinden jullie 't leuk als je vervolgens die pagina's gaat parsen om ál je eigen posts te gaan downloaden/indexeren?
mwa, met 8800 posts zoals de topicstarter zijn dat 88 requests @ 100ppp; hardly noticable :P

Intentionally left blank

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:09:
[...]

mwa, met 8800 posts zoals de topicstarter zijn dat 88 requests @ 100ppp; hardly noticable :P
Als je 999ppp doet zijn het zelfs nog een paar requests minder :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan er met ?limit=999 trouwens maar 9 requests van maken :)

* Hooglander1 spuit 11

[ Voor 22% gewijzigd door Hooglander1 op 20-03-2009 12:13 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, maar met een lagere limit spreidt je de load wel een beetje (niet dat het nou zo zwaar is hoor; ik heb die query onlangs nog geoptimaliseerd ;))

Intentionally left blank

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:54:
[...]

Ok, dit was bij mij niet bekend (in welke faq staat dit? :P )

Hoe kan ik de aanpassingen in XML weer invoeren in de database?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:57:
[...]

Ok, dit was bij mij niet bekend (in welke faq staat dit? :P )

Hoe kan ik de aanpassingen in XML weer invoeren in de database?
Door je posts te editen? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Door je posts te editen? :P
Wat dacht je zelf :P

• Osiris
  • Niet online
Dat valt allemaal prima te scripten ofcourse.

Alleen wat wel een "probleem" is: je krijgt van die rare URL's met een hash erin waarbij de oorspronkelijke filename verdwenen is.

Dus bij het opslaan van je foto moet je somehow ook nog de results moeten parsen. Eerst je foto opslaan met de filename als "Titel" (om later te kunnen parsen) en dan alsnog alle losse foto-pagina's in die map moeten parsen om achter die hash te komen. En dan die hash bij de filename in een DB zien te proppen oid.

En daarna al je posts ophalen en parsen, strreplace eroverheen n.a.v. de filename en je hash uit de eerder gemaakte DB en vervolgens weer terug uploaden.

Het zou natuurlijk een stuk schelen als die hash e.d. al in de result van "/fotoalbum?action=upload" zou komen te staan, ergens hidden in de source, maar wel parsable ofzo.

[ Voor 71% gewijzigd door Osiris op 20-03-2009 21:08 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Dat valt allemaal prima te scripten ofcourse.

Alleen wat wel een "probleem" is: je krijgt van die rare URL's met een hash erin waarbij de oorspronkelijke filename verdwenen is.

Dus bij het opslaan van je foto moet je somehow ook nog de results moeten parsen. Eerst je foto opslaan met de filename als "Titel" (om later te kunnen parsen) en dan alsnog alle losse foto-pagina's in die map moeten parsen om achter die hash te komen. En dan die hash bij de filename in een DB zien te proppen oid.

En daarna al je posts ophalen en parsen, strreplace eroverheen n.a.v. de filename en je hash uit de eerder gemaakte DB en vervolgens weer terug uploaden.

Het zou natuurlijk een stuk schelen als die hash e.d. al in de result van "/fotoalbum?action=upload" zou komen te staan, ergens hidden in de source, maar wel parsable ofzo.
Serieus, mij ben je kwijt. Ik weet best wel wat van databases en webpagina's, maar ik snap niet waat je het over hebt. Waarom denk je dat er rare url's ontstaan?

• Osiris
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:55:
[...]

Serieus, mij ben je kwijt. Ik weet best wel wat van databases en webpagina's, maar ik snap niet waat je het over hebt. Waarom denk je dat er rare url's ontstaan?
Upload eens een foto naar je fotoalbum, klik de foto eens aan en check wat er bij "Publieke link" staat? Herken je daar de oorspronkelijke filename nog in? ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anyway, het lijkt me dat deze wel dicht kan verder, aangezien puntje 1 "opgelost" is en aan puntje 2 gaan wij niet beginnen. Voor eventuele dev-vragen voor je eigen scriptsels kan je wellicht in de devschuur terrecht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.