Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Af en toe NTLDR MISSING, maar geen aanwijsbare reden

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
Af en toe krijg ik de melding NTLDR missing.
als ik dan boot vanaf de installatie cd en kies voor de optie R (herstellen) en dan al of niet eens aanlog bij windows, werkt windows daarna gewoon weer.

ik snap dus niet waarom dit af en toe voorkomt. het lijkt mij sterk dat ntldr af en toe het enige bestand is dat af en toe niet gevonden kan worden.
en de herstel optie van de installatie schijf.. wat doet die dan precies dat het probleem daarna wel elke keer automatisch is opgelost?

het is vrij iritant.
ik heb al eens memtest een nacht laten draaien, zonder foutmeldingen...

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48
Kan het zijn dat je harddisk begint te failen? Kan namelijk ook regelmatig voor missende bestandjes zorgen ;)

Anyway misschien ook een tip om eens een virusscanner of andere tools te draaien.. misschien zit er een lol-broek-programma op je PC die het af en toe eens leuk vind om je NTLDR weg te kiepen.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
doe idd maar eens een chkdsk op je windows hdd

evt hdd regenerator draaien

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ff een tooltje als Hiren's bootcd gebruiken om je MEM en je HDD te testen.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik heb ook weleens dat mijn bios het nodig vind om een andere schijf als bootschijf te pakken waardoor ik ook die melding krijgt. Kennelijk staat op die schijf ook nog een of andere verwijzing maar bootvolgorde aanpassen naar de juiste schijf en hij doet het weer, heel vreemd.

Wellicht is het bij jou ook zoiets?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik gok zelf niet op de harde schijf, maar op de IDE of SATA controller. Ik heb exact ditzelfde wel eens gehad op een bepaalde machine, en uiteindelijk bootte ie dus helemaal niet meer met NTLDR not found. Harde schijf in een identieke machine gestopt (werk PC waar we er minstens 50 dezelfde van hebben) en hij bootte gewoon weer normaal op.

Uiteindelijke oorzaak: IDE controller op moederbord defect. We konden nog wel een nieuw OS installeren op een andere harde schijf, maar na een halve dag kregen we exact hetzelfde gedrag met NTLDR.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1