Kan ik linux draaien op dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik wil een internet servertje ind e meterkast zetten, lukt dat op dit systeem?:

TYPE: Compaq 486 SX-25 MHz
HDD: Quantum 127MB IDE
FDD: 3,5"
MEM: 8MB RAM
VGA: Onboard
NTW: 3Com 3c509b UTP/AUI 10Mbit Etherlink III ISA

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ja.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Linux kan overal op, draait zelfs op een floppy. Alleen: hoe sneller PC hoe meer mogelijk. Op floppy bijvoorbeeld niet grafisch :)

• Triple-D
127 mb is dus genoeg? Dat leek me ff dat dat misschien te weinig zou zijn.

Maar goed, hoeft alleen maar een internet sharing iets op.

Welke linux adviseren jullie mij daarvoor?

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou Linux 2.2 nemen. Die is minder snel dan 2.4 maar wel n stuk stabieler. 2.4 is vooral voor moderne systemen geschikt.

Zo denk ik erover.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
als je uitsluitend inetsharing wilt, kijk dan es op [url="http://www.freesco.org,"]www.freesco.org,[/url] dat is ZEKER behoorlijk klein!

Hoe dan ook, je kunt zo'n beetje elke distributie zo klein installeren als je wilt (gewoon afzonderlijke packages installeren).
Redhat en Suse zijn leuk (zeker als je net begint), hoewel ze beide door die-hard linux gebruikers worden afgeslacht, die vinden debian (www.debian.org) véél beter. Tis maar wat je wilt....in jouw geval maakt het niet zoveel uit, gaan geen levens van afhangen enzo :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Triple-D
tnx guys

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FreeSCO of een hele simpele linux installatie gaat misschien nog wel, maar wil je serieus met Linux gaan spelen zou ik toch op zoek gaan naar iets met een coprocessor en meer hd ruimte (en liefst nog 20x zoveel mhzen en geheugen)

• Triple-D
Ik heb nu een systeem gekocht.
Een p1 133, met 16 mb ram, en 1,2 gb hd.

Nu wil ik daar dus servertje van maken. Maar heb echt de jota verstand met linux.

IS er iemand die mij via icq of msn een beetje wegwijs kan maken tijdens de installatie?

Tnx,

Koos

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 16:35 schreef koosmp3 het volgende:
Ik heb nu een systeem gekocht.
Een p1 133, met 16 mb ram, en 1,2 gb hd.

Nu wil ik daar dus servertje van maken. Maar heb echt de jota verstand met linux.

IS er iemand die mij via icq of msn een beetje wegwijs kan maken tijdens de installatie?

Tnx,

Koos
Daar kan je al heel wat meer mee :)

Als ik tijd te veel zou hebben zou ik je graag helpen, maar Linux leer je alleen maar door het zelf te doen.
Ik heb ook een aantal vrienden waarbij ik Linux voor hun servertje geinstalleerd heb. Aangezien ik alles heb ingesteld, snappen ze er zelf de ballen van en is het ook niet echt uitdagend meer voor ze om helemaal in Linux te duiken (bijkomend gevolg is wel dat ik elke keer aan kan komen draven als ze een probleem hebben:().
Wat ik wil zeggen is dit: "Zorg dat je je systeem helemaal zelf op zet. Koop een goed boek erbij of kijk op de verschillende websites, hoe je dit moet doen.
Ten eerste geeft het een goed gevoel als je na aardig wat zwoegen een goed werkend systeem hebt staan en ten tweede ben je meteen een beetje wegwijs in je eigen systeem

Succes ermee in ieder geval

Niels

• Triple-D
Tnx, dat heb ik idd veel gelezen, dat je alles zelf moet lezen.

Ik doe wel een shot.
Ben eerst nog aan het downloaden :( Pas om 11 uur klaar.
Pagina: 1