Toon posts:

laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

even een vraagje aangaande een laptop kopen :-)

Ik wil binnenkort een laptop gaan kopen en twijfel op dit moment tussen 2 soorten laptops:

- Compaq Presario CQ70-210ED voor 630,-

- ACER Aspire 7730G-644G32MN voo 650

Beide laptops hebben een 17 inch scherm en een 320 GB harddisk en volgens mij videokaarten die redelijk met elkaar overeenkomen. De Compaq heeft een GeForce 9200M GE en de Acer een GeForce 9300M GS, allebei met 256 MB. Of zit er toch nog wel een noemenswaardig verschil tussen, de ene is GE, de andere GS..?

Nu zit het verschil denk ik voornamelijk in de processor:

De Acer: t6400 core 2 duo - 2 GHz met 2 MB cache

Compaq: t3400 dual core - 2,16 GHz met 1 MB cache

De t3400 is dus een iets oudere processor, maar wel met een ietsjes hogere kloksnelheid.

Volgens http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html het verschil:

t6400 een score van 1,291
t3400 een score van 1,126

Maar volgens http://www.notebookcheck....enchmarklijst.2876.0.html is de t3400 weer wat beter:

t3400 op de 56ste plaats
t6400 op de 58ste plaats

Welke benchmarks denken jullie dat het betrouwbaarst zijn?

De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor internetten en programmeren, programma's als bijvoorbeeld Adobe CS4 en Photoshop moeten soepel lopen en het zou prettig zijn als de laptop snel is en goed draait met meerdere programma's tegelijk. Ik begrijp dat HP Compaq een betere naservice verleent, maar ik vind de beeldschermen van Acer wel erg mooi, of is dat verschil te klein om waar te nemen? En heeft de Acer misschien een langere accuduur vanwege de core 2 duo processor?

Dus de Compaq de Acer of heeft iemand nog een ander goed alternatief? :-)

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-01 20:30
De T6400 zal in de meeste situaties iets sneller zijn door het grotere cachegeheugen, maar het verschil is klein.

De videokaart is voor jou totaal niet van belang. Slechts wanneer je met 3D (spellen en CAD) aan de gang gaat hoef je op snelheidsverschillen bij de videokaart te letten.

Je hebt het ook over accuduur, dan kun je zelfs beter een onboard grafische chip nemen, die verbruikt minder stroom dan een aparte videokaart met eigen geheugen. Ook zou een Intel Core 2 Duo Pxxxx serie nog weer wat minder stroom verbruiken.

Acer zou ik persoonlijk nooit aanraden, gezien de betrouwbaarheid en service.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:22
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Basis Notebook - december 2008. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.