Zeker een leuke serie, vooral fijn herkenbaar, ik heb vaak tegen die gebouwen (en de brug) aan zitten kijken tijdens de lunch. Vooral ook knap hoe je elke gebouw in de omgeving op de foto hebt behalve degene waarin ik werk
1. Hoewel dit een heel wijd shot is voelt het voor mij toch een beetje claustrofobisch aan door de brug rechts en pier links die erg dichtbij of over de rand heen zitten. Ook had ik hier misschien net iets meer van het water willen zien, de weerspiegeling werkt erg goed.
2. mooie geometrie (geldt voor meer van je foto's en natuurlijk voor de gebouwen op zich) en toffe lucht, gradient helpt je oog de diepte in trekken. Had misschien iets meer van het verdwijnpunt willen zien. En jammer van het Ahold logo, dat trekt wat te veel de aandacht naar mijn mening (maar leuk als je reclame shots voor Ahold maakt natuurlijk).
3. doet mij niet zoveel. Compositie is niet zo interessant en je lucht(wolken) zit helemaal tegen het randje aangedrukt, beetje zonde van de mooie textuur. Let ook op het gebruik van korte lenzen bij rechte lijnen.
4. een betere versie van 3. Beetje overbelicht inderdaad, misschien eens kijken naar een polaroid filter tegen weerspiegelingen? Sowieso wel leuk om je luchten wat interessanter te maken, alhoewel die er hier dan wel weer mooi op staat. Ik had misschien wat meer van het rechter gebouw willen zien, leuke spekkoek.
5. Een beetje saai met je horizon zo in het midden. Ik weet niet hoe je deze gecropt hebt maar was er echt iets mis met de lucht of het water?
6. Favoriet. Goede compositie, mooi horizontaal, goed moment uitgekozen wat betreft het bootje. Je lucht is alleen een beetje overbelicht. Schiet je in RAW? Misschien nog wat aan te doen.
7. Let op je weerspiegelingen, je bent nogal overbelicht hier en daar.
8. Prima kwa puur architectuurshot, fietsers trekken bij mij een beetje te veel aandacht.
9. Ja, leuk met die fietser en voetganger, zoals je al zegt een mooi moment afgewacht. De half open/dichte zijn interessant om maar te kijken maar je verkleining geeft wat problemen met aliassing, vooral bij de laatste(dichtstbijzijnde) rij raampjes op de west muur van het dichtstbijzijnde gebouw.
10. Leuk doorkijkje alleen jammer dat er niet echt iets te zien is aan het einde. Je oog trekt naar het verdwijnpunt en daar is.. niets. Nou ja, een soort bruggetje maar niet heel duidelijk.
11. Misschien wat te druk met de tram maar ik vind hem wel passen. Goede schaduwen op het plein, interessante lijnen. Dat boompje rechts op de verlopende lucht vind ik erg mooi.
12. Toffe compositie, heel goed gedaan met de dame die met haar blik precies de kijklijn in de foto volgt.
Monster van Loch Ness in de verste, aan de krant verkopen!
13. Saai maar wel erg goed saai. Horizon strak in het midden, strak raster centraal en contrasterende ruitjes in het water (golven dus). Mooi minimalistisch. Pas op met twee keer hetzelfde gebouw achter elkaar plaatsen in zo'n serie (doe je vaker, soms storend)
14. Mooi tafreeltje onder aan de trap, futuristisch gebouw torent over de mensen heen. Beetje overbelichte lucht maar niet storend. Syd Mead.
15. Weer hetzelfde gebouw, die vorige is veel beter.
16. Goede schaduwen maar de vertekening stoort me toch een beetje.
17.
Daar links werk ik dus, misschien zit ik daar voor wel op het terras een pilsje te drinken.

Vertekening stoort me weer een beetje maar de balkonnetjes zijn wel leuk, had ik meer aandacht op gevestigd.
algemeen:
- Ik ben niet zo'n fan van zwarte 1-pixel randjes om je foto's, dat kapt je beeld zo abrupt af. Ik vind de witte kaders zoals je ze op je site gebruikt dan een stuk fijner.
- Probeer op te passen met korte lenzen en extreme perspectief shots zoals 3 en 17 waar de randen van je gebouwen dicht tegen de rand van je frame zitten. Het is wel funky, zo'n heftge vertekening maar ik word er een beetje duizelig van. Leuk voor "kunst" fotografie, minder voor architectuur.
- Ik weet het niet zo goed met die groene tint, krijg een beetje een ABN AMRO gevoel erbij. Had wel wat subtieler gekund denk ik, een tikkie tint t.o.v. helemaal B/W. Je tint is ook niet overal hetzelfde.
- de verschillende aspect ratio's kunnen wel maar zijn een beetje onrustig. Vooral de verschillende breedtes als ze zo onder elkaar staan. Misschien leuker als een horizontale galerij.
Over het algemeen geeft dit een goede impressie van de wijk, rustig, modern en sereen maar niet Flevoland.