Speakers spuiten van zilver naar zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:21
Hallo,

Ik zit er over te denken om mijn speakers te verven. Het gaat om de volgende speakers:

Mordaunt-Short
Premiere 302
Zilver

Nu weet ik niet echt om wat voor matriaal het gaat. De 1 zegt dat het van hard kunstof is, de andere zegt van hout met een kunstcoating erop. Heeft iemand ervaring met verven van matrialen? Als ik de topics hier lees dan is het goed om vaak te schuren/verven/schuren/verven, alleen weet ik dus niet 100% zeker wat voor matriaal de behuizing is. Google levert helaas ook niet veel op. Krijg wel keurig de specs te zien, maar niet de matriaal waar het van gemaakt is.

edit: als ik op de website van mordaunt short zelf kijk, dan staat er wel bij: CPC™ drive unit alleen heb geen idee wat CPC is..

[ Voor 21% gewijzigd door Possible op 19-03-2009 23:49 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 23:18
Binnenwerk zal van hout zijn met een kunstof fineerlaag. Die kan je licht opschuren, behandelen met een kunststofprimer en weer licht opschuren en daarna overschilderen/overspuiten. Uiteraard wel alle units demonteren, maar dat spreekt voor zich. De voorkant van de speaker ziet er wat meer plastic uit, klein puntje proberen te schuren dat niet direct opvalt en kijken wat je ziet, als dat zwart wordt kan je er opzich wel vanuit gaan dat het plastic is. Daar kan je ook een kunststofprimer op los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
En niet vergeten goed te ontvetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
mcDavid schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:13:
En niet vergeten goed te ontvetten!
Dat was ik idd nog vergeten ;) En je moet even zelf navragen wat voor verf je los moet laten op plastic, dat weet ik zo ook even niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Als je de handel goed in de kunststofprimer zet kun je gewoon een standaard autolak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik wil namelijk ook mijn staande luidsprekers gaan doen. Had idd. al geinformeerd hoe je het fineer moet behandelen en dat je dat inderdaad gewoon kan overspuiten met autolak. Heb er alleen nog niet echt de tijd voor gevonden. Die luidsprekers zijn enorm en je moet alles demonteren, daarna schuren en ik moet ook nog wat stootplekjes bijwerken, best wat werk dus.
Pagina: 1