Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:55
Ik heb een toshiba p300 13m, deze laptop is 8 maanden oud en heeft altijd goed gewerkt. Afgelopen week had ik mijn hd eruit gehaald en laten vallen. De hd draaide niet! Erin gedaan en werkte gewoon nog. Allemaal tests gedaan en niks wijst erop dat hij beschadigt is of minder presteert.
Alleen nu zit ik met een ander probleem sinds paar dagen. Mijn laptop gaat zomaar uit! hij ligt aan het stroom maar krijgt helemaal niks meer door. Zelfs het lampje van laden brand niet meer. Ook kan hij via de normale startknop niet meer aan. Na 4 keer de accu eruit gehaald te hebben mijn laptop 5 keer ondersteboven hebben gehad werkt hij opeens weer. Ook laad hij weer met het bekende lampje. Wat kan dit zijn ??Wat heb ik geprobeert:
-zonder accu starten
-herstelpunt, maar dit zit 100% hardwarematig. Ook al crasht de hele pc dan moet dat lampje toch branden.
-Hd diagnose, orthos strees prime,atitool artifacts test

Ook heb ik net een hardware reset van toshiba uitgevoerd. Hij loopt nu al paar uur stabiel. maar dit zal de oplossing ook niet zijn naar alles wat ik geprobeerd heb.Zowel dan post ik dat.

Iemand nog enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
-zonder accu starten
-herstelpunt, maar dit zit 100% hardwarematig. Ook al crasht de hele pc dan moet dat lampje toch branden.
-Hd diagnose, orthos strees prime,atitool artifacts test
En wat was het resultaat dan... Ik kan ook een baksteen laten vallen van een flat. Resultaat? Geen flauw idee :N

Kortom, geef aan wat je hebt getest (welk programma) en wat het resultaat was. Eerlijk gezegd zou ik een nieuwe HDD halen en hoe dan ook een backup maken van je data. Laten vallen is niet goed en dat hij het nog doet hoeft niet te zeggen dat hij het in alle condities goed doet. Brak geheugen werkt ook goed, totdat de chip wordt aangesproken die kapot is bijvoorbeeld.

Als ik je tekst goed lees is je hdd gevallen en niet je laptop? Vind maar vaag dat hij zo vreemd doet. Kan best zijn dat de hdd zelf wel werkt, maar zorgt voor rare bijwerkingen voor wat betreft de voeding. Verder, in wat voor toestand heb je de hdd er uit gehaald? Accu wel uit je laptop en jezelf even geaard aan een verwarming ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 20-03-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:55
Antwoord op vraag van (tweaker)

De reden dat hij zomaar uitviel was omdat het moederbord defect was.Dit gaf verschillende artifacts. Ik MOEST hem van Toshiba opsturen omdat anders de garantie zou vervallen :)
Daarna was hij weer als nieuw omdat zowat alles bijna vervangen is.