Toon posts:

Zyxel enkel als router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Telfort abo met een Zyxel 2606HW modem/VOIP/Router en ga over naar Alice. Zij geven een minimale modem Allied Data CopperJet 1616, dus ik moet er een wireless router achter hangen. Kan ik de Zyxel daar dan achterhangen? Deze heeft 4 ethernetpoorten (RJ-45) en 1 ADSL poort (RJ-11) dus geen WAN, zoals bij een normale router. Zo ja hoe stel ik de Zyzel dan in en hoe sluit ik me aan? :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Stel de DHCP-server van je ZyXel zo in, dat hij het IP-adres van je modem als gateway en dns-server doorgeeft aan de clients.

Wel een beetje basic dit verder.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Je kan 'm erachter hangen, maar niet als router. Het enige wat 'ie dan doet is switchen en een AP zijn. Kwestie van het ding een IP geven aan de LAN-kant wat in de range van de Copperjet zit (en wat uiteraard vrij is), daarna is 'ie gewoon bruikbaar.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zonder WAN aansluiting kan je deze Zyxel dus niet gebruiken als router achter de Allied Data router. Hooguit kan je het switch gedeelte gebruiken door via een uplink/crosskabel de switch aan te sluiten op de Allied Data.

Als de AD Copperjet alleen een modem is, zal je een aparte wireless router (geen modem router) aan moeten schaffen die je er achteraan kan plaatsen.

Die zijn er in mijn ogen genoeg te vinden, ook tweedehands. :)