Toon posts:

Raar temps na catalyst 9.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sinds ik catalyst 9.3 installeerde word mijn 4870x2 ineens idle 80°,
bij catalyst 9.2 hing idle temp rond 45°
Ik heb niets veranderd aan config, niets aan instelling of wat dan ook.
Voor install 45°, na install ineens 80°
Weet iemand misschien hoe dit kan ?
Ik begrijp er helemaal niks van :/

Verwijderd

Draaien je fans wel op dezelfde snelheid als voorheen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volledig dezelfde instellingen,
tenzij de auto-fan regeling ineens de fan bij idle op 0% zet :/

Verwijderd

Op 0% wordt ie wel warmer dan dat. Radeons horen heet te lopen tegenwoordig. Maar lager, en dus stiller, kan wel. Je kunt met Rivatuner een custom profiel maken. Dat heb ik sowieso al gedaan. Ik moet 9.3 nog installeren.

http://hardforum.com/show...45181&highlight=rivatuner

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt
ik zal het hiermee proberen en hier wat posten als het werkt.
Ondertussen staat de auto-fan weer aan, 27% dus, en loopt de gpu weer +50° aan :/
Het rare is, 2 uur COD4, met fps config geeft bij 40% fan speed max 50° aan

Verwijderd

Het kan zijn dat ie een bepaalde temperatuur probeert te handhaven. Bij meer load draait ie harder maar niet harder dan nodig. Op het geluid te beperken.

Met GPU-Z kun je een log bijhouden dan weet je precies wat de temps geweest zijn en de fanspeed.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een rivatuner profiel aangemaakt en het is terug zoals voordien, nuja ongeveer toch
Bedankt voor de snelle hulp ;)

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 18:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb gisteren CCC 9.3 op XP x64 (met SP2) geïnstalleerd, en door dit topic ben ik even gaan kijken.
Moest nog even het slotje inklikken en OK blablabla. Bleek dat de fan op 50% ingesteld stond (heb zelf ook de HD4870X2) en core 1 bleek toen 33C te zijn en core 2 27C. Overigens draaien beide cores wel op de 2D snelheid (507/500).
Beetje vaag dus dat jouw HD4870X2 80C+ is in idle stand en bij mij bijna 50C koeler standaard, danwel met de 50% instelling..?
EDIT: Trouwens het geluid van mijn videokaart heb ik niet echt gemerkt aangezien ik zelf zo kansloos ben om 2x 140mm casefans op 2000TPM te laten lopen en 2x 120mm cpu-fans op 3000TPM. :o

[ Voor 17% gewijzigd door Dijkertje op 19-03-2009 23:13 . Reden: casefans PC :D ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

Dijkertje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:11:
Ik heb gisteren CCC 9.3 op XP x64 (met SP2) geïnstalleerd, en door dit topic ben ik even gaan kijken.
Moest nog even het slotje inklikken en OK blablabla. Bleek dat de fan op 50% ingesteld stond (heb zelf ook de HD4870X2) en core 1 bleek toen 33C te zijn en core 2 27C. Overigens draaien beide cores wel op de 2D snelheid (507/500).
Beetje vaag dus dat jouw HD4870X2 80C+ is in idle stand en bij mij bijna 50C koeler standaard, danwel met de 50% instelling..?
misschien dat de TS zijn oude drivers niet helemaal verwijdert heeft. Een paar kleine instellingen die zijn blijven hangen gooien heel vaak roet in het eten. ATI meuk uninstallen via de officiele installer en vervolgens driver cleaner pro er overheen halen (in veilige modus het liefst). Dan restarten en nogmaals driver cleaner pro doen om te kijken of alles weg is. Vervolgens de nieuwe drivers er op knallen.

een bug in de nieuwe driver kan natuurlijk ook ;)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Dijkertje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:11:
EDIT: Trouwens het geluid van mijn videokaart heb ik niet echt gemerkt aangezien ik zelf zo kansloos ben om 2x 140mm casefans op 2000TPM te laten lopen en 2x 120mm cpu-fans op 3000TPM. :o
Wel dit had ik dus eerst ook, zelfde temps met fan speed 40% nu doet hij het op zelfde fan speed 10 graden warmer,
En het driver probleem van uninstallen is geen mogelijkheid aangezien ik nooit iets heb veranderd. Idle stond fan altijd op manual, bij gamen zette ik deze op 40-50%

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de makkelijkste uitweg gekozen
namelijk systeemherstel, nu lopen de temps terug op 40° bij 27% fan speed
bedankt voor de hulp ^^
Pagina: 1