VGA: Verkeerde resolutie gekozen... nu kan ik niet terug...

Pagina: 1
Acties:

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 20:31
Bizar verhaal:

Ik heb mijn MAC MINI (model 2009) via VGA adapter aan mijn Samsung 40A656 aangesloten. Ik was wat aan het knoeien met resoluties en daarbij ging blijkbaar iets verkeerd. De TV zei: Niet ondersteund. Normaal gesproken schiet de MAC dan na enige seconden terug... nu dus niet en ben ik trapped.

Wat ik ook doe, ik krijg geen beeld meer (behalve bij opstarten het grijze scherm met Apple logo)

Ik heb nog wel een Mini DVI --> DVI kabel maar deze geeft een slecht beeld. Ik kan daarmee dus wel IN mijn MAC komen om dingen in te stellen maar daar kan ik alleen de resolutie voor de DVI poort instellen. Ik wil dus graag terug naar de VGA poort...

Iemand een tip? Ik zal vast iets eenvoudigs over het hoofd zien maar ik kan nergens vinden wat! Is er bij startup niet een mogelijkheid middels een listige toetscombinatie de resolutie aan te passen of zo ?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:02

MsG

Forumzwerver

Is er geen function button combinatie op je mac waarmee je kan switchen tussen interne scherm en een losse?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Hij heeft een Mac Mini, die heeft geen intern scherm :P
Maar als je beeld hebt, kun je naar de map Bibliotheek en dan naar Preferences, en daar is een bestand com.apple.windowserver.plist je zou kunnen proberen om die te wissen, in dit bestand staan al je display configuraties. Of maak een back-up (door het bestand een andere naam te geven) zodat je ook weer terug kunt als dit het probleem alleen maar erger maakt ;)
Er is trouwens ook een (kopie?) van dit bestand in Gebruikersnaam > Bibliotheek > Preferences, mocht het eerste nog niets uithalen.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Booten in Safe mode of anders in Single-user mode. Daarna kun je eventueel de oplossing van Digistorm uitvoeren :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 20:31
Daedalus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:47:
Booten in Safe mode of anders in Single-user mode. Daarna kun je eventueel de oplossing van Digistorm uitvoeren :)
Phew... gelukt! Safe mode was de oplossing. Het duurde vrij lang voor het inlogscherm verscheen maar toen kreeg ik gelijk weer beeld in VGA. Dus blijkbaar heeft ie toen wat zaken gerepareerd of teruggezet ! Ik hoefde dus niet de acties die Digistorm voorstelde uit te voeren. Had me als compleet nieuwe apple gebruiker ook net even te spannend geleken.

Tjonge... ik ben hier erg blij mee! Thnx _/-\o_