Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zojuist bekeek ik even de tarieven van mijn Hi-abonnement.

[quote]Een sms ontvangen, ter bevestiging dat je een Voicemail hebt, is ook in het buitenland altijd gratis. Bij het beluisteren van je Voicemail betaal je gewoon het tarief voor bellen in het buitenland.[quote]
Klinkt netjes, tot zover. Daarna verbaasde ik mij over het volgende stukje, over bellen/gebeld worden in het buitenland:
In het buitenland betaal je met een Hi Abonnement, anders dan in Nederland, ook als iemand je Voicemail inspreekt. Als iemand je in het buitenland belt en je Voicemail bereikt, dan betaal je het internationale tarief voor het inkomende gesprek én het internationale tarief voor het doorschakelen (terug) naar de Voicemail-box in Nederland.
Met andere woorden: in de situatie dat ik bijvoorbeeld in Engeland ben, en mijn telefoon niet kan opnemen en iemand spreekt een voicemailbericht van 2 minuten in, dan kost het mij dus 2x €0.26 voor het gebeld worden in Engeland, plus 2x €0.55 wat samen €1.62 maakt. Wanneer dit een aantal keer voorkomt ben je zo een paar tientjes kwijt zonder ook maar iemand nog gesproken te hebben. Zou dit ook gelden wanneer je je telefoon wel bij je hebt, maar uit hebt staan?

Interpreteer ik dit verkeerd of is het daadwerkelijk zo duur?

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 20-03-2009 16:01 . Reden: overbodige smiley weg gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben niet op de hoogte van de tarieven, maar het kost je idd geld als je in het buitenland bent en iemand spreekt jouw voicemail in.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:24
Wat je zegt is juist. Als je je mobiel eenmaal aangehad hebt in het buitenland en je zet hem vervolgens uit, dan 'weet' de provider dat je in engeland zit/zat omdat je je daar tijdens het uitzetten hebt 'afgemeld'. Of je nu je mobiel uit laat staan, zelfs al ben je weer in Nederland, dan betaal je nog steeds dat internationale tarief.

Op zich is het logisch, want je voicemail is niks anders dan je mobiele telefoon doorschakelen naar een ander nummer (je voicemail in dit geval), maar het is wel een mooie vorm van geldklopperij. Tip: zet je voicemail uit als je naar het buitenland gaat, dan heb je in ieder geval nooit problemen!

[ Voor 8% gewijzigd door Naafkap op 20-03-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 22:21
Tip: Zet je hele voicemail uit, je moet er toch al voor betalen. En als ik niet op kan nemen, sms'en ze mij maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Termi schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:51:
Tip: Zet je hele voicemail uit, je moet er toch al voor betalen. En als ik niet op kan nemen, sms'en ze mij maar :).
Helaas gaat dat niet bij de meeste providers. Je kan zelfs niet wijzigen dat de voicemail pas na > 10 seconden afgaat.

*Prepaid that is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 13:22

jelle.

Product Owner
Snake schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:53:
[...]

Helaas gaat dat niet bij de meeste providers. Je kan zelfs niet wijzigen dat de voicemail pas na > 10 seconden afgaat.

*Prepaid that is.
Bij Hi/KPN kan dat gewoon via 12339. Ook voor prepaid trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

jelle. schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:11:
[...]

Bij Hi/KPN kan dat gewoon via 12339. Ook voor prepaid trouwens.
Ik denk da'k hierboven verkeerd heb gelezen. What was I thinking. Hier kunnen we die wel UITZETTEN.

Maar de tijd dat het duurt eer de voicemail opneemt niet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 14:59
spone schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:36:

[...]
*knip*
dan kost het mij dus 2x €0.26 voor het gebeld worden in Engeland, plus 2x €0.55 wat samen €1.62 maakt.

Interpreteer ik dit verkeerd of is het daadwerkelijk zo duur?
Bijna goed, je betaald voor het ontvangen eenmalig en het doorschakelen eenmaling. Dus € 0,29 voor het ontvangen en € 0,58 voor het doorschakelen. (Genoemde prijzen zijn maximale EU tarieven volgens wet bepaald, deze kunnen per provider anders zijn).
Snake schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:15:
[...]

Ik denk da'k hierboven verkeerd heb gelezen. What was I thinking. Hier kunnen we die wel UITZETTEN.

Maar de tijd dat het duurt eer de voicemail opneemt niet.
Klopt, niet bij KPN/Hi. Wel bij Telfort, Vodafone en T-Mobile volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Capa op 21-03-2009 11:10 ]

Pagina: 1