Zojuist bekeek ik even de tarieven van mijn Hi-abonnement.
[quote]Een sms ontvangen, ter bevestiging dat je een Voicemail hebt, is ook in het buitenland altijd gratis. Bij het beluisteren van je Voicemail betaal je gewoon het tarief voor bellen in het buitenland.[quote]
Klinkt netjes, tot zover. Daarna verbaasde ik mij over het volgende stukje, over bellen/gebeld worden in het buitenland:
Interpreteer ik dit verkeerd of is het daadwerkelijk zo duur?
[quote]Een sms ontvangen, ter bevestiging dat je een Voicemail hebt, is ook in het buitenland altijd gratis. Bij het beluisteren van je Voicemail betaal je gewoon het tarief voor bellen in het buitenland.[quote]
Klinkt netjes, tot zover. Daarna verbaasde ik mij over het volgende stukje, over bellen/gebeld worden in het buitenland:
Met andere woorden: in de situatie dat ik bijvoorbeeld in Engeland ben, en mijn telefoon niet kan opnemen en iemand spreekt een voicemailbericht van 2 minuten in, dan kost het mij dus 2x €0.26 voor het gebeld worden in Engeland, plus 2x €0.55 wat samen €1.62 maakt. Wanneer dit een aantal keer voorkomt ben je zo een paar tientjes kwijt zonder ook maar iemand nog gesproken te hebben. Zou dit ook gelden wanneer je je telefoon wel bij je hebt, maar uit hebt staan?In het buitenland betaal je met een Hi Abonnement, anders dan in Nederland, ook als iemand je Voicemail inspreekt. Als iemand je in het buitenland belt en je Voicemail bereikt, dan betaal je het internationale tarief voor het inkomende gesprek én het internationale tarief voor het doorschakelen (terug) naar de Voicemail-box in Nederland.
Interpreteer ik dit verkeerd of is het daadwerkelijk zo duur?
[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 20-03-2009 16:01 . Reden: overbodige smiley weg gehaald ]