Toon posts:

IAS-Radius en roaming profiles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal we zitten met een klein :P probleem het volgende.

We hebben een Windows 2003 Enterprise editie die werkt als DC met Active Directory daarnaast fungeert deze ook als DHCP en DNS server en nu ook als een IAS server waarmee clients (win xp pro) draadloze Authenticatie krijgen. Er wordt een Linksys wrt110 gebruikt voor de verbinding tussen de server en de draadloze clients.

Daarnaast hebben we een SuSE 10.2 server met SAMBA die als fileserver dient.

Nu werkt opzich alles, behalve dat als we bedraad inloggen alles werkt namelijk inloggen en de shares worden goed weer gegeven en zijn berijkbaar, zowel op de suse server als de Home folder die op de winodws server staan.
Maar als we het draadloos doen krijgen we de melding dat het zwervend profiel niet kan worden geladen omdat het netwerkpad niet berijkbaar zou zijn.

We hebben alle permissies na gekeken zowel van de groepen als die van remote access policies. ook hebben we zowel het UNC pad als IP adres geprobeerd dit mocht niet baten.

ik hoop dat iemand van hier ons verder kan helpen mocht er nog iets missen of willlen jullie meer info hoor ik dat graag uiteraard.

Groeten,
PL3XAN

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 09:38
Maak je op die werkplekken gebruik van Wireless Zero Config van Microsoft of van de driver/applicatie van de leverancier van de draadloze netwerkkaart?
Het probleem zit 'm volgens mij in de volgordelijkheid: bij het inloggen wordt direct het profiel van de gebruiker geladen, maar omdat de gebruiker nog niet is aangemeld op het WLAN, kan deze niet bij de netwerkschijven.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-03 13:59
mbaltus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:47:
Maak je op die werkplekken gebruik van Wireless Zero Config van Microsoft of van de driver/applicatie van de leverancier van de draadloze netwerkkaart?
Het probleem zit 'm volgens mij in de volgordelijkheid: bij het inloggen wordt direct het profiel van de gebruiker geladen, maar omdat de gebruiker nog niet is aangemeld op het WLAN, kan deze niet bij de netwerkschijven.
En dat is vrij eenvoudig aan te passen door een key in je policy:

Afbeeldingslocatie: http://xs537.xs.to/xs537/09125/150407997.png

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de late reactie..
We hebben de group policy aan gepast maar dit gaf niet helemaal het gewenste resultaat.

Wat we nu wel hebben dat bij 1 nieuw aangemaakt gebruiker het wel werkt allen de drive mapping naar de home folder niet maar dit willen we ook doen dmv. folder redirection van de My Documents en dit lijkt wel gewoon te synchroniseren. en de mapping naar de SuSe Fileserver werkt ook met deze gebruiker. Maar dan ook alleen met die gebruiker.

Groeten,
PL3XAN