Toon posts:

Crosscable probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus Commando. Daarop zitten twee LAN-aansluitingen.. Ik denk dan kan je kabel van router naar LAN1 doen, en dan van LAN2 met een kabel naar laptop van vriend.. zodat we samen kunnen gamen XD Nu hoorde ik dat je daarvoor een Crosscable nodig hebt. Dus ik naar de winkel om een Crosscable te kopen.. Na aansluiten kreeg ik geen verbinding :S Veel geklooi met Netwerk installeren maar het werkt allemaal niet :S We gebruiken allebei Windows Vista.. Hij geeft wel aan dat er een lokaal netwerk is, maar we kunnen geen gebruik maken van het internet. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand helpen?,

Mvg,

Robin Burggraaf

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Zover ik weet zijn het beide gigabit aansluitingen op die commando en bij gigabit bestaat een cross cable niet meer.
Wil je vervolgens ook kunnen internetten via de doorgeluste adapter, dan moet je de 2 adapters bridgen.

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 19-03-2009 20:08 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 18:49
Als je een router gebruikt kun je gewoon twee straight kabels nemen hoor, je hebt je verkeerd laten informeren sowieso. Daarnaast zou het tegenwoordig eigenlijk geen verschil meer mogen maken, nagenoeg alle apparaten kunnen zich wel aanpassen aan de kabel. ik zou je adviseren de kabels te vervangen voor straight kabels, voor de zekerheid, om te controleren of dat misschien helpt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:02:
Hij geeft wel aan dat er een lokaal netwerk is, maar we kunnen geen gebruik maken van het internet. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand helpen?,
De fysieke verbinding is er in elkgeval. Nu moet je windows nog vertellen dat jij je internet verbinding die binnenkomt op de ene nic door wilt lussen naar de ander. Anders gaat het niet werken:
http://www.lytebyte.com/2...her-computer-using-vista/
(willekeurige hit uit google) Anders zelf even googlelen, of hier op got zoeken hoe je je probleem kan oplossen. Je zult even op de juiste "knopjes" moeten drukken voordat het gaat werken. Vista kan natuurlijk niet raden wat jij nou wel en niet wilt met die 2e netwerkkaart. Je computer moet in jouw geval namelijk als een soort router gaan werken, daar moet je wat dingen voor instellen.

Wat crosscable betreft of niet.. maakt niet uit... zo gaat het ook wel werken.
Het handigste uiteraard is beide pc's aan de router hangen.. Maar je zal wel redenen hebben om het zo op te willen lossen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 19-03-2009 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn router staat beneden, en mijn computer staat 2 etages hoger.. om dan daarnaast een hele kabel van benede naar boven te trekken voor die laptop,, niet zo´n intresse in XD Ik ga dat proberen van jou Job! Bedankt alvast!! Nog meer ideeën zijn altijd welkom

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Niet ergens nog een switchje en een paar patchkabeltjes liggen?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat zijn je netwerk instellingen voor beiden pc's (en de 2de kaart)?

Zoals Job al aangaf, moet je ze wel een paar dingen vertellen. Immers ze krijgen bij cross geen instellingen van de router door.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1