[macbook] macbook verkopen..hoe gegevens verwijderen??

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Vanavond komt een koper mijn macbook ophalen maar zit met het volgende:

Ik heb een Admin account aangemaakt en mijn account verwijderd. Daarvoor had ik al mijn mailaccount verwijderd (wellicht overbodig)

Alleen bij het opstarten zie ik in het opstartscherm nog steeds: macbook van Stefan

Hoe haal ik dat weg? En moet ik nog meer dingen weggooien aan persoonlijke gegevens?

Documenten en dat soort dingen hebben er nooit opgestaan dus dat is het probleem niet...

Edit: tijd om opnieuw te installeren heb ik niet...

[ Voor 5% gewijzigd door stefan_el op 19-03-2009 20:02 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:19
Reinstall van OSX? Ik weet alleen niet hoe je dat doet bij een Mac :+

Maar ik weet ook niet hoeveel tijd je hebt :P ? Want XP installeren + drivers enzo (dat heb je op een mac niet gelukkig) ben je zo een uur of meer mee kwijt.

Verwijderd

Als ik mijn laptop zou verkopen:

- Format
- Re-install OS

• stefan_el
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:01:
Als ik mijn laptop zou verkopen:

- Format
- Re-install OS
Ja ik heb hem eigenlijk nooit gebruikt dus dacht dat dat niet nodig zou zijn....heb nooit er iets op gedownload, hij was helemaal nieuw

Nu baal ik ervan dat ik hem niet opnieuw heb geinstalleerd..geen andere manier op persoonlijke gegevens weg te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door stefan_el op 19-03-2009 20:04 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Je hebt geen OS X installatie CD?

Maar wijzig de naam van de laptop maar even onder "System Preferences -> Sharing -> Computer Name"; dit neemt standaard de naam van je eerste user account aan (i.e. "Rob's MacBook" in mijn geval)
..alhoewel, ik weet niet 100% of "macbook van stefan" de vernederlandste versie van "stefan's macbook" is...

[ Voor 95% gewijzigd door r0b op 19-03-2009 20:09 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

stefan_el schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:04:
geen andere manier op persoonlijke gegevens weg te krijgen?
Zat, maar da's voetenwerk. Een reinstall kost je een minuut of 30. Ik betwijfel of met de hand sneller is, zeker als je geen OS-X guru bent.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• stefan_el
r0b schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:05:
jawel, maar geen tijd meer voor en de persoon die hem komt halen kan dat zelf niet. Die wilde een helemaal voorgeinstalleerde macbook met office en firefox enzo...dat zat er dan nog net wel op

• stefan_el

Maar wijzig de naam van de laptop maar even onder "System Preferences -> Sharing -> Computer Name"; dit neemt standaard de naam van je eerste user account aan (i.e. "Rob's MacBook" in mijn geval)
..alhoewel, ik weet niet of "macbook van stefan" de vernederlandste versie van "stefan's macbook" is...
Ik ben geen Mac-guru want werk nog maar heel kort met OS X :)...maar dit helpt me al enorm! Voor de rest staat er niks op dus neem aan dat al mijn gegevens nu weg zijn

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Ok, fijn zo. :)
Je had het gebruikersaccount ook al verwijderd?
Kijk ook /Librarary/Preferences/ nog even na (via Finder) of er nog wat geks staat, en even alle gegevens uit Firefox dumpen als je dat nog niet gedaan hebt :)
(Denk ook om chat logs van Adium/MSN e.d.)
stefan_el schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:09:
[...]
Ik ben geen Mac-guru want werk nog maar heel kort met OS X :)
Dan verkoop je de MacBook omdat je een MacBook Pro wilt, hoop ik voor je? ;)

[ Voor 125% gewijzigd door r0b op 19-03-2009 20:13 ]

• stefan_el
r0b schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:10:
Ok, fijn zo. :)
Je had het gebruikersaccount ook al verwijderd?
Kijk ook /Librarary/Preferences/ nog even na (via Finder) of er nog wat geks staat, en even alle gegevens uit Firefox dumpen als je dat nog niet gedaan hebt :)
(Denk ook om chat logs van Adium/MSN e.d.)

[...]

Dan verkoop je de MacBook omdat je een MacBook Pro wilt, hoop ik voor je? ;)
Msn e.d. ook allemaal nog niet mee gewerkt...reden van verkoop is dat ik toch beter af ben met een iMac...stom achteraf dat ik daar niet direct voor ben gegaan maargoed :)

Sorry voor het openen van een nieuwe thread hiervoor maar zat echt even omhoog want hij kan er elk moment zijn, dan wil ik het allemaal wel in orde hebben
Bedankt voor de snelle reacties!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ondertussen had je hem al opnieuw geïnstalleerd ;) ( Overige talen en printers er even uitgooien om tijd te besparen). Biedt die beste man of vrouw gewoon even een kopje koffie aan terwijl hij draait... Had ik laatst ook toen ik een tweedehands mac ging ophalen bij iemand... zie je gelijk dat hij werkt.

• stefan_el
Nielsvr schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:30:
Ondertussen had je hem al opnieuw geïnstalleerd ;) ( Overige talen en printers er even uitgooien om tijd te besparen). Biedt die beste man of vrouw gewoon even een kopje koffie aan terwijl hij draait... Had ik laatst ook toen ik een tweedehands mac ging ophalen bij iemand... zie je gelijk dat hij werkt.
Tja achteraf wel :)
nouja het is goed zo..

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

..alhoewel, ik weet niet 100% of "macbook van stefan" de vernederlandste versie van "stefan's macbook" is...
offtopic:
Dat is het ja :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tip voor de volgende keer dus: installeer Mac OS X opnieuw :) Kost je een half uur en de machine is gelijk als nieuw. Aangezien de MacBook al is opgehaald kan dit topic wel op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.