Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StyLez01
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2021
Beste mensen,

Tijdje geleden heb ik mijn studie afgerond op het gebied van ICT Niveau 3 MBO. Nu was ik van plan een BBL opleiding te doen op niveau 4, ik heb enkele bedrijven benaderd maar helaas. Ook heb ik mijn CV upgeload naar Monsterboard.nl en ben meerdere malen opgebeld door verschillende uitzendbureaus met de functie voor helpdesk medewerkers en dat is niet wat ik mijn gedachten heb staan dus heb ik ze afgekeurd.
ook ben ik benaderd door Neomax, Peak-it en Centric waarvan mijn interesse wel is opgewekt, dus ben ik misschien van plan om daar te werken full time (dus geen BBL) alleen lees ik op de forums van dat je je Niveau 4 diploma alsnog kan behalen bij die bedrijven klopt dit?? PLus je kan ook groeien binnen het bedrijf.
dus moet ik een keuze maken tussen de 3 maar ik weet niet precies welk ik moet kiezen. graag jullie ervaringen/meningen hierover in et kort.

Verwijderd

Maak een afspraak met ze en leg het voor. Je zult snel genoeg te weten komen in hoeverre je een opleiding kunt doen en je krijgt een gevoel bij het bedrijf. Over alle drie de bedrijven zul je negatieve en positieve verhalen vinden, uiteindelijk moet jij er zelf werken. Nogmaal, ga gewoon gesprek met ze aan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38
Bij dergelijke bedrijven heb je vaak de mogelijkheid intern opgeleid te worden tot wat je wilt, en wat zij nodig hebben. In ruil daarvoor teken je echter vaak wel om de kosten terug te betalen indien je binnen x jaar stopt.
Daarbij zul je, zeker in het begin, volgens mij, veel op de weg zitten om van klus naar klus te reizen.

Het schijnt overigens dat genoemde bedrijven wel eens vrouwelijke "figuranten" op de werkvloer zetten tijdens je solicitatie, omdat mannen hier schijnbaar "onbewust" extra door geprikkeld worden te tekenen. Die prettig te bekijken collega's zie je vanaf je 1ste werkdag echter niet meer terug ;)

• StyLez01
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2021
aha ok. inprincipe is het zo. stel als ik BBL niv 4 afrond heb ik niveau 4 diploma met enige werkervaring (+- 2jaar?) en kan overstappen naar de HBO, of als ik bij 1 van die bedrijven langs ga en dienst ben , vervolgens is het 2 jaar later en wat levert dat op tegenover als ik BBL niv 4 deed.

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24

V525

.

Om een kort antwoord te geven:

Ga nooit via lui als peak it / q motion etc etc aan het werk.

- Je krijgt een een flut salaris ( Ook al ben je beginner dan nog is het vaak net boven het minimum )
- Het werk is van een onwijs laag niveau ( Pc's verhuizen, printers de hele dag aansluiten etc etc kortom je leert niks )
- 0 doorgroeimogelijkheden
- Geen vastigheid

en zo kan ik nog wel even doorgaan. ( Uiteraard is dit mijn mening en beleving er zullen vast uitzonderingen zijn ) Toen ik een kleine 2 Jaar geleden van me MBO Niv 4 afkwam stond ik voor hetzelfde probleem.
CV op monsterboard en ik werd letterlijk platgebeld door dit soort lui. Allemaal vertelde ze dat ze geweldig werk hadden. Helpdeskmedewerker met een wereld salaris van 1300 euro. Even voor de duidelijkheid ik denk dat ik wel totaal op 10 gesprekken ben geweest om een duidelijk beeld voor mij zelf te creeren.

Bij alle bureau's als peak it lag het gemiddelde salaris op 1400 en het werk was van een laag niveau + een toyota aigo volgestickerd met peak it 8)7 8)7 Ik heb dit werk dan ook een half jaar gedaan, maar daarna ben ik rechtstreeks gaan solliciteren bij bedrijven.Salaris ligt dan een stuk hoger ( Natuurlijk moet je wel onderhandelen! ) begon op 1900 zit nu al op 2200 ( Jaar later, leeftijd 21 ) en geloof me het werk is velen malen beter dan helpdeskmedewerker + een in mijn geval leuke auto ( Seat Leon zonder reclame ) Ik zit zelf in de buitendienst als field service engineer

[ Voor 7% gewijzigd door V525 op 19-03-2009 20:39 ]

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10 23:24

V525

.

kick

Verwijderd

Wat is de bedoeling van je kick :?
Pagina: 1