[Nummerbehoud] van Telfort naar T-mobile, en opzegtermijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Topicstarter
Hallo,

Ik heb tot 05-06-09 een abbonement lopen bij telfort, nu heb ik een nieuw contract afgesloten bij T-mobile vanaf 05-06-09 en daar heb ik de simkaart al van in huis.

Heb op 05-03-2009 de nieuwe aanvraag gedaan bij T-mobile + het verzoek voor nummerbehoud, dit omdat telfort een opzegtermijn van 3 maanden heeft.
Daarna telfort gebeld die dag en die zei dat zodra het nummerbehoud aanvraag binnen was het abbonement opgezegd zou worden en niet verlengd zou worden, was dus gerustgesteld.

Nu krijg ik vandaag brief van T-mobile op de mat met de mededeling: "Volgens de provider staat het nummer 06xxxxxx niet in hun systeem" en is het nummerbehoud afgewezen.

Daarna vandaag T-mobile opgebeld (geprobeerd) na een half uur in de wacht te hebben gestaan maar opgehangen omdat het een behoorlijk dure grap werd, daarna heb ik telfort gebeld.
Telfort vertelde mij dat op de aanvraag die T-mobile hun had gestuurd als oude provider "ben" staat en dat daardoor de nummerbehoud aanvraag afgewezen is.
Werd mij verteld dat ik via T-mobile een nieuwe aanvraag moet insturen.

Daarna heb ik gevraagd of ondertussen wel het abbonement opgezegd is zodat ze het bij telfort niet stilzwijgend mijn contract verlengd en mij extra op de kosten jaagt, vertelde de medewerker mij dat het abbonement pas opgezegd kan worden als het nummer is overgezet anders raak je je nummer kwijt.

Als ik mijn nummer wil houden dan kan ik mijn abbonement niet opzeggen nu, daardoor kan ik dus ook niet binnen de 3 maanden opzegtermijn mijn abbonement opzeggen bij telfort 8)7
Had ik eerder mijn nummerbehoud aanvraag moeten insturen.

Kan telfort dit zomaar maken? Gewoon zeggen: Als je nu (19-03-09) je abbonement opzegt dat nog tot (05-06-09) loopt, dat je dan geen mogelijkheid meer hebt voor nummerbehoud?
Ik moet toch gewoon mijn nummer tussen nu 19-03 en 05-09 de einddatum mijn nummer kunnen overzetten?
Zoals het er nu voor staat wordt mijn abbonement bij telfort dus gewoon verlengd totdat bij telfort een correcte nummerbehoud aanvraag binnen is + extra 3 maanden :|
Kan nog wel 1 of 2 keer misgaan bij T-mobile en ondertussen zit ik aan telfort vast dat kan toch niet.

Hopelijk kan iemand mij advies geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je hebt een opzegtermijn van 3 maanden. Als je abonnement tot 5/6 loopt, moest je uiterlijk 5/3 opgezegd hebben. Je drie maanden opzegtermijn "schuift" nu mee, als T-Mobile bijvoorbeeld op 24/3 nu de nummerbehoud aanvraag bij Telfort indient, loopt je Telfort abonnement tot 24/6.

Als je niet afhankelijk wilt zijn van de (on)mogelijkheden van T-Mobile, kan je ook zelfstandig je Telfort abonnement opzeggen en aangeven dat je je nummer wil behouden (vanaf dat moment gaan de 3 maanden opzegtermijn in). Je nieuwe provider moet uiterlijk 2 weken voordat je aansluiting wordt beëindigd, je nummer claimen bij je oude aanbieder.

In dat laatste geval is het wel van belang dat je bij T-Mobile aangeeft dat je zelf al hebt opgezegd bij Telfort, soms wordt een aanvraag nummerbehoud gezien als een "nieuwe" opzegging en gaan opnieuw de drie maanden in.

Succes!

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

Als binnen 1 maand na afwijzing de aanvraag opnieuw gedaan wordt, wordt dezelfde einddatum aangehouden. Dat heb ik zelf nog ervaren zo'n 7 maanden geleden. Het betrof nummerbehoud van KPN naar T-Mobile van een familielid. KPN deed nogal moeilijk.

Dat T-Mobile de aanvraag verkeerd gedaan zou hebben onder de oude provider Ben kan volgens mij niet eens. In het nummerbehoudsysteem worden providers met afkortingen van maximaal vier letters weergegeven. Zo is de afkorting voor Vodafone nog afgeleid van Libertel en T-Mobile heeft dus de afkorting Ben. Voor zover ik weet wordt dit nu nog steeds zo gedaan. Ik denk dat die medewerker van Telfort zich vergist heeft en nog het een en ander moet leren. :)

Bel gewoon even met de klantenservice (0800-7111 is toch echt nog steeds gratis hoor!). Als je iemand aan de lijn krijgt met verstand van zaken moet het wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 23:46
PM je nummer is, zal ik eens even kijken wat er verkeerd staat. Ben nu aan het werk (kut zaterdagen :() , morgen niet, maandag weer wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279511

Geroldi, ga eens aan het werk man ;p

Gewoon T-mobile een nieuwe aanvraag in laten dienen met de juiste provider en sim-kaart nummer.

Wat de Telfort klantenservice medewerker jou heeft verteld is trouwens onzin. Je kan nu gewoon je Telfort nummer opzeggen, en dan NOG kan T-mobile een aanvraag indienen om het nummer mee te nemen. Maakt niets uit. Lijkt me handig, want dan ben je dus wel op tijd, en anders niet.

Dus of: T-mobile nieuwe aanvraag (wordt dan ook auto. opgezegd)
of: Opzeggen bij Telfort, daarna aanvraag bij T-mobile.

In beide gevallen hou jij je nummer.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 279511 op 21-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 279511 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:57:
Geroldi, ga eens aan het werk man ;p

Gewoon T-mobile een nieuwe aanvraag in laten dienen met de juiste provider en sim-kaart nummer.

Wat de Telfort klantenservice medewerker jou heeft verteld is trouwens onzin. Je kan nu gewoon je Telfort nummer opzeggen, en dan NOG kan T-mobile een aanvraag indienen om het nummer mee te nemen. Maakt niets uit. Lijkt me handig, want dan ben je dus wel op tijd, en anders niet.

Dus of: T-mobile nieuwe aanvraag (wordt dan ook auto. opgezegd)
of: Opzeggen bij Telfort, daarna aanvraag bij T-mobile.

In beide gevallen hou jij je nummer.
Kan geen email adres op je profiel vinden helaas, je kunt eventueel mij een mail sturen me mail staat op mijn profiel. Dan kan ik je een mail terug sturen.
Iedereen bedankt voor de info kan dus gelukkig mijn abbo opzeggen bij telfort :) , zal even kijken of ik contact kan krijgen met Priam en anders ga ik volgende week even mijn telfort opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 156329 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:35:
[...]

Kan geen email adres op je profiel vinden helaas, je kunt eventueel mij een mail sturen me mail staat op mijn profiel. Dan kan ik je een mail terug sturen.
offtopic:
Je heb Direct Messaging (DM) uit staan. Als je dat aanzet, dan zie je een soort wolkjes bij andere users verschijnen, die kan je dan een bericht verzenden. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:39:
[...]

offtopic:
Je heb Direct Messaging (DM) uit staan. Als je dat aanzet, dan zie je een soort wolkjes bij andere users verschijnen, die kan je dan een bericht verzenden. :Y)
Toen ik voor het laatst mijn profiel had geupdate was die optie er nog niet, bedankt voor de tip heb het even aangezet.
Pagina: 1