Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
Omdat mijn audio het niet deed heb ik Windows Audio service van manual naar automatic gezet. Daarna is mijn server niet meer goed opgestart.

Het betreft een 64 bits English Windows Server 2008 bak met 8Gb geheugen, een audio ingang op het mobo. De server software is geinstalleerd op een 80 Gb HD. Verder draai ik hier een 5Terabyte, Raid 5 configuratie, die nog steeds goed werkt, alleen niet meer benaderbaar is dus. Geen enkele opstart manier werkt meer. Dus geen safe mode, geen networking, geen command prompt, geen last configuration, m.a.w. tijdens het opstarten van de services hangt de server en restart zichzelf, dat zie ik dan nog wel. Verder heb ik in de bios de geluidskaart gedisabled. Deze opties heb ik dus allemaal al geprobeerd.

Verder heb ik opnieuw opgestart met de dvd met de win 2008 server software. Na een hele lange tijd krijg ik het installatie scherm te zien en kies ik voor reparatie. Na weer een hele lange tijd krijg ik eindelijk het language scherm te zien, dan na wederom een hele lange tijd krijg ik de melding dat er geen OS te vinden is en of ik drivers wil laden.

Mijn vragen:

- op welke manier kan ik deze service uitzetten?
- in welk bestand wordt de info over services bewaard (werkt het zoals config.ini vroegah?).

@ys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
yourservice schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:47:
Na weer een hele lange tijd krijg ik eindelijk het language scherm te zien, dan na wederom een hele lange tijd krijg ik de melding dat er geen OS te vinden is en of ik drivers wil laden.
Dan zorg je dus dat je de drivers voor je RAID controller laadt - en dat mag je oook vanaf een USB stick doen (jaja).
Daarna kun je met de recovery console (de command prompt in de opties) met
SC config Audiosrv start= disabled 
de service ook disablen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
De RAID 5 staat los van de installatie HD van WS2008, het is een "gewone" 80Gb NTFS schijf, is het dan evengoed nodig om deze drivers te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Ik kijg wel een bsod maar kan niet zien/lezen wat daar aangegeven wordt, hoe kan ik die informatie wel te zien krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
F8 advanced startup opties > uitzetten dat je reboot bij foutmeldingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Staat er niet bij helaas...

Na F8 al1 de melding dat de dvd er in moet om een repair te doen of

Safe Mode
Safe Mode with networking
Safe Mode with Command Prompt
Last known good configuration (advanced)
Start Windows normally

Zoals al gezegd werkt geen van deze opties...

[ Voor 82% gewijzigd door yourservice op 20-03-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Inmiddels ook het "normale" bootscherm gekregen waarin ik de error/restart uit kan zetten. Unmountable_boot_device is de bsod fout dus. Gegoogled en in de command prompt een chkdsk /f en een chkdsk /r zouden het probleem moeten oplossen. Als ik al in een command prompt terecht kom dan al zeker niet in C:\

Iemand nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
En boek doorlezen over Microsoft Windows.

Probeer anders een vanuit de recovery console, fixboot of fixmbr.

Of probeer de Hirens BootCD, en probeer daarme met die dos utils die erbij zitten je c:\ schijf te benaderen. Heb je al eens een keer je disk vervangen om te kijken of het probleem dan ook optreedt, misschien is je raid controller wel stuk.

Werkt trouwens wel om in Safe Mode te booten?Dit topic heeft trouwens een behoorlijk helpdesk gehalte.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 23-03-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Ben zelf MCSA (zegt natuurlijk niks maar die dikke pillen heb ik echt allemaal wel gelezen hoor :) ).

Geen enkele mode werkt, ik moet echt die C: prompt zien te benaderen.

De schijf is gewoon te benaderen want waarom start Windows dan wel op, met startscherm (Microsoft Corporation met het gele Kit lampje ....).

Ik zal dit eens uit gaan proberen, bedankt zover.

[ Voor 24% gewijzigd door yourservice op 24-03-2009 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
yourservice schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:37:

Geen enkele mode werkt, ik moet echt die C: prompt zien te benaderen.
Hoezo?
De RE van Windows 2008 is net zoals die van Vista, oftewel een PE-based omgeving waarbij je op de driveletter van je DVD drive uitkomt.(X: meestal)
Wat voor controller hangt die 80GB disk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
X: kan ik wel bereiken, vandaar uit geen recovery doen naar C:\

De 80Gb hangt aan een een GigaByte moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
....

Wat voor GigaByte moederbord met wat voor controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Hoi \,

Het gaat om een GigaByte S-series: GA-EP45-DS4 met een ATA-133, Serial ATA-300 (RAID) Controller en een RocketRAID 2320 Sata 2 Controller voor de 5 1 Tb schijven in Raid 5 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
yourservice schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:39:
Hoi \,

Het gaat om een GigaByte S-series: GA-EP45-DS4 met een ATA-133, Serial ATA-300 (RAID) Controller en een RocketRAID 2320 Sata 2 Controller voor de 5 1 Tb schijven in Raid 5 opstelling.
gevalletje drivers laden met drvload

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766390.aspx

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Het blijft een vreemd verhaal. Ik heb Windows Server 2008 64 bits, opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik echter geen Raid 5 meer te zien hoewel in de BIOS alles wel goed staat en de schijven goed gechecked worden. Het gaat om een RocketRAID 2320 Sata 2 Controller de 5 1Tb schijven in Raid 5 opstelling. Bij installeren van Windows werd niet gevraagd om alternatieve drivers te installeren/laden...

Hoe kan ik de schijven/Raid 5 nu weer benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Je hebt hopelijk toch wel de moeite genomen om in disk management te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourservice
Het is inmiddels gelukt, in disk management stond alles correct, ik moest de disk echter niet initializeren (alles kwijt) maar verifieren. Gelukt dus, thnx voor de hulp.
Pagina: 1